• تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1401
Sterilizer

چرا از اکسید اتیلن برای استریل کردن وسایل آزمایشگاهی استفاده می شود؟

تجهیزات پزشکی به روش های مختلفی از جمله استفاده از کرمای مرطوب (بخار) ، گرمای خشک ، تشعشع ، گاز اکسید اتیلن ، اکسید هیدروژن تبخیر شده و سایر روشها( مانند گاز دی اکسید کلر، اسید پراستیک بخیر شده و دی اکسید نیروژن) استریل می شوند، استریل کردن یک روش استریلیزاسیون مهم است که سازندگان به طور گسترده از آن برای ایمن نگهداشتن وسایل پزشکی استفاده می کنند.

برای بسیار از دستگاه پزشکی، استریل کردن با اکسید اتیلن ممکن است تنها روشی باشد که به طور موثر دستگاه را استریل می کند و در طول فرآیند به دستگاه آسیب نمی رساند.

ابزارهای پزشکی ساخه شده از پلیمرهای خاص (پلاستیک یا رزین)، فلزات یا شیشه، یا دارای چندین لایه بسته بندی یا مکان های صعب العبور (مثلا کاتر) هستند، احتمالا با اکسید اتیلن استریل می شوند.

چه دستگاه هایی با اتیلن اکسید استریل می شوند؟

تحقیقات نشان می دهد که حدود پنجاه درصد از تمام دستگاهه های پزشکی در ایالات متحده با اکسید اتیلن می شوند. انواع دستگاه هایی که با اکسید اتیلن استریل می شوند، از دستگاه های مورد استفاده در مراقبت های پزشکی عمومی تا دستگاه های تخصصی تر مورد استفاده برای درمان خاص بدن متغیر است.

چگونه FDA با اطمینان از ایمن بودن دستگاه های آزمایشگاهی استریل شده با اکسید اتیلن کمک می کند؟

قبل از اینکه اکثر دستگاه های پزشک در بازار عرضه شوند، FDA ارسال های قبل از بازار را بررسی می کند تا مشخص کند آیا اطلاعات استریل (به عنوان مثال: روشی که سازنده برای استریل کردن دستگاه خود انتخاب می کند و فعالیت های اعتبار سنجی مورد استفاده برای نشان دادن اینکه دستگاه می تواند به طور موثر استریل شود) یا مهم از چهارچوب نظارتی ما یک برنامه استاندارد قوی است.

این روش اکسید اتیلن، دو استاندارد جهانی ISO 10993-7:2008 و ISO 11135:2014 نحوه توسعه، تایید و کنترل فرآیندهای استریل سازی قابل قبول اکسید اتیلن برای دستگاه های پزشکی و پس از اسریلیزاسیون اتیلن اکسید روی تجهیزات باقی می ماند. این استاندارها کمک می کند با اطمینان خاطر از اتیلن اکسید استفاده کرد اما استفاده در طولانی مدت از اتیلن اکسید با سرطان مواجه می شود.

5/5 - (2 امتیاز)
استریلایزر در کنار دستگاه هود کشت بافت استفاده می شود
بله ضرر دارد، استفاده از دستگاه استریلایزر مواد اکسید اتیلن بیماری های خاص یا سرطان به وجود می آورد.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها