• تاریخ انتشار: 14 تیر 1401
یخچال آزمایشگاهی

 

هر قطعه از تجهیزات در یک آزمایشگاه پزشکی نقش مهمی را ایفا می کند. وقتی چیزی خراب می شود، کار نمی کند، یا به سادگی به همان اندازه که می تواند کارآمد کار نمی کند، می تواند تمام بخش های روتین شما را از بین ببرد. این امر به ویژه در مورد یخچال و فریزر آزمایشگاهی صادق است. بدون یک واحد سردخانه کارآمد نمونه‌ها، واکسن‌ها و سایر مواد آزمایشگاهی شما در خطر تخریب یا آلودگی قرار دارند. یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه یخچال یا فریزر شما در بهترین شکل خود باقی می‌ماند، انجام تعمیر و نگهداری و تمیز کردن معمولی است. با مراقبت از واحد، تمیز کردن کامل آن، و ایجاد یک سیستم موجودی قابل مدیریت و در دسترس، به محافظت از تجهیزات و مواد حیاتی داخل آن کمک می‌کنید. این همچنین به صرفه جویی در زمان، هزینه آزمایشگاه شما و خرید تجهیزات جدید کمک می کند.

اطمینان حاصل کنید که همه هشدارها کار می کنند

سیستم هشدار در یخچال آزمایشگاهی یا فریزر آزمایشگاهی شما یک ویژگی فوق العاده مفید است. این به تنظیم دمای دستگاه کمک می کند و در مورد ناهماهنگی ها، قطع برق، باز ماندن درها و سایر عوارضی که می تواند مواد ظریف شما را خراب کند به شما هشدار می دهد. در نتیجه، هشدار داخلی یخچال شما یکی از مفیدترین ابزارهای شما برای تعمیر و نگهداری دستگاه است. با این حال، تنها در صورتی می تواند هدف خود را محقق کند که توجه داشته باشید و آن را به بخشی از نگهداری معمول خود تبدیل کنید. اطمینان حاصل کنید که سیستم هشدار همیشه کار می کند. اگر هر هشداری را بی صدا کردید، آن را یادداشت کنید و به همه کارکنان آزمایشگاه اطلاع دهید تا بتوانند همچنان سیستم را زیر نظر داشته باشند. دزدگیر یخچال شما . وقتی به درستی کار می کند ،به عنوان اولین خط دفاعی در برابر هرگونه نقص یا اشتباه عمل می کند.

یک موجودی دقیق نگه دارید

یکی از بهترین راه‌ها برای نظارت بر واحد سردخانه‌تان این است که مراقب موجودی خود باشید. اطمینان حاصل کنید که دمای هر یخچال یا فریزر را در ابتدا و انتهای هر روز ثبت کرده اید. یک سیستم برچسب‌گذاری واضح و کامل ایجاد و نگهداری کنید تا به شما کمک کند تا مواد داخل و خارج از یخچال را ردیابی کنید. منابع زیادی برای کمک به مدیریت موجودی در آزمایشگاه شما وجود دارد. می توانید از صفحات گسترده آنلاین و فضای ذخیره سازی ابری برای ذخیره داده های خود استفاده کنید. همچنین برنامه ها یا نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند به نظم بخشیدن به مطالب و اطلاعات شما کمک کنند. همانطور که یک سیستم موجودی قابل اعتماد ایجاد می کنید، همچنین مهم است که به همه افراد آزمایشگاه خود در مورد نحوه استفاده و پیروی از آن آموزش دهید. مطمئن شوید که هم استخدام‌کنندگان جدید و هم قدیمی می‌دانند چگونه به موجودی دسترسی داشته باشند و آن‌ها را بخوانند، مواد را برچسب‌گذاری کنند و اشتباهات یا خطاهای داده‌ها را تشخیص دهند.

فضای داخلی را منظم نگه دارید

اگر فضای داخلی سردخانه شما نامرتب و نامنظم است، پیدا کردن مواد مورد نیاز دشوارتر است. یکی از مهم‌ترین نکات برای نگهداری از یخچال آزمایشگاهی این است که مواد را مرتب، کاملاً برچسب‌گذاری شده و به راحتی در دسترس قرار دهید. وقتی دقیقاً بدانید داخل واحد سردخانه شما چه چیزی وجود دارد – و همچنین کجاست – می توانید در سریع ترین زمان ممکن وارد و خارج شوید. این شما را از صرف زمان زیادی برای جابجایی وسایل یا سازماندهی مجدد باز می دارد زیرا نمی توانید مواد مورد نیاز خود را پیدا کنید. همچنین به کنترل دما کمک می کند، زیرا مجبور نیستید مواد را بردارید یا زمان زیادی را با باز بودن درب صرف کنید. علاوه بر این، یک فضای داخلی به خوبی سازماندهی شده نیز می تواند کارایی واحد سردخانه شما را بهبود بخشد. اطمینان حاصل کنید که یخچال یا فریزر خود را به اندازه کافی پر نگه دارید که باعث هدر رفتن همزمان انرژی نشود.

 دستگاه را به طور منظم تمیز کنید

مهم است که واحد سردخانه خود را تمیز نگه دارید تا بتواند تا حد امکان به کار خود ادامه دهد. این همچنین به حفظ مواد داخل کمک می کند. به فضای داخلی و خارجی یخچال آزمایشگاهی  یا فریزر آزمایشگاهی خود توجه کنید. حتماً هر دو را مرتباً بررسی و تمیز کنید. این تعمیر و نگهداری معمولی به جلوگیری از مشکلات اساسی و افزایش عمر واحدهای شما کمک می کند.

داخلی

یک فضای داخلی تمیز سازماندهی مواد و کار در واحد سردخانه را آسان تر می کند. سعی کنید در حین کار تمیز کنید و مراقب باشید که هر گونه ریختن، خرده‌ریزه یا سایر آشفتگی‌ها را در صورت بروز تمیز کنید. هنگامی که موجودی منظم را در واحد خود انجام می دهید، قفسه به قفسه را جابه جا کنید و با یک پارچه تمیز کننده آن ناحیه را پاک کنید. علاوه بر این، مراقب تجمع یخ یا یخ در داخل واحد سردخانه خود باشید. باز کردن درب به طور منظم یا باز نگه داشتن آن برای مدت طولانی می تواند منجر به یخ زدگی بیش از حد شود که می تواند از آب بندی مناسب درب جلوگیری کند و در نهایت به واحد شما آسیب برساند. هر انباشتگی در را وقتی متوجه شدید از روی آن بخراشید. اگر یخ یا یخ در طول زمان ایجاد شد، دستگاه را در اسرع وقت یخ زدایی کنید. هرچه زودتر به مشکل رسیدگی کنید، زودتر می توانید واحد خود را با حداکثر کارایی ممکن دوباره راه اندازی کنید.

خارجی

نمای بیرونی سردخانه شما به اندازه داخل آن مهم است. درزگیرها، دریچه‌ها و کویل‌ها را در حین تمیز کردن منظم خود بررسی کنید. مطمئن شوید که مهر و موم ها سالم و بدون تجمع یخ یا یخ زدگی هستند. آنها را با یک پارچه نرم پاک کنید تا از شر هر لکه یا گرد و غباری که ممکن است یکپارچگی مهر و موم را خراب کند خلاص شوید. همچنین باید به کویل های کندانسور واحد خود توجه بیشتری داشته باشید. آنها را عاری از گرد و غبار و کثیف نگه دارید تا بتوانند تا حد امکان به کار خود ادامه دهند. این همچنین به بهبود بهره وری انرژی واحد شما کمک می کند. علاوه بر تمیز نگه داشتن خود دستگاه، باید ناحیه اطراف آن را نیز از موانع دور نگه دارید. مطمئن شوید که هیچ چیز دریچه های دستگاه شما را مسدود نمی کند و از گردش خون جلوگیری می کند. همچنین باید محل را تمیز نگه دارید تا شما و دیگران بتوانید بدون مشکل در داخل و اطراف یخچال کار کنید.

هنگامی که یخچال و فریزرهای آزمایشگاه پزشکی خود را تمیز، منظم و به خوبی نگهداری می کنید، به بهبود بهره وری و کارایی کل آزمایشگاه خود کمک می کنید. این نکات نگهداری را بخشی از روال معمول آزمایشگاه خود قرار دهید و خود و کارتان را برای موفقیت آماده کنید.

یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یخچال آزمایشگاهیفریزرآزمایشگاهی

امتیاز دهید
انجام تعمیر و نگهداری و تمیز کردن معمولی است
این به تنظیم دمای دستگاه کمک می کند و در مورد ناهماهنگی ها، قطع برق، باز ماندن درها و سایر عوارضی که می تواند مواد ظریف شما را خراب کند به شما هشدار می دهد
سعی کنید در حین کار تمیز کنید و مراقب باشید که هر گونه ریختن، خرده‌ریزه یا سایر آشفتگی‌ها را در صورت بروز تمیز کنید. هنگامی که موجودی منظم را در واحد خود انجام می دهید، قفسه به قفسه را جابه جا کنید و با یک پارچه تمیز کننده آن ناحیه را پاک کنید. علاوه بر این، مراقب تجمع یخ یا یخ در داخل واحد سردخانه خود باشید.
نمای بیرونی سردخانه شما به اندازه داخل آن مهم است. درزگیرها، دریچه‌ها و کویل‌ها را در حین تمیز کردن منظم خود بررسی کنید. مطمئن شوید که مهر و موم ها سالم و بدون تجمع یخ یا یخ زدگی هستند. آنها را با یک پارچه نرم پاک کنید تا از شر هر لکه یا گرد و غباری خلاص شوید

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها