• تاریخ انتشار: 22 آبان 1401
یخچال های آزمایشگاهی

یخچال های آزمایشگاهی به طور خاص برای نگهداری نمونه ها، واکسن ها و داروها در محدوده دمایی بسیار خاص طراحی شده اند.

یخچال آزمایشگاهی توسط مراکز بهداشتی و حرفه ای برای نگهداری نمونه ها و همچنین واکسن ها و داروها در دمای مشخصی استفاده می شود تا از خراب نشدن آنها اطمینان حاصل شود.

یخچال‌های آزمایشگاهی دارای طیف، اندازه و مشخصات هستند، اما هدف آنها یکسان است – اطمینان از نگهداری اقلام در دمای مناسب.

آنها با یخچال‌های خانگی که در خانه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها یافت می‌شوند متفاوت هستند، زیرا این محدوده دمایی بسیار خاص را به طور مداوم و بدون نقص حفظ می‌کنند.

محدوده دما، که به عنوان زنجیره سرد نیز شناخته می شود، بین +2Oc و +8oc است و یخچال های استاندارد برای رسیدن به این هدف به اندازه کافی قدرتمند یا دقیق نیستند.

یخچال‌های آزمایشگاهی دارای ویژگی‌های ویژه‌ای از جمله دماسنج‌های پیشرفته و آلارم‌هایی هستند که در صورت افزایش یا کاهش دما از محدوده مورد نیاز به صدا در می‌آیند.

در زیر نگاهی دقیق تر به یخچال های آزمایشگاهی و ویژگی های آنها می اندازیم.

آنها در طیف وسیعی از اندازه ها هستند:

آزمایشگاه های مختلف بسته به نیازهای نگهداری و فضای موجود برای نصب یخچال های آزمایشگاهی با اندازه های متفاوت نیاز دارند.

به این ترتیب، یخچال های آزمایشگاهی در اندازه های مختلف از جمله کوچک و متوسط وجود دارند.

یخچال های کوچک را می توان بر روی میز یا زیر میز نصب کرد، در حالی که یخچال های متوسط تقریباً به اندازه و شکل یک ماشین ظرفشویی خانگی هستند.

آنها مجهز به دماسنج و زنگ هشدار هستند:

تمام یخچال های آزمایشگاهی به صورت استاندارد دارای دماسنج و زنگ هشدار هستند که در صورت خارج شدن دما از محدوده به صدا در می آید.

دماسنج ها بسیار دقیق هستند و هم دمای هوای داخل یخچال و هم یک پروب گلیسین دوم را کنترل می کنند که دمای داروهای ذخیره شده در یخچال را تکرار می کند و اندازه گیری دمای دقیق تری از داروها را ارائه می دهد.

قفل های ایمن برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز:

یخچال های آزمایشگاهی به طور استاندارد دارای قفل امنیتی برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز به واحد هستند. این به چند دلیل مهم است از جمله:

  • از دزدیده شدن داروها و واکسن ها جلوگیری می کند
  • دسترسی شخصی به نمونه ها / نمونه های بالقوه خطرناک را متوقف می کند

یخچال یا فریزر:

یخچال‌های آزمایشگاهی به‌عنوان فریزر نیز در دسترس هستند و می‌توان از آن‌ها برای نگهداری نمونه‌ها، واکسن‌ها و داروهایی که نیاز به انجماد دارند استفاده کرد.

آنها دارای همان ویژگی های یخچال آزمایشگاهی هستند، از جمله دماسنج، زنگ هشدار و قفل، اما به جای خنک کردن اقلام، آنها را به دقت منجمد می کنند.

درست مانند یخچال‌های آزمایشگاهی، فریزرهای آزمایشگاهی باید توسط مراکز بهداشتی و درمانی و پزشکان استفاده شوند تا استانداردهای لازم برای نگهداری و بهداشت تحمیل شده بر آنها را رعایت کنند.

در بیشتر موارد، یک آزمایشگاه هم به یخچال آزمایشگاهی و هم فریزر آزمایشگاهی نیاز دارد.

در خرید یخچال آزمایشگاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر نیاز به خرید یخچال یا فریزر آزمایشگاهی دارید، باید شرایط ذخیره سازی خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید اندازه مناسب را خریداری می کنید.

همچنین به این فکر کنید که آیا باید روی یک دماسنج سرمایه گذاری کنید که دمای واکسن و نه فقط دمای داخل یخچال را کنترل کند.

اکثر تولید کنندگان یخچال آزمایشگاهی گزینه گارانتی تمدید شده را نیز ارائه می دهند – یخچال ما یک سال به صورت استاندارد ارائه می شود – و همچنین یک برنامه خدمات.

طرح‌های خدماتی همیشه ارزش استفاده از یخچال‌های آزمایشگاهی را دارند، زیرا یخچال‌های آزمایشگاهی سرمایه‌گذاری قابل توجهی هستند و باید بخواهید یخچال‌های خود را در بهترین حالت ممکن نگهداری کنید.

این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که یخچال و فریزر آزمایشگاهی همانطور که باید کار می کند و از هرگونه قطع یا خرابی جلوگیری می کند. همچنین به  حداکثر رساندن طول عمر دستگاه کمک می کند.

جهت مشاوره و اطلاع از لیست قیمت یخچال آزمایشگاهی با تیم نور صنعت تجهیز فردوس تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
یخچال آزمایشگاهی توسط مراکز بهداشتی و حرفه ای برای نگهداری نمونه ها و نمونه ها و همچنین واکسن ها و داروها در دمای مشخصی استفاده می شود تا از خراب نشدن آنها اطمینان حاصل شود.
یخچال و فریزر آزمایشگاهی جنرال واحدهای مصارف خانگی هستند که به طور سنتی برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شوند. اگرچه معمولاً برای محیط آزمایشگاهی مناسب نیستند، اما ممکن است برای ذخیره محلول های آبی استفاده شوند. هیچ گونه مواد قابل اشتعال نباید در این واحدها نگهداری شود.
برخلاف یخچال های معمولی آشپزخانه، تبرید پزشکی به تجهیزات طراحی شده ویژه برای اهداف آزمایشگاهی نیاز دارد. این یخچال ها پایداری دمایی یکنواختی را فراهم می کنند و در نتیجه نمونه ها و سرم های بیولوژیکی حیاتی را حفظ می کنند.
یک کابینت یخچالی که برای نگهداری معرف‌های غیرفرار و نمونه‌های بیولوژیکی در دمای بین ۲۳ تا ۵۳.۶ درجه فارنهایت (۵- تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد) استفاده می‌شود، که معمولاً از طریق فروشگاه‌های عرضه تجهیزات آزمایشگاهی برای مصارف آزمایشگاهی و پزشکی به بازار عرضه می‌شود. این تعریف شامل واحدهای عمودی و زیر پیشخوان می شود
یخچال‌های معمولی در ابعاد کامل، رومیزی و زیر میز در دسترس هستند. یخچال های ضد انفجار، واحدهای داروخانه و یخچال فریزرهای ترکیبی.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها