• تاریخ انتشار: 9 آبان 1401
چمبر دما و رطوبت ، چمبر

چمبر های تست آزمایشگاهی و چمبر های پایداری برای چه مواردی استفاده می شود؟

چمبر های آزمایش آزمایشگاهی یک محیط کوچک را برای آزمایش اثرات تنش‌هایی مانند دما، رطوبت، نور، خوردگی و ارتعاش بر روی یک نمونه یا محصول تکرار میکنند. اطلاعات به‌دست‌آمده امکان شناسایی و تصحیح هر گونه مشکل احتمالی را فراهم می‌آورد و اطمینان حاصل می‌کند که محصول در شرایط سخت مطابق مورد نظر عمل می‌کند. این اطلاعات بسیار مهمی است که این واحدها را به ابزارهای ارزشمندی در صنایع زیست محیطی، دارویی، علوم غذایی و الکترونیک و غیره تبدیل می کند.

روش‌های تست طیفی از آزمایش دمای ساده تا آزمایش شوک حرارتی را شامل می‌شود که محصول را در معرض تغییرات سریع دما تا ± 70 درجه سانتی‌گراد در دقیقه، غربالگری استرس محیطی (ESS)، تست ارتفاع، تست پایداری نوری، و AGREE (گروه مشاوره در مورد قابلیت اطمینان تست تجهیزات الکترونیکی) که در آن یک سری آزمایش دما، رطوبت و ارتعاش انجام می شود.

بازگشت سرمایه و راحتی فاکتورهای اصلی هستند که هنگام تصمیم گیری برای آوردن تجهیزات چمبر آزمایش در خانه به جای اتکا به امکانات تست بیرونی نقش دارند، مزایایی که به طور شگفت انگیزی به شرکت های کوچکتر و همچنین شرکت های بزرگتر تعمیم می یابد.

نحوه ی استفاده 

انواع و اندازه‌های متعدد چمبر‌های آزمایش/ چمبر‌های پایداری موجود، زمینه‌ساز اهمیت انجام تحقیقات شما قبل از خرید است. برای تعریف ویژگی های لازم برای روش تست یا نیازهای ذخیره سازی خود وقت بگذارید:

  • برای کاربردهای در دمای بالا، چمبر ها بسته به جنس ساخت آنها می توانند به بیش از 200 درجه سانتیگراد برسند.
  • گزینه‌های تبرید عبارتند از CO2، با قابلیت کاهش تقریباً فوری دمای محفظه تا -73 درجه سانتی‌گراد، و LN2 برای کاهش آن به -185 درجه سانتی‌گراد. تبرید مکانیکی را می توان از طریق کمپرسور تک مرحله ای یا نوع آبشاری دو مرحله ای به دست آورد. کندانسورهای خنک کننده هوا مقرون به صرفه هستند، اما ممکن است اتاق را گرم کنند و به فضای بیشتری نیاز دارند. کندانسورهای خنک کننده آب گرما تولید نمی کنند، اما به منبع آب نیاز دارند.
  • زمان پایین آمدن و افزایش سرعت دستگاه را در نظر داشته باشید، زیرا متغیرهای زیادی بر این اعداد تأثیر می‌گذارند، از جمله اندازه، محدوده دما، و قدرت سیستم گرمایش یا تبرید.
  • اگرچه رایج ترین محدوده رطوبت نسبی 20-98٪ RH است، گزینه هایی مانند سیستم های تصفیه هوای خشک می توانند این میزان را بیشتر کاهش دهند.
  • به دنبال ویژگی هایی مانند کنترل کننده های مبتنی بر ریزپردازنده باشید. autotune; نمایشگرهای LED، LCD یا LCD لمسی و دما و RH؛ و حسگرهای RH حالت جامد.
  • مدل‌های رومیزی در دسترس هستند. جوشکاری درز دیوارهای محفظه داخلی و همچنین واشر مناسب نصب شده احتمال نشتی را کاهش می دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
چمبر های پایداری محیطی با دما و رطوبت کنترل شده را فراهم می کنند. آنها برای تست های پایداری عالی هستند، به عنوان مثال. در داروسازی یا بسته بندی کاربردهای دیگر شامل آزمایش محیطی یا ذخیره سازی کنترل شده است
انواع مختلف چمبر پایداری
  • چمبر پایداری یخ زدگی و ذوب شدن؛
  • چمبر پایداری نیمکت بالا؛
  • چمبر ثبات بلند مدت؛
  • چمبر پایداری محلول سهام؛
  • چمبر پایداری نمونه پردازش شده؛
  • چمبر پایداری خودکار نمونه‌بردار
مهم است که با فرهنگ و فضای مجموعه ای که در آن کار می کنید احساس راحتی کنید. به وب سایت ها و پروفایل های سازمانی چمبر ها خوب نگاه کنید. در مجموعه‌هایی که مورد علاقه‌تان هستند، از دانش‌آموزان کوچک استفاده کنید و از مهارت‌های شبکه‌ای خود برای یافتن نظرات دیگرانی که در آنجا وقت گذرانده‌اند، استفاده کنید.
چمبر یک فضای محصور است که معمولاً در آن رویداد خاصی رخ می دهد - مانند اتاق خواب یا اتاق شکنجه. تاریخچه کلمه چمبر یک تاریخ جالب است. کلمه لاتین اتاق دوربین بود.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها