• تاریخ انتشار: 9 تیر 1401
هود شیمی یا هود شیمیایی یا هود آزمایشگاهی
  • هدف و اهمیت هود شیمی
  • انواع فوم هود شیمی
  • نشانگرهای عملکرد هود مواد شیمیایی
  • ارزیابی و نگهداری هود ضد اسید
  • تکنیک ها و تمرینات هود مناسب شیمی
  • باورهای غلط و محدودیت های هود آزمایشگاهی

هدف و اهمیت هود شیمی:

هود شیمی آزمایشگاهی رایج ترین سیستم تهویه محلی اگزوز است که در آزمایشگاه ها استفاده می شود و روش اولیه ای است که برای کنترل قرار گرفتن در معرض استنشاق با مواد خطرناک استفاده می شود. در صورت استفاده صحیح، هودهای شیمی درجه قابل توجهی از محافظت را برای کاربر ارائه می دهند. درک محدودیت ها، تکنیک های نگهداری مناسب، و طراحی کلی هود بخار، ایمنی شما را در هنگام استفاده از مواد خطرناک تضمین می کند. هدف از هود شیمی جلوگیری از انتشار مواد خطرناک در فضای عمومی آزمایشگاه با کنترل و سپس تخلیه مواد شیمیایی خطرناک و/یا بدبو است. در صورت ریزش تصادفی، هود بخار حاوی مواد شیمیایی ریخته شده خواهد بود و دود را از منطقه کاربر و آزمایشگاه خارج می کند.

هود شیمی

چه نوع مواد خطرناکی نیاز به هود شیمی دارند؟

برای تعیین اینکه آیا نیاز به استفاده از یک ماده شیمیایی در داخل هود شیمی وجود دارد، ابتدا برگه اطلاعات ایمنی (SDS) را بررسی کنید. عبارات موجود در بخش 2 در مورد SDS مانند “گرد و غبار، دود، یا بخارات را تنفس نکنید” یا “سمی در اثر استنشاق” نیاز به دود هود را نشان می دهد. به عنوان بهترین روش، همیشه در صورت امکان، برای تمام کارهایی که شامل کار با مواد شیمیایی باز (مثلاً آماده کردن محلول‌ها) می‌شود، از هود شیمی استفاده کنید .

 

هود شیمیایی

 

انواع فوم هود شیمی:

استفاده از آزمایشگاه عمومی : هودهای معمولی که در محوطه دانشگاه پوردو یافت می شوند و برای شیمی عمومی، ایزوتوپ های رادیویی، و کارهای سرطان زا یا مواد شیمیایی سمی تایید شده اند.

عملکرد بالا : این هودهای شیمی دارای ویژگی‌های تقویت‌کننده محفظه هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در سرعت‌های پایین‌تر و در عین حال از اپراتور محافظت کنند. از آنجایی که هوای اتاق کمتر تخلیه می شود، انرژی حفظ می شود. REM هودهای با کارایی بالا را با یک برچسب رویه عملیاتی استاندارد ویژه برچسب گذاری می کند و کاربران را از محدوده سرعت هوای مناسب تعیین شده توسط دانشگاه مطلع می کند.

اسید پرکلریک : هودهای مخصوص مجهز به کانال فولادی ضد زنگ یا PVC و سیستم شستشوی آب با زمان مناسب. پس از هر بار استفاده از هود اسید باید از سیستم شستشو استفاده شود. استفاده از اسید پرکلریک در یک هود آزمایشگاهی عمومی ممکن است باعث شود بخارات اسید روی مجرا نشسته و کریستال های پرکلرات انفجاری ایجاد کند. اگر کریستال های اسید در معرض ارتعاش و منفجر شدن قرار گیرند، ممکن است باعث آسیب جدی یا مرگ برای کاربران هود یا کارکنان تعمیر و نگهداری شود.

برچسب هشدار هود دود پرکلریک اسید

هود شیمیایی

پلی پروپیلن (مقاوم در برابر اسید) : اسیدهای رقیق ممکن است در دمای اتاق در اکثر هودهای بخار استفاده شوند، اما اگر در حال هضم اسید، حرارت دادن یا کار با اسیدهای غلیظ مانند: HF، Aqua Regia، اسید نیتریک، محلول های پیرانا و غیره هستید. ، هود و کانال کشی مقاوم در برابر اسید مورد نیاز است. اسیدهای قوی برای کار مجرای موجود در هودهای بخار آزمایشگاهی خورنده هستند. فوم هودهای ساخته شده از مواد پلی پروپیلن ماندگاری طولانی دارند و برای سالها مقاومت در برابر مواد شیمیایی خشن طراحی شده اند.

Walk-In : مجهز به طراحی روی زمین، هودهای پیاده روی متخصص در مواد شیمیایی خسته کننده هستند که در کنار تجهیزات آزمایشگاهی بزرگ استفاده می شوند. هنگام استفاده از هود روکشی، ارسی پایینی را روی زمین ببندید و فقط ارسی بالایی را تا ارتفاع کاری تعیین شده REM بالا بیاورید. ناحیه روی کاپوت را مسدود نکنید.

فیلتر بدون مجرا:  طراحی شده برای حذف دودها و بخارات خطرناک بالقوه از محل کار زمانی که هوای خروجی از مواد جاذب مانند زغال چوب فعال عبور می کند. گاهی اوقات، از بخش REM خواسته می شود که خرید هودهای بخار بدون کانال و فیلتر شده را برای استفاده در آزمایشگاه های تحقیقاتی تأیید کند. ما هودهای بدون کانال را توصیه نمی کنیم. ما معتقد نیستیم که هودهای بخار بدون مجرا محافظت قابل اعتمادی در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ایجاد می کنند، و فکر می کنیم که در واقع ممکن است به کارگران احساس امنیت کاذب بدهند.

جذابیت هود بدون کانال تا حد زیادی اقتصادی است زیرا نیازی به مجرای گران قیمتی ندارد که هودهای سنتی برای تخلیه دود به بیرون نیاز دارند. با این حال، در عمل این هودها نیاز به توجه مداوم دارند و اگر با دقت انتخاب نشده باشند، محافظت کافی را ارائه نمی دهند. در بسیاری از موارد، فیلتر برای مواد شیمیایی خاص طراحی شده است و در برابر انواع مواد شیمیایی فعلی و آینده مورد استفاده در آزمایشگاه‌های دانشگاه تحقیقاتی معمولی محافظت نمی‌کند. مشکلات مرتبط با پیشرفت و دفع بخارات از مواد جاذب، هودهای بخار بدون مجرا را آزار می دهد. ادارات همچنین برای تعویض فیلترهای زغالی و دفع فیلترهای قدیمی/استفاده شده، که به عنوان زباله های خطرناک طبقه بندی می شوند، با هزینه هایی مواجه خواهند شد. بنابراین، بسته به میزان استفاده، هزینه نگهداری سالانه برای مالک می تواند بیش از چند صد دلار باشد. دمنده های داخلی برای هودهای بدون کانال نیز شناخته شده است که صدای بلندی دارند و از برقراری ارتباط موثر در داخل آزمایشگاه جلوگیری می کنند. فوم هودها، مجرای یا فیلتر شده، فقط باید در آزمایشگاه های کاملاً تخلیه شده با حداقل نرخ تهویه رقیق 6 تا 8 تغییر هوا در ساعت نصب شوند. کدهای تهویه اجازه نمی‌دهند که هوای برگشتی یا خروجی از یک فضای آزمایشگاهی با هود بخار به کلاس‌های درس یا دفاتر بازگردانده شود.

اگر بخشی در حال خرید یا مالک یک هود شیمیایی بدون کانال باشد، باید رویه‌های عملیاتی استاندارد آزمایشگاهی (SOP) را ایجاد کند که باید شامل موارد زیر باشد:

  • انجام ارزیابی خطر مربوط به استفاده از آن در محل خود
  • استفاده از آن طبق دستورالعمل ها و توصیه های سازنده
  • استفاده از آن فقط برای بخارات مزاحم و غبارهایی که خطر آتش سوزی یا سمیت ندارند.
  • تابلوهای علامت گذاری شده برجسته که به کاربران، پرسنل آزمایشگاه و کارکنان تعمیر و نگهداری از موارد زیر اطلاع می دهد:
    • مواد شیمیایی مجاز به استفاده در هود هستند
    • نوع فیلتر استفاده شده، محدودیت های آن و زمان بندی تغییر
    • راندمان جمع‌آوری فیلتر و ویژگی‌های پیشرفت ممکن است در جایی که از چندین ماده شیمیایی استفاده می‌شود تغییر کند، که منجر به پیشرفت زودتر فیلتر می‌شود.
    • توجه داشته باشید و هشدار دهید که هود هوا را در داخل اتاق به گردش در می آورد و بسیاری از مواد شیمیایی با وزن مولکولی کم را می توان از فیلتر خارج کرد و دوباره وارد اتاق شد.

 

هود آزمایشگاهی

نشانگرهای عملکرد هود مواد شیمیایی:

شاخص‌های عملکرد دستگاه‌های ایمنی مهمی هستند که باید به طور منظم نظارت شوند و برای هرهود شیمی در محوطه دانشگاه پوردو ضروری هستند. هر هود آزمایشگاهی باید مجهز به دستگاه نظارتی باشد که برای اندازه‌گیری مداوم جریان هوا استفاده می‌شود و خوانشی قابل مشاهده برای کاربر هودضد اسید ارائه می‌کند. رایج ترین انواع شاخص های عملکرد بصری که در آزمایشگاه های پوردو یافت می شوند، مانومترها یا گیج های فشار تفاضلی و دستگاه های نظارت دیجیتال هستند. برای سلامت و ایمنی کارکنان آزمایشگاه مهم است که به قرائت دیجیتال یا پست شده توجه کنند. یک نشانگر عملکرد شکسته یا از دست رفته ممکن است منجر به عدم آگاهی سرنشینان آزمایشگاه از تغییرات جریان هوا و افزایش خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی شود. اگر فکر می کنید که هود شیمیایی  شما نشانگر عملکرد را ندارد، دستگاه فعلی شما آسیب دیده است یا خارج از محدوده است.

مانومتر شیبدار : سیستم تشخیص که در موقعیت کمی شیبدار نصب شده است. قادر به اندازه گیری فشار بالا و پایین اتمسفر است. REM روغن گیج قرمز رنگی را که برای تعیین کمیت فشار سرعت اندازه گیری شده با تغییر فشار دیفرانسیل از کل اتمسفر استفاده می شود، تامین می کند. مانومترهای موجود در محوطه دانشگاه پوردو یکی از دو نوع نشان داده شده در زیر خواهد بود. REM هنگامی که اندازه‌گیری‌های سرعت هوا سالانه بررسی می‌شود، دستگاه را کالیبره می‌کند و قرائت را همراه با تاریخ روی برچسب ثبت می‌کند. تفاوت  0.05 ±  اینچ ستون آب در قرائت ثبت شده ممکن است نشان دهنده تغییرات سرعت هوا در هود بخار شما باشد. در صورتی که مواد شیمیایی به اندازه کافی حاوی و تخلیه نشده باشند، ادامه استفاده از هود با دبی زیاد یا کم خطری را برای کاربر و سرنشینان آزمایشگاه ایجاد می کند.

هود ضد اسید

گیج فشار دیفرانسیل مگنهلیک : دستگاه نظارتی که اختلاف فشار دیفرانسیل را در سرتاسر یک روزنه در مجرا یا بین آزمایشگاه و مجرای اگزوز هود بخار اندازه گیری می کند. آنها در قسمت بیرونی هود نصب می شوند و تفاوت فشار را نسبت به اتمسفر تشخیص می دهند و با فشار سنج آنرویدی کار می کنند. REM در بازرسی سالانه هود بخار، Magnehelic را کالیبره می کند و محل نشانگر را برای قرائت رسمی همراه با تاریخ ثبت می کند. تفاوت  0.05 ±  اینچ ستون آب در قرائت ثبت شده ممکن است نشان دهنده تغییرات سرعت هوا در هود بخار شما باشد. در صورتی که مواد شیمیایی به اندازه کافی حاوی و تخلیه نشده باشند، ادامه استفاده از هود با دبی زیاد یا کم خطری را برای کاربر و سرنشینان آزمایشگاه ایجاد می کند.

گیج فشار دیفرانسیل مگنهلیک

هود مواد شیمیایی

دستگاه مانیتورینگ دیجیتال : این دستگاه سرعت هوا را با یک سنسور اندازه گیری می کند و دارای نمایشگر بر حسب فوت در دقیقه (fpm) و/یا سیستم هشدار است که در صورت خارج شدن جریان هوا از محدوده به کاربران هشدار می دهد. مانیتور/کنترل‌کننده‌های هود الکترونیکی سرعت هوا یا موقعیت ارسی را اندازه‌گیری می‌کنند. موقعیت ارسی با سرعت هوا در آن ناحیه باز شدن ارسی برای تعیین سرعت صورت در ارتباط است. مانیتورهای دیجیتال سرعت را روی یک صفحه نمایش می دهند، در حالی که برخی فقط حاوی یک سیستم هشدار هستند و بر این اساس کد رنگی دارند:

اگر دستگاه کنترل هود شیمی شما به حالت آلارم می رود، لطفاً با REM تماس بگیرید تا بتوانیم سرعت هوای هود بخار را ارزیابی کنیم. نماینده REM تعیین می کند که آیا جریان هوا در محدوده توصیه شده است یا خیر و یا سفارش کار را برای تعمیر ارسال می کند یا پیشنهاد می کند که دستگاه نظارت دیجیتال کالیبره شود. اگر دستگاه مانیتورینگ دقیق نمی خواند و نیاز به سرویس دارد، ممکن است هشدار دهد حتی اگر سرعت هوا در منطقه امن باشد. کالیبراسیون مانیتورهای دیجیتال با ارسال یک درخواست خدمات، سفارش کاری 18A، توسط مرکز نگهداری منطقه تعیین شده در منطقه شما انجام می شود.

هود آزمیشگاهی

ارزیابی و نگهداری هود ضد اسید:

بازرسی سالانه و برچسب های ارسال شده

هر هود ضد اسید در محوطه دانشگاه پوردو به طور معمول یک بار در سال توسط تکنسین بهداشت صنعتی REM به عنوان یک پروتکل برای برنامه بهداشت و ایمنی دانشگاه بازرسی می شود. پس از اتمام بازرسی هود شیمیایی، REM ضبط خواهد کرد:

  1. اندازه گیری میانگین سرعت صورت بر حسب فوت در دقیقه (fpm)
  2. وضعیت استفاده تایید شده (ذخیره سازی، شیمی عمومی، رادیوایزوتوپ ها، مواد شیمیایی سرطان زا/سمی)
  3. اندازه گیری باز شدن ارسی پنجره افقی (به اینچ) یا فلشی که ارتفاع باز بودن ارسی عمودی ایمن را نشان می دهد
  4. شناسایی هود (مثلاً A، B، یا C)
  5. تاریخ بازرسی
  6. حروف اول بازرس

این اطلاعات بر روی یک برچسب زرد برچسب زده می شود و در ارتفاع کار تایید شده مربوط به اندازه گیری سرعت صورت قرار می گیرد. هنگام کار با هود آزمایشگاهی، کاربران باید ارسی را تا ارتفاع کاری که با فلش سیاه روی برچسب نشان داده شده است بالا ببرند. اپراتورهای هود شیمی فقط برای راه اندازی تجهیزات می توانند ارسی را بالاتر از این نقطه قرار دهند. مواد شیمیایی را دستکاری نکنید و آزمایش ها را با اره باز بالاتر از ارتفاع کار تعیین شده انجام ندهید. این ارتفاع ارسی به طور خاص برای حاوی و خروج مواد شیمیایی تعیین شده است و برای ایمنی کلی شما ضروری است. علاوه بر این، در صورت استفاده از پانل های افقی، یک برچسب ارسی افقی در جلوی هود قرار می گیرد. همه هودهای شیمیائی باید با برچسب روشهای عملیاتی هود آزمایشگاهی مخصوص دودگیرهای عمومی و با کارایی بالا برچسب گذاری شوند.

محدوده سرعت صورت و استفاده مناسب از برچسب هود بخار

رویه‌های عملیاتی هود استاندارد
استفاده عمومی: 80 فریم در دقیقه ≤ FV ≤125 فریم در دقیقه
فقط ذخیره سازی: FV < 80 فریم در دقیقه یا FV > 125 فریم در دقیقه
رویه های هود با کارایی بالا
استفاده عمومی: 70 فریم در دقیقه ≤ FV ≤100 فریم در دقیقه
فقط ذخیره سازی: FV < 70 فریم در دقیقه یا FV > 100 فریم در دقیقه
استانداردهای فعلی: محدوده سرعت چهره (FV) و برچسب های استفاده مناسب

هود آزمایشگاهی

استانداردهای فعلی: محدوده سرعت چهره (FV) و برچسب های استفاده مناسب

برچسب های باز کننده ارسی

برچسب های هشدار هود شیمی

برچسب های بازکننده ارسی افقی و عمودی

روش آزمایش ASHRAE 110:

تعریف شده توسط انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا؛ این استاندارد منتشر شده یک روش آزمایش کمی را برای ارزیابی یک هود آزمایشگاهی مشخص می کند.

REM یا یک شخص ثالث متخصص هود بخار مستقل، آزمایش ASHRAE 110 را برای تعیین روش‌های مهار مناسب همانطور که نصب شده (AI) یا همانطور که استفاده می‌شود (AU) مطابق با استاندارد منتشر شده  ASHRAE 110 110-1995 انجام می‌دهد . این عمل به طور کلی به صلاحدید REM انجام می شود. معمولاً برای هودهای شیمیایی با حداکثر ظرفیت، موارد پیچیده/خاص، یا هودهای تازه نصب شده یا جابجا شده. این روش شامل آزمایش‌های دود گسترده، اندازه‌گیری‌های سرعت صورت و کشش متقاطع، مهار گاز ردیاب با استفاده از هگزا فلوراید گوگرد (SF 6 )، نمودار کامپیوتری SF 6 قابل اندازه‌گیری است. استنشاق یک مانکن مستقر در قسمت در میلیون (ppm) و یک گزارش عملکرد کلی. اگر نگرانی‌های ایمنی در مورد مهار مواد شیمیایی یا الگوهای جریان هوا در هود بخار خود دارید.

تکنیک ها و تمرینات هود مناسب شیمی:

قبل از استفاده از هود شیمیایی : مطمئن شوید که در 12 ماه گذشته بازرسی شده است، جریان هوا کافی است، چراغ ها کار می کنند، پانل های جانبی سالم هستند و نشانگر عملکرد هود در وضعیت خوبی قرار دارد.

تجهیزات حفاظت فردی (PPE) :  باید مطابق با ارزیابی خطرات آزمایشگاهی شما از جمله: روپوش آزمایشگاهی، عینک ایمنی/عینک ایمنی، دستکش، پیش بند و حداقل PPE آزمایشگاهی مورد نیاز در CHP (طرح بهداشت شیمیایی) استفاده شود. 

بهینه سازی عملکرد هود

 

هود آزمایشگاهی

 

قرار دادن مواد بد روی سطح کار هود خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهد زیرا خطرات به طور موثر از هود تخلیه نمی شوند.

  • عکس اول نشان می دهد که کاربر مواد حداقل 6 اینچی در داخل هود ندارد و مواد شیمیایی خطرناک در نزدیکی منطقه تنفسی قرار دارند.
  • عکس دوم بهبودی نسبت به عکس اول است، اما نیمه راه هنوز موقعیت مطلوبی برای تخلیه دود نیست.

.بهترین محل قرارگیری مواد نشان داده شده در عکس سوم تقریباً 3/4 در داخل هود مواد شیمیایی است، جایی که مواد شیمیایی می توانند بلافاصله از پشت و از طریق مجرای بالایی تخلیه شوند. به خاطر داشته باشید که قرار دادن مواد بیش از ¾ در داخل هود می تواند جریان هوا را به بافل های پشتی مسدود کند.

قرار دادن تجهیزات بزرگ

باورهای غلط و محدودیت های هود آزمایشگاهی

هرگز از دودکش در حالت هشدار استفاده نکنید . با خاموش کردن هشدار هود مواد شیمیایی ممکن است نقص احتمالی جریان هوا یا ارتفاع ناایمن ارسی را نادیده بگیرید. هنگامی که یک هود هشدار دهنده است، ارسی را پایین بیاورید و اجازه دهید هود دود به درستی سرعت هوا را مهار و متعادل کند. ادامه خرابی ها یا قطع برق را به خدمه تعمیر و نگهداری منطقه تعیین شده یا بخش بهداشت صنعتی REM گزارش دهید.

از هودهای «فقط ذخیره سازی» برای استفاده شیمیایی استفاده نکنید.  هودهای گازدار که با علامت Storage Only نصب شده اند، نشان می دهند که جریان هوا برای کارهای شیمیایی سمی کافی نیست و فقط برای نگهداری مواد یا ظروف زباله در بسته استفاده می شود.

علامت فقط ذخیره سازی

تمام آزمایش‌ها را به عقب برگردانید و در حین انجام تعمیرات هود، ظروف باز را ببندید.  هنگامی که یک سفارش کاری توسط معاون ساختمان شما یا بخش بهداشت صنعتی REM به Zone Maintenance ارسال شد، تابلویی بر روی هود نصب می شود که نشان می دهد استفاده از هود ایمن نیست و تعمیرات در حال انجام است. عدم تغییر مکان یا پایان دادن به آزمایشات در حین انجام تعمیرات، خطرات ایمنی و سلامتی را برای آزمایشگاه و همچنین کارگران تعمیر و نگهداری به همراه دارد. در طول فرآیند تعمیر، هودهای بخار تهویه مناسبی را برای مواد شیمیایی باز فراهم نمی کنند.

تا علامت تعمیر استفاده نکنید

به هود بخار خم نکنید.  برای کاربران آزمایشگاهی غیر ایمن است که بدن یا سر خود را در داخل هود، فراتر از ارسی جلویی قرار دهند. خم شدن به داخل هود آلاینده ها را در ناحیه تنفس تبلیغ کاربر قرار می دهد، جریان هوا را مختل می کند. این همچنین خطر نشت مواد شیمیایی و حوادث را افزایش می دهد. فقط دست ها و بازوهای محافظت شده را به داخل کاپوت بکشید و ارتفاع ارسی را تا حد امکان پایین نگه دارید یا حتی کاملاً بسته باشید، همیشه مطمئن شوید که ارسی بین شما و کارتان قرار دارد.

 

هود شیمی

 

از دودکش برای موارد زیر استفاده نکنید:

  • مواد بسیار خطرناک – جعبه دستکش را در نظر بگیرید.
  • رنگ‌آمیزی با اسپری – از یک غرفه رنگ مجهز به قابلیت فیلتر استفاده کنید
  • میکروارگانیسم ها / عوامل بیولوژیکی – از کابینت ایمنی زیستی استفاده کنید.
  • دفع زباله از طریق تبخیر – این نقض مقررات زیست محیطی است. هود کنترل کننده آلودگی نیست.

هود لامینار هود کشت بافتهود شیمی

امتیاز دهید
برای تمام کارهایی که شامل کار با مواد شیمیایی باز (مثلاً آماده کردن محلول‌ها) می‌شود، از هود شیمی استفاده کنید

استفاده از آزمایشگاه عمومی : هودهای معمولی که در محوطه دانشگاه پوردو یافت می شوند و برای شیمی عمومی، ایزوتوپ های رادیویی، و کارهای سرطان زا یا مواد شیمیایی سمی تایید شده اند.

عملکرد بالا : این هودهای شیمی دارای ویژگی‌های تقویت‌کننده محفظه هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در سرعت‌های پایین‌تر و در عین حال از اپراتور محافظت کنند.

اسید پرکلریک : هودهای مخصوص مجهز به کانال فولادی ضد زنگ یا PVC و سیستم شستشوی آب با زمان مناسب. پس از هر بار استفاده از هود اسید باید از سیستم شستشو استفاده شود.

  1. قبل از استفاده از هود شیمیایی : مطمئن شوید که در 12 ماه گذشته بازرسی شده است، جریان هوا کافی است، چراغ ها کار می کنند، پانل های جانبی سالم هستند و نشانگر عملکرد هود در وضعیت خوبی قرار دارد.
  2. تجهیزات حفاظت فردی (PPE) :  باید مطابق با ارزیابی خطرات آزمایشگاهی شما از جمله: روپوش آزمایشگاهی، عینک ایمنی/عینک ایمنی، دستکش، پیش بند و حداقل PPE آزمایشگاهی مورد نیاز در CHP (طرح بهداشت شیمیایی) استفاده شود. 
  • مواد بسیار خطرناک - جعبه دستکش را در نظر بگیرید.
  • رنگ‌آمیزی با اسپری - از یک غرفه رنگ مجهز به قابلیت فیلتر استفاده کنید
  • میکروارگانیسم ها / عوامل بیولوژیکی - از کابینت ایمنی زیستی استفاده کنید.
  • دفع زباله از طریق تبخیر - این نقض مقررات زیست محیطی است. هود کنترل کننده آلودگی نیست.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها