• تاریخ انتشار: 25 تیر 1401
یخچال آزمایشگاهی

تفاوت یخچال آزمایشگاهی شیشه ای با یخچال آزمایشگاهی درب بسته

یخچال آزمایشگاهی در اندازه ها و پیکربندی های مختلفی تولید می شوند. صرف نظر از اندازه، یک ویژگی متمایز وجود دارد که باید در نظر گرفت: درب شیشه ای یا درب دار؟ هنگام انتخاب نوع درب باید به چند نکته توجه کرد. در ادامه راهنمای کوتاهی برای توضیح مزایا و معایب یخچال آزمایشگاهی درب دار و یخچال آزمایشگاهی درب شیشه ای آورده شده است.

مزایای یخچال آزمایشگاهی درب های شیشه ای

در شرکت نور صنعت تجهیز فردوس، ما به مراتب بیشتر از واحدهای درب دار، آزمایشگاه درب شیشه ای، یخچال داروخانه را می فروشیم. برخی از مشتریان سهولت استفاده را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر این انتخاب را بر اساس زیبایی شناسی انجام می دهند. از نظر عملی، یخچال های آزمایشگاهی درب شیشه ای چند مزیت دارند.

یخچال های آزمایشگاهی درب شیشه ای به کارکنان این امکان را می دهند که واکسن ها و داروهای داخل آن را بدون باز کردن درب ببینند. پیدا کردن محصول مناسب قبل از باز کردن درب به این معنی است که درب برای مدت کوتاهی باز است. هر چه درب بیشتر باز باشد، فرصت ناپایداری دما بیشتر می شود. علاوه بر این، باز شدن مکرر درب نیز به دمای ناسازگار کابینت کمک می کند.

یخچال آزمایشگاهی درب شیشه ای به کارکنان اجازه می دهد تا یک موجودی بصری سریع تهیه کنند. کارکنان می توانند قفسه ها را از طریق درب اسکن کنند و همیشه از سطح عرضه آگاه باشند.

معایب یخچال آزمایشگاهی درب های شیشه ای

برخی از یخچال های درب شیشه ای به خوبی واحدهای درب دار عایق نیستند. یخچال های درب شیشه ای اغلب دو جداره و پر از گاز هستند. با این حال، عایق می تواند کارایی کمتری نسبت به درب های بسته داشته باشد. یک واحد درب شیشه ای باید کمی سخت تر از یک واحد درب بسته برای حفظ دما کار کند. در صورت قطع برق، واحد درب شیشه ای ممکن است سریعتر از واحد درب بسته گرم شود.

درب های شیشه ای می توانند مسائل مربوط به حریم خصوصی را ایجاد کنند. اگر داروهای با ارزشی را ذخیره می کنید، ممکن است نخواهید کسی چیزی را که داخل یخچال است ببیند، که ممکن است سرقت را تشویق کند. علاوه بر این، برخی از محصولات و واکسن ها به نور حساس هستند و یک واحد درب شیشه ای را نامناسب می کند. با این حال، زمانی که واکسن ها در بسته بندی اصلی خود نگهداری می شوند، ممکن است این مشکلی ایجاد نکند، اما هنوز هم قابل تامل است.

مزایای یخچال آزمایشگاهی درب بسته

واحدهای آزمایشگاهی بخچال های درب بسته عایق کمی بهتر از درب های شیشه ای دارند. مقادیر بالاتر عایق به آنها اجازه می دهد تا از توان کمتری استفاده کنند. در صورت قطع برق، عایق اضافی به خنک‌تر نگه داشتن محموله کمک می‌کند.

فضای داخلی تاریک ممکن است برای داروها و واکسیناسیون هایی که به نور حساس هستند مناسب تر باشد. اما همانطور که قبلا گفته شد محصولات یخچالی در بسته بندی اصلی خود این مشکل را برطرف می کنند.

درب های بسته حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهند، چه داروهای گران قیمت را در یخچال خود نگهداری کنید و چه بخواهید آنها را از دید دور نگه دارید.

معایب یخچال آزمایشگاهی درب های بسته

عیب اصلی درب های بسته این است که نمی توانید داخل آن را ببینید تا محصولات مورد نیاز خود را بدون باز کردن درب پیدا کنید. هنگام جستجوی محصولات یا انجام موجودی ممکن است تمایل به باز نگه داشتن یخچال های درب بسته برای مدت طولانی تری وجود داشته باشد. باز بودن طولانی‌تر درب باعث می‌شود یخچال برای حفظ دمای صحیح سخت‌تر کار کند و باعث ساییدگی و پارگی سیستم خنک‌کننده شود.

در مورد قیمت چطور؟

یکی از اصلی ترین عواملی که در انتخاب یخچال آزمایشگاهی باید در نظر گرفت قیمت آن است. یخچال‌های آزمایشگاهی درب شیشه‌ای ممکن است کمی گران‌تر باشند – مجموعه‌ای از عوامل، از جمله سازنده و کیفیت قطعاتی که بر قیمت‌گذاری تاثیر می‌گذارند.

اگر قصد خرید یخچال یا فریزر آزمایشگاهی، پزشکی یا داروخانه ای را دارید، جهت مشاوره و اطلاع از لیست قیمت یخچال آزمایشگاهی ،  تیم فروش شرکت نور صنعت تجهیز فردوس خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند. تیم ما می تواند به شما در پیدا کردن یخچال آزمایشگاهی درب شیشه ای یا درب بسته مناسب برای درخواست خود کمک کند.

امتیاز دهید

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها