• تاریخ انتشار: 21 تیر 1401
هود شیمی

کدام  هود شیمی برای آزمایشگاه شما مناسب است؟

نکته تعمیر و نگهداری: هود شیمی آزمایشگاهی

اطمینان از جریان صحیح هود، یا سرعت چهره، در هود شیمی برای ایمنی کارکنان آزمایشگاه شما ضروری است. سرعت خیلی کم باعث می‌شود جریان‌ها یا اختلالات هوای اتاق بر روی هود غلبه کنند و آلودگی‌ها را به داخل اتاق بکشند. سرعت بیش از حد می تواند منجر به تلاطم و گردابی شود که همچنین منجر به خروج آلاینده ها از هود مواد شیمیایی می شود. حفظ جریان مناسب یا سرعت صورت مستلزم حفظ محیط کار بدون مانع و تنظیم بافل های داخلی برای جذب مناسب آلاینده های تولید شده است.

آیا نوع مواد شیمیایی مورد استفاده بر نوع هود ضد اسید مورد نیاز تأثیر می گذارد؟

بله، نوع مواد شیمیایی و معرف های مورد استفاده تأثیر مستقیمی بر راه اندازی شیمی دهی ایده آل خواهد داشت. اگر قرار است از اسید پرکلریک استفاده شود، برای جلوگیری از تجمع نمک های پرکلریک (خطر انفجار) به یک سیستم شستشو نیاز است. به همین ترتیب، اگر قرار است از اسید هیدروفلوئوریک استفاده شود، آستر پی وی سی یا لنگه لکسان اطمینان حاصل می کند که هیچ حکاکی صورت نمی گیرد. اگر قرار است از رادیو ایزوتوپ ها استفاده شود، باید یک لاینر فولادی ضد زنگ یک تکه نصب شود.

اندازه آزمایشگاه یا نیاز آینده به نوسازی چه تاثیری دارد که چه نوع هود باید مورد استفاده قرار گیرد؟

یکی از مسائلی که باید در طول فرآیند خرید هود شیمی به آن توجه شود، اندازه و ابعاد آزمایشگاه و نحوه قرار گرفتن هود شیمی جدید است. خرید یک هود شیمی فقط برای اینکه متوجه شوید که حتی در ورودی جا نمی شود می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد. به همین ترتیب، اگر به مدت کوتاهی پس از نصب نیاز به نوسازی یا جابجایی دود هود شیمی باشد، بهتر است برای اطمینان از جابجایی آسان، یک مدل نیمکتی را به جای مدل های روی زمین خریداری کنید.

آیا برای جلوگیری از آلودگی محیطی و جلوگیری از استنشاق گازها به هودهای مختلف نیاز است؟

فرآیندی که برای آن هود شیمی  مورد نیاز است نقش تعیین کننده ای در سطح جذب هوا و نحوه اجرای این کشش خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر تمرکز اصلی این است که اطمینان حاصل شود که هیچ گونه آلودگی نمونه رخ نمی دهد و آسیب به تکنسین یا محیط خطرناک نیست، می توان به جای آن از یک هود جریان آرام استفاده کرد. اگر هدف محافظت از تکنسین است، انواع هودهای لوله کشی با سطوح مختلف جذب هوا در دسترس هستند. همچنین می توان یک اسکرابر یا سیستم فیلتراسیون نصب کرد تا اطمینان حاصل شود که محیط خارج از آزمایشگاه در معرض خطر قرار نمی گیرد.

امتیاز دهید
بله، نوع مواد شیمیایی و معرف های مورد استفاده تأثیر مستقیمی بر راه اندازی شیمی دهی ایده آل خواهد داشت. اگر قرار است از اسید پرکلریک استفاده شود، برای جلوگیری از تجمع نمک های پرکلریک (خطر انفجار) به یک سیستم شستشو نیاز است.
یکی از مسائلی که باید در طول فرآیند خرید به آن توجه شود، اندازه و ابعاد آزمایشگاه و نحوه قرار گرفتن هود جدید است. خرید یک هود فقط برای اینکه متوجه شوید که حتی در ورودی جا نمی شود می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد.
فرآیندی که برای آن دود هود مورد نیاز است نقش تعیین کننده ای در سطح جذب هوا و نحوه اجرای این کشش خواهد داشت.
اطمینان از جریان صحیح هود، یا سرعت چهره، در هود شیمی

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها