• تاریخ انتشار: 3 آذر 1401
هود میکروبی

تفاوت هود شیمی و هود میکروبیولوژی

خرید تجهیزات آزمایشگاهی می تواند کار دشواری باشد. به خصوص زمانی که شرایط قابل تعویض محصولات وجود دارد. تفاوت هود کلاس 2، نیمکت تمیز، هود شیمی، هود میکروبیولوژی در چیست؟ پس از چند دقیقه گشت و گذار در اینترنت، خطوط شروع به محو شدن می کنند و همه چیز کمتر مشخص می شود. بنابراین، هود کلاس 2 دقیقاً چیست؟ هود شیمی چیست؟ هود میکروبی چیست؟ مهمتر از همه، تیم شما چگونه می تواند مطمئن شود که محصول مناسبی را برای رفع نیازهای خود دریافت می کنید؟ هود کلاس 2 چیست؟

حرکت هود کلاس 2 چگونه است؟

هود کلاس 2 حرکت خطی یک سیال یا گاز در یک مسیر صاف یا بدون اختلال است. تصویر خروج آب از شیر آب؛ بدون مزاحمت در یک خط یکنواخت جریان دارد. هنگامی که آب به سینک برخورد می کند و قبل از تخلیه در جهات مختلف شسته می شود، به یک جریان متلاطم تبدیل می شود. آب همچنان به سمت زهکش در حال حرکت است، اما مسیر دیگر به طور یکنواخت به صورت خطی حرکت نمی کند.

 

هودهای میکروبی

کنترل‌های مهندسی اولیه، مانند هود کلاس 2 افقی، نیمکت‌های تمیز، هودهای شیمی و هودهای میکروبی. هدف ارائه دینامیک هودهای میکروبی است. هودهای میکروبی از نقاط مرده یا مناطق دارای جریان گردابی جلوگیری می کند، فضاهایی که هوا در یک حرکت دایره ای بدون خروج از واحد حرکت می کند. با نگاهی به تفاوت‌های بین انواع کنترل‌های مهندسی اولیه در بازار، می‌توانیم متوجه شویم که چرا نقاط مرده می‌توانند مشکل ساز باشند. یک نقطه مرده یا منطقه ای در کنترل مهندسی که هود کلاس 2 مثبت یا منفی را نشان نمی دهد، می تواند منجر به از دست دادن مهار یا کاهش تمیزی شود.

هود شیمی چیست؟

PEC ها محفظه هایی هستند که هوا را به صورت هود کلاس 2 دستکاری می کنند تا هدفی را در آزمایشگاه شما انجام دهند. به طور خاص، هود شیمی یک PEC است که برای جذب و حاوی بخارات و بخارات شیمیایی طراحی شده است. طبق OSHA 29 CFR 1910. 1450، دودکش آزمایشگاهی محفظه ای با پنج طرف و یک سمت ششم قابل تنظیم برای تعامل اپراتور است. هود دارای طیف وسیعی از معیارهای عملکرد بسته به کاربرد یا آزمایش انجام شده در داخل هود است. در نور صنعت تجهیز فردوس، ما سعی می‌کنیم دسته‌های هودهای میکروبی را تقسیم کنیم: حفاظت از اپراتور یا حفاظت فرآیند، بسته به نیاز مشتری و برنامه.

کاربرد هود شیمی

هودهای شیمی محافظ اپراتور و هودهای میکروبی به عنوان واحدهایی طبقه بندی می شوند که برای محافظت از کاربر نهایی طراحی شده اند. این می تواند، برای مثال، نمونه های بیولوژیکی در مورد ایستگاه کاری ایمنی بیولوژیکی باشد. همچنین می‌تواند در مورد دودهای بدون مجرا یا کل اگزوز، دود یا بخارات خطرناک باشد. این هودها هوا را از طریق ارسی جلو می کشند و از یک سیستم بافل تحت فشار برای ارائه دینامیک هود کلاس 2 استفاده می کنند. طراحی مهندسی شده یک هود شیمی باید از هر گونه مناطق مرده در داخل محفظه جلوگیری کند و بخارهای مضر را از کاربر نهایی دور کند.

 

هودهای میکروبی

 

هودهای شیمی به طور خاص برای از بین بردن نقاط مرده و حفظ هوای بدون تلاطم در سراسر واحد طراحی شده اند. هوای آزمایشگاه را به جلوی کاپوت می کشد و یک الگوی جریان آرام را به سمت عقب ایجاد می کند. این فرآیند مناطق مرده یا جریان های گردابی را از بین می برد. عمل جریان آرام از تجمع هوای بالقوه خطرناک یا آلوده در محفظه هود شیمی جلوگیری می کند. هوای تجمعی می تواند برای کاربر نهایی خطر آتش سوزی یا خطرناک باشد. در حالی که این جریان هوا جریان آرام را تشکیل می دهد، این یک هود میکروبی سنتی نیست که توسط بدنه های استاندارد مختلف تعریف شده است.

هود میکروبی چیست؟

هود میکروبیولوژی به این صورت تعریف می شود. یک میز کار بسته که برای ایجاد یک محیط کاری بدون آلودگی از طریق فیلترهای HEPA نصب شده استفاده می شود که تمام ذرات وارد شده به کابینت را جذب می کند. هود میکروبی برای کار با موادی است که برای سلامت پرسنل خطرناک نیستند. هودهای میکروبی نور صنعت تجهیز فردوس تحت خط حفاظت فرآیند ما طبقه بندی می شوند. حفاظت فرآیند هودها، ایستگاه های کاری و محفظه هایی را توصیف می کند که از نمونه ها در برابر آلودگی متقابل محافظت می کنند. این واحدها هوای با راندمان بالا و بدون ذرات (HEPA) را بر روی سطح کار یا در سراسر سطح کار به صورت جریان آرام وارد می کنند. این طرح یک محیط تمیز و فشار مثبت را فراهم می کند که از نمونه ها محافظت می کند.

 

هود میکروبیولوژی

 

هودهای میکروبی و نیمکت‌های تمیز نور صنعت تجهیز فردوس یک محیط اتاق تمیز با ذرات کم ISO 5، کلاس 100 ایجاد می‌کنند که برای کاربردهایی مانند کشت سلولی و آماده‌سازی و مدیریت اسیدهای نوکلئیک عالی است. هودهای میکروبی افقی یا عمودی از نقاط مرده ای جلوگیری می کند که می توانند آلودگی را در داخل واحد ذخیره کنند و در نهایت محیط تمیز مورد نیاز برای برنامه را ایجاد کنند.

دود هود میکروبیولوژی چیست؟

یک هود میکروبی، هم فناوری حفاظت از فرآیند و هم حفاظت از اپراتور را در یک واحد شریک می کند.

 

هودهای میکروبی

 

هوای تمیز ISO 5 کلاس 100 بر روی سطح کار فرو می رود و محیط کاری تمیز و عاری از آلودگی را فراهم می کند. سپس هوای آزمایشگاه در جلوی دستگاه به داخل کشیده می‌شود در حالی که هوای فیلتر شده HEPA به سمت ارسی جلویی فرو می‌رود که باعث ایجاد یک پرده هوا در دهانه دستگاه می‌شود. این فعالیت برای جلوگیری از ورود هوای آلوده به سطح کار طراحی شده است. سپس هوا در خارج از آزمایشگاه تخلیه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام هود برای آزمایشگاه شما یا یک برنامه خاص مناسب است، لطفاً با تیم فروش نور صنعت تجهیز فردوس با شماره 234030131-26 (98+) یا با شماره تلفن 234030132-26 (98+)  تماس بگیرید. از طرف دیگر، از وب سایت ما به آدرس www.noorsanattajhiz.com دیدن کنید. یکی از متخصصان برنامه ما با شما تماس خواهد گرفت. کارکنان آگاه ما برنامه را بررسی می کنند و با شما همکاری می کنند تا راه حل ایمنی مناسب را برای شما، آزمایشگاه و کارکنان شما ایجاد کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
هودهای شیمی به طور خاص برای از بین بردن نقاط مرده و حفظ هوای بدون تلاطم در سراسر واحد طراحی شده اند. این فرآیند مناطق مرده یا جریان های گردابی را از بین می برد.
بزرگترین تفاوت بین این دو در محافظت آنها نهفته است - هودهای میکروبی از کار شما در برابر ذرات محافظت می کنند در حالی که هودهای شیمی بدون مجرا از شما در برابر بخارات و ذرات هنگام استفاده از فیلترهای HEPA محافظت می کنند.
هود شیمیائی برای حذف دودهای شیمیایی و ذرات معلق در محیط کار طراحی شده است در حالی که یک کابینت ایمنی زیستی برای ایجاد محیط کار تمیز و محافظت از کارکنانی که هنگام کار با عوامل عفونی یا سموم آئروسل ایجاد می کنند طراحی شده است.
پاسخ کوتاه: خیر. مواد شیمیایی را هرگز نباید در هود شیمی نگهداری کرد. هودهای شیمی در آزمایشگاه ها و محیط های آموزشی هدف خاصی دارند و نگهداری مواد شیمیایی در داخل آن می تواند منجر به عواقب بسیار خطرناک و کاملاً قابل پیشگیری شود.
از پرده ای از هوا و فیلترهای HEPA برای ایجاد محیطی استریل و مهار استفاده می کند. کابینت های ایمنی زیستی را می توان با هر عامل بیولوژیکی از جمله باکتری ها، ویروس ها، ناقل های ویروسی، قارچ ها، انگل ها، بافت های انسانی/حیوانی و خطوط سلولی و پریون ها استفاده کرد.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها