• تاریخ انتشار: 19 آبان 1401
آون آزمایشگاهی

بسیاری از آزمایشگاه‌ها و بسیاری از سازمان‌های صنعتی از آون آزمایشگاهی در حین کار معمولی استفاده می‌کنند. دانستن اینکه فور/ آون برای چه کسانی است، چه کاربردهایی دارد، چند درجه سانتی‌گراد در آن‌ها قرار دارد و موارد دیگر مهم است.

انواع آون برای آزمایشگاه

اول از همه، آون آزمایشگاهی از نظر دما برای استفاده از 25 درجه سانتیگراد تا 3000 درجه سانتیگراد مناسب است. تا دمای 700 درجه سانتیگراد را آون و بالاتر از 500 درجه سانتیگراد را آون می نامند. در آون های آزمایشگاهی این نوع است: کوره های 1000-3000 درجه سانتی گراد، آون های ویژه، آون های لوله ای، آون های خلاء.

آون لوله ای برای انجام سنتز و خالص سازی ترکیبات آلی و گاهی در سنتز آلی استفاده می شود. فرآیندهای حرارتی آون لوله شامل تصفیه آلی است. تسریع در پیری؛ نرم شدن؛ پوشش؛ خشک کردن؛ و بیشتر.

آون های خلاء – مواد به ویژه فلزات را تا دمای بسیار بالا حرارت داده و فرآیندهایی مانند لحیم کاری، فیلتراسیون و عملیات حرارتی را با قوام بالا و آلودگی کم انجام می دهند.

استفاده شما از آون آزمایشگاهی چیست؟

مهم است که هنگام خرید آون ، در مورد گزینه های مختلف تحقیق کنید، درک کنید که واقعا به چه چیزی نیاز دارید، چه استفاده ای از آون گاز نیاز دارید. فقط پس از اینکه به طور کامل نیاز دارید، جزئیات را برای مشاوره حرفه ای بگذارید. پرسنل شرکت با دانش زیاد در مورد فور های آزمایشگاهی خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند.

آون آزمایشگاهی چگونه کار می کند؟

یک فور آزمایشگاهی در واقع به شکل عملیات حرارتی عمل می کند. این عملیات ترکیبی از گرمایش و سرمایش است که برای فلزات و آلیاژهای حالت جامد به منظور به دست آوردن شرایط یا خواص مورد نیاز از مواد در فرآیند اعمال می شود. گاهی اوقات، تیمارها در یک فور آزمایشگاهی در یک اتمسفر خاص انجام می شود، یعنی استفاده از گازهای تعیین شده با هدف کنترل جو فرآیند و تأثیر بر نتیجه مطلوب از نظر خواص مواد فرآیند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد فور آزمایشگاهی / آون آزمایشگاهی با شرکت نور صنعت تجهیز فردوس تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

آون خشک کن آزمایشگاهی. یک آون خشک کن استاندارد برای حذف رطوبت از محفظه اجاق گاز طراحی شده است تا نمونه ها در سریع ترین زمان ممکن خشک شوند. این نوع آون هوای تازه و خشک را به داخل محفظه وارد می کند و همزمان هوای مرطوب را خارج می کند.

محصولات پخته شده ظریف مانند سوفله، کاستارد، کیک غذای فرشته و حتی بسیاری از نان های سریع برای همرفت مناسب نیستند. جریان هوا باعث می‌شود کیک‌ها به‌طور یکنواخت بالا بیایند، رویه‌ی کیک‌ها به یک طرف متمایل شده و روی کاستارد خشک شود و پوسته‌ای ایجاد کند که شما نمی‌خواهید.

خطرات استفاده از آون برای گرم کردن خانه
حتی سعی نکنید. هرگز از آون خود برای گرم کردن استفاده نکنید. ...
مونوکسید کربن (CO). CO یکی دیگر از گازهای نامرئی و بی بو است که می تواند در آشپزخانه شما معلق باشد. ...
گرمای زیاد را بدون مراقبت رها کنید. ...
فاصله خود را حفظ کنید. ...
خاموشش کن. ...
سوخت مناسب ...
بوی گاز.

دستگاه ایمنی آون یک جزء حیاتی در اجاق گاز شما است و در صورت خاموش شدن شعله وظیفه قطع جریان گاز را بر عهده دارد. اگر دستگاه ایمنی شما خراب است، این قطعه جایگزین ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

شش ویژگی که در یک آون جدید باید به دنبال آنها باشید
گرمایش همرفت. گرمایش همرفت از یک فن برای گردش هوای گرم در داخل آون استفاده می کند. ...
پروب دما. یک کاوشگر دما به کناره دیوار آون شما متصل می شود. ...
درب های شیشه ای ...
حالت سبت. ...
تایمر و شروع تاخیری ...
فور های دوتایی.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها