• تاریخ انتشار: 3 شهریور 1401
هودهای آزمایشگاهی

هودهای آزمایشگاهی قطعات اساسی در عملکرد این فضا برای حفظ کیفیت هوا هستند. تنوع هود در صنعت پاسخگوی نیاز دانشمندان است. هودهای میکروبی ، هودهای ایمنی بیولوژیکی و هودهای شیمی همگی یک هدف را دنبال می کنند.

اینها دوربین های گردش اجباری هستند که بسته به مشخصات و طراحی آنها سطوح مختلفی از حفاظت را ارائه می دهند. آنها در آزمایشگاه میکروبیولوژی بالینی ضروری هستند و بر اساس سطح و نوع حفاظت طبقه بندی می شوند. اصولاً لازم است تفاوت بین هود شیمی ، هود های میکروبی لامینار، هودPCR و هودهای میکروبی بیولوژیکی تشخیص داده شود.

هودهای استخراج گاز

هود شیمی یک محفظه تهویه شده است که بخارات و بخارات حاصل از کار با محصولات شیمیایی در آزمایشگاه را جذب می کند. اگرچه یک قطعه بسیار مفید برای مهار خطرات شیمیایی است، اما هیچ گونه محافظتی در برابر خطرات بیولوژیکی ارائه نمی دهد.

هودهای میکروبی لامینار 

هودهای میکروبی لامینار محفظه هایی هستند که از یک فن برای عبور هوا از طریق فیلتر HEPA که سطح کار را جارو می کند استفاده می کنند. جریان هوا می تواند عمودی یا افقی باشد. این هودها فقط از موادی که داخل آن قرار می‌گیرد محافظت می‌کنند، اما هرگز از اپراتور محافظت نمی‌کنند، بنابراین برای کار در آزمایشگاه میکروبیولوژی بالینی توصیه نمی‌شوند. با این حال، آنها یک ابزار کار ضروری در به اصطلاح “مناطق پاک” هستند.

هودهای میکروبی بیولوژیکی

هودهای میکروبی بیولوژیکی محفظه های تهویه شده ای هستند که برای به حداقل رساندن خطر کارکنان آزمایشگاه در معرض عوامل عفونی طراحی شده اند. این امر به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از عملیات انجام شده در آزمایشگاه شامل تشکیل ذرات معلق در هوا است، اهمیت دارد. هدف اصلی این تجهیزات فراهم کردن فضای کاری است که احتمال فرار یک ذره معلق در هوا به خارج از هود و در نتیجه آلوده کردن اپراتور و محیط اطراف را به حداقل برساند. علاوه بر این، برخی از آنها از مواد مورد استفاده محافظت می کنند.

هنگامی که یک هودی میکروبی بیولوژیکی توسط پرسنل آموزش دیده مناسبی که از محدودیت‌های آن آگاه هستند استفاده می‌شود، به یک وسیله نگهدارنده بسیار مؤثر برای کاهش فرار احتمالی آلودگی بیولوژیکی تبدیل می‌شود. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که یک هود هرگز جایگزین یک تکنیک میکروبیولوژیکی کافی نیست.

این غرفه ها دارای دو سیستم هستند که مانع از خروج آلودگی می شوند: موانع هوا و فیلتر. موانع هوا با اجازه دادن به هوا در یک جهت و با سرعت ثابت ایجاد می شود و یک “پرده” واقعی از هوا به نام جریان هود میکروبی ایجاد می شود. بنا به تعریف، جریانی بدون تلاطم است. هدف از فیلترها به دام انداختن ذرات موجود در این جریان هوا است و معمولاً از فیلترهای HEPA استفاده می شود که ذرات تا قطر 0.3 میکرون را با راندمان 99.97 درصد در خود نگه می دارند.

هودهای ایمنی برای PCR

میز کار واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) یک ناحیه کاری بسته سه طرفه است که فضایی را برای انجام تقویت DNA و RNA فراهم می کند. این غرفه‌های کاری که در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی و ژنتیک استفاده می‌شوند، از آلودگی متقاطع بین نمونه‌ها جلوگیری می‌کنند و نور ماوراء بنفش موجود در آن‌ها منطقه را استریل می‌کند. آنها محیطی عاری از آلودگی را فراهم می کنند.

در نور صنعت تجهیز ما طیف عالی از هودهای آزمایشگاهی را به شما پیشنهاد می کنیم. به همین دلیل از شما دعوت می کنیم تا نگاهی به منوی «محصولات» بیندازید.

5/5 - (1 امتیاز)
همچنین به عنوان هودهای لامینار کلاس 2 شناخته می شود، آنها ناحیه ای را ایجاد می کنند که با سطوحی که به راحتی تمیز و ضدعفونی می شوند با جریان هوای فیلتر شده از طریق فیلترهای اولیه که بزرگترین ذرات موجود در هوا را حفظ می کنند و فیلترهای HEPA (هوای ذرات با راندمان بالا) محدود می شود.
هودهای شیمی برای جذب، مهار و دفع گازهای گلخانه ای تولید شده توسط مواد سمی در آزمایشگاه طراحی شده اند. آنها برای ارائه حفاظت، ایمنی به محصول و افراد مسئول آزمایشگاه تولید می شوند.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها