• تاریخ انتشار: 28 شهریور 1401
چمبر رطوبت دما

مزایا و معایب عملکرد مرطوب‌کننده چمبر دما و رطوبت ثابت به طور کلی چهار راه است: مرطوب‌سازی اسپری، مرطوب‌سازی بخار، مرطوب‌سازی نوع ظرف آب کم‌عمق، مرطوب‌سازی با بخار فوق‌خنک برای رسیدن به رطوبت نسبی.

1. رطوبت اسپری آب: پس از پایداری سیستم، نوسان رطوبت کم است. در فرآیند مرطوب سازی، بخار خیلی داغ نیست و گرمای چمبر دما و رطوبت ثابت را افزایش نخواهد داد. اثر رطوبت زدایی را می توان با کنترل دمای آب اسپری به دست آورد.

2. رطوبت بخار: رطوبت سریع برای رفع نیازهای مرطوب سازی سریع در فرآیند تناوب رطوبت و گرما.

3. رطوبت صفحه آب کم عمق: پس از پایداری سیستم، نوسان رطوبت کم است. در فرآیند مرطوب‌سازی، رطوبت نباید خیلی گرم باشد و گرمای چمبر دما و رطوبت ثابت نباید افزایش یابد. کنترل دمای آب اسپری می تواند نقش رطوبت زدایی را ایفا کند. مرطوب کردن سریع است. نیازهای رطوبت را در فرآیند تناوب گرما و رطوبت برآورده کنید.

4. مرطوب سازی با بخار ساب خنک: دارای مزایای سه روش است.

معایب مرطوب کردن چمبر دما و رطوبت ثابت:

1. رطوبت اسپری آب: هنگام پاشش آب، آب قطعه آزمایش را آلوده می کند. سرعت رطوبت آهسته است، که نمی تواند نیازهای تناوب گرما و رطوبت را برآورده کند. پاشش آب باعث افزایش بار حوضچه در مخزن آب و افزایش فشار زهکشی می شود.

2. مرطوب سازی بخار: مرطوب شدن بخار باعث افزایش گرمای مخزن می شود که برای کنترل دما در مخزن مناسب نیست.

3. رطوبت صفحه آب کم عمق: به دلیل وجود فشار آب و همرفت، رطوبت چمبر دما و رطوبت ثابت همچنان افزایش می یابد، بنابراین به دست آوردن یک محیط با رطوبت کم دشوار است.

4. مرطوب سازی با بخار ساب خنک: سه روش اول هیچ نقصی ندارند.

شباهت ها و تفاوت های اصل رطوبت اتاق آزمایش دما و رطوبت ثابت:

1. مرطوب سازی آب: مساحت دیواره محفظه آزمایش دما و رطوبت ثابت با افزایش آب افزایش می یابد. هنگامی که آب به داخل حفره نفوذ می کند، فشار آب و رطوبت نسبی در حفره افزایش می یابد.

2. مرطوب کردن بخار: بخار آب را مستقیماً در اتاق آزمایش دما و رطوبت ثابت اسپری کنید تا رطوبت نسبی در محفظه افزایش یابد.

3. رطوبت صفحه آب کم عمق: آب گرم شده در صفحه آب کم عمق بخار آب را در اتاق آزمایش دما و رطوبت ثابت از طریق همرفت و انتشار افزایش می دهد تا رطوبت نسبی افزایش یابد.

4. مرطوب سازی با بخار ساب خنک: گرمای بدست آمده توسط نمونه را به بخار آب تبدیل کرده و رطوبت را افزایش می دهد. اگر گرمای دیگری اضافه نشود، مه به قطرات آب تبدیل می شود.

امتیاز دهید

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها