• تاریخ انتشار: 15 تیر 1401
یخچال دارویی

آزمایشگاه‌های پزشکی، بیمارستان‌ها و سایر مراکز مراقبت‌های بهداشتی اغلب از مواد بسیار حساس به دما مانند نمونه‌های خون، داروها، واکسن‌ها یا داروها استفاده می‌کنند. این مواد اغلب هم برای دانشمندانی که از آنها استفاده می کنند یا آنها را مطالعه می کنند و هم برای بیمارانی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشند بسیار ارزشمند هستند.

به این ترتیب، متخصصان در این تاسیسات مسئولیت سازماندهی، حمل و نگهداری این مواد را به گونه ای دارند که از آسیب یا آلودگی جلوگیری کند. این امر باعث می شود واحدهای سردخانه به یکی از حیاتی ترین راه حل ها برای امکانات پزشکی تبدیل شوند. بدون راه حل قابل اعتماد ذخیره سازی سرد، امکانات پزشکی می توانند مواد خود را از دست بدهند، با عواقب مالی مواجه شوند، کاهش بهره وری را تجربه کنند و بیمارانی را که به آنها خدمت می کنند در معرض خطر جدی قرار دهند.

به همین دلیل است که بسیاری از آزمایشگاه ها و سایر امکانات برای نیازهای ذخیره سازی سرد خود به یخچال های دارویی روی می آورند. با استفاده از این راهنمای مزایای یخچال دارویی، می توانید در مورد اینکه چرا این تجهیزات دارایی بسیار قابل اعتمادتر و مولدتری برای تأسیسات شما هستند، بیشتر بدانید.

یخچال های دارویی چیست؟

برای درک کامل مزایای یخچال دارویی، ابتدا باید بدانید که این تجهیزات دقیقا چه کار می کند. تولیدکنندگان یخچال و فریزر دارویی می‌سازند تا به‌منظور ذخیره‌سازی ایمن مواد پزشکی مانند داروها، واکسن‌ها و سایر اجزای سازنده آن‌ها استفاده شود. این به آنها چندین ویژگی می دهد تا آنها را از یخچال های معمولی خانگی متمایز کند که در ادامه می توانید با آنها آشنا شوید.

یخچال‌های آزمایشگاهی و فریزرهای آزمایشگاهی نیز باید دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را در مورد نگهداری دارو رعایت کنند. به این ترتیب، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و سایر امکانات پزشکی به طور فزاینده‌ای به واحدهای سردخانه‌ای با درجه دارویی روی می‌آورند تا مواد حساس به دما را ایمن و مطمئن نگه دارند.

نظارت دقیق و مداوم دما

بارزترین و در عین حال حیاتی ترین ویژگی یخچال های دارویی، کنترل دما است. بسیاری از مواد مهم آزمایشگاهی برای حفظ قدرت خود یا جلوگیری از آلودگی به محیط های ذخیره سازی دقیق و کنترل شده متکی هستند. در حالی که یک یخچال خانگی می تواند اقلام را سرد نگه دارد، اما سیستم نظارت دقیق دما را که یک واحد درجه دارویی دارد، ندارد.

واحدهای سردخانه پزشکی از حسگرهای دیجیتال و یک سیستم مبتنی بر ریزپردازنده برای خواندن دقیق و دقیق دما استفاده می کنند. اکثر واحدها همچنین دارای دستگاه های نظارت بر دمای خارجی هستند که به کارکنان اجازه می دهد بدون باز کردن درب یخچال و به خطر انداختن محیط داخلی، دما را بررسی کنند. این همچنین ثبت و نگه‌داشتن تاریخچه دقیق دمای ذخیره‌سازی محصولات را آسان‌تر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به مواد خود دقت بیشتری داشته باشید.

علاوه بر این ویژگی ها، اکثر یخچال ها و فریزرهای آزمایشگاهی درجه دارویی دارای سیستم هشدار دما صوتی و تصویری نیز هستند. هنگامی که دمای داخلی بیش از حد بالا یا خیلی پایین نوسان می کند، به کارکنان اطلاع می دهد و در اسرع وقت به شما اطلاع می دهد که آیا مواد شما در معرض خطر هستند.

از داروها، واکسن ها و سایر محصولات محافظت کنید

یک سیستم مانیتورینگ دما دقیق و هوشیار تنها راهی نیست که یخچال‌های دارویی برای محافظت از محصولات و مواد شما کار می‌کنند. ویژگی هایی مانند درهای مهر و موم شده مغناطیسی، عایق با چگالی بالا و موارد دیگر به ایجاد یک محیط پایدار برای مواد حساس به دما کمک می کند. اکثر یخچال‌ و فریزر آزمایشگاهی درجه دارویی نیز دارای حالت خنک‌کنندگی سریع هستند که پس از باز کردن درب واحد شروع به کار می‌کند. این به حفظ دمای ثابت و محافظت از محصولات در هنگام کار کارکنان در داخل و خارج از یخچال کمک می کند. چرا تاسیسات شما به این نوع حفاظت نیاز دارد؟ موادی که آزمایشگاه‌های پزشکی، کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها با آن‌ها کار می‌کنند هم ارزشمند و هم گران هستند. اگر به دلیل تکنیک‌های ذخیره‌سازی ضعیف، نمونه‌ها یا محصولات را از دست بدهید، می‌تواند ضربه مالی زیادی به تأسیسات شما وارد کند. ممکن است در بودجه یا برنامه خود جایی برای جایگزینی موادی که از دست می دهید نداشته باشید. علاوه بر محافظت از داروها و سایر مواد، نگهداری مناسب در سردخانه با افزایش عمر مفید آنها را نیز حفظ می کند.

پشتیبان گیری برای خرابی برق اضطراری

حتی با کنترل و نظارت مناسب دما، محصولات و مواد شما همچنان می توانند در صورت قطع برق یا سایر موارد اضطراری در معرض خطر باشند. در حالی که برای چنین موقعیتی باید تاسیسات خود را به یک ژنراتور پشتیبان مجهز کنید، همیشه ایده خوبی است که یک منبع تغذیه پشتیبان در خود واحدهای ذخیره سازی سرد داشته باشید. این یکی دیگر از مزایای یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی درجه دارویی است. اکثر واحدهای سردخانه پزشکی دارای یک باتری پشتیبان یا اتصال مشابه هستند که محصولات شما را حتی در زمان قطع یا قطعی برق دیگر حفظ می کند. این به شما این امکان را می دهد که محصولات خود را بدون نیاز به حمل و نقل به یک مرکز جایگزین در دمای مناسب نگه دارید. با این حال، حتی اگر واحد درجه دارویی شما دارای باتری پشتیبان باشد، همچنان باید احتیاط کنید. نسخه پشتیبان دوم را در دسترس داشته باشید و به یاد داشته باشید که آزمایشات منظمی را برای اطمینان از عملکرد هر دو باتری انجام دهید.

گردش هوای بهتر در یخچال دارویی

5 مزایای یخچال دارویی، یخچال های دارویی دارای سیستم های گردش هوا برای ایجاد دمای داخلی پایدارتر و یکنواخت هستند. فن‌های قدرتمند گردش را وادار می‌کنند در حالی که قفسه‌های سیمی اجازه می‌دهند هوا در کل واحد جریان یابد. این را با قفسه‌های شیشه‌ای یخچال خانگی مقایسه کنید که از مواد غذایی محافظت می‌کند اما از جریان یکنواخت و یکنواخت هوا جلوگیری می‌کند. هنگامی که صحبت از ذخیره ایمن لوازم دارویی می شود، یک سیستم گردش هوای ثابت و یکنواخت برتر است. مانند کنترل دما، یخچال های درجه پزشکی دارای یک سیستم هشدار هستند که هر زمان که درب باز باشد یا قفل هوا به درستی مهر و موم نشده باشد، به کارکنان هشدار می دهد. این به شما کمک می کند تا یک جریان هوای پایدار و یکنواخت در یخچال ایجاد و حفظ کنید. همچنین مهم است که یخچال دارویی خود را به گونه ای ذخیره کنید که بر گردش هوا تأثیری نداشته باشد. یخچال یا فریزر خود را بیش از حد پر نکنید و از جریان هوا در کل دستگاه جلوگیری کنید.

بهبود سازماندهی موجودی

هنگامی که مکانی امن و مطمئن برای نگهداری مواد خود دارید، می توانید انرژی خود را بر ایجاد یک سیستم مدیریت موجودی کامل و سازمان یافته متمرکز کنید. به عنوان مثال، شما باید محصولات و مواد خود را در داخل واحد سازماندهی کنید تا کارکنان شما بتوانند بدون باز نگه داشتن درب و به خطر انداختن دمای داخلی، آنچه را که نیاز دارند به سرعت پیدا کنند. این بدان معنی است که شما باید مواد را برچسب گذاری شده، طبقه بندی شده و به راحتی در یخچال نگهداری کنید. ماندگاری طولانی‌تر و کاهش خطر آلودگی یا تخریب در مواد شما نیز پیگیری موجودی را آسان‌تر می‌کند، زیرا نیازی نیست که تعداد زیادی از دست دادن مواد یا جایگزینی را در نظر بگیرید. هنگامی که یک یخچال یا فریزر درجه دارویی را در مرکز پزشکی خود نصب می کنید، همچنین متعهد به بهترین شیوه ها در مورد جابجایی، ذخیره سازی و استفاده از موجودی خود هستید.

فرقی نمی‌کند کجا هستید یا چه نوع کار مهمی انجام می‌دهید، مرکز پزشکی شما می‌تواند از یخچال یا فریزر دارویی بهره مند شود. شرکت نور صنعت تجهیز فردوس محصولاتی را دارد که برای تجهیز آزمایشگاه، کلینیک یا سایر امکانات شما به یک آزمایشگاه قابل اعتماد نیاز دارید. واحد ذخیره سازی سرد که بالاتر و فراتر از استاندارد است. امروز واحدهای ما را بررسی کنید تا عملکرد و کیفیت بالا را به مرکز پزشکی خود بیاورید.

5/5 - (1 امتیاز)
موادی که آزمایشگاه‌های پزشکی، کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها با آن‌ها کار می‌کنند هم ارزشمند و هم گران هستند. به دلیل همین باید از یخچال های دارویی استفاده کرد.
ویژگی هایی مانند درهای مهر و موم شده مغناطیسی، عایق با چگالی بالا و موارد دیگر به ایجاد یک محیط پایدار برای مواد حساس به دما کمک می کند.
مهم ترین ویژگی برای یخچال دارویی کنترل دما آن می باشد که به راحتی می توان دما داروها یا واکسن ها را کنترل که به آن ها اسیب نرسد و ضرر مالی بهمون وارد نشود.
فرق بین یخچال آزمایشگاهی با یخچال خانگی در کنترل کردن آن می باشد. برای اطلاعات بیشتر از این موضوع با این مقاله مراجعه کنید: فرق بین یخچال دارویی یا یخچال آزمایشگاهی با یخچال خانگی

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها