• تاریخ انتشار: 12 آبان 1401
چمبر

معرفی

چمبر محیطی یک فضای بسته است که در آن شرایط محیطی مانند دما و رطوبت قابل کنترل است.

برخی از محفظه ها نیز می توانند با وارد کردن اسپری نمک به داخل محفظه، خوردگی را شبیه سازی کنند.

ابعاد این محفظه ها ممکن است بسته به نوع محصولی که باید آزمایش شود، بسیار متفاوت است.

اندازه ها بین 20 تا 400000 لیتر است که برای آزمایش کل کامیون به اندازه کافی بزرگ است!

چمبر آب و هوا برای چیست؟

عملکرد اصلی چمبر های آزمایش محیطی، آزمایش رفتار محصولاتی است که ما هر روز از آنها استفاده می کنیم، در شرایط آب و هوایی شدید.

به عنوان مثال، خودرویی که در آب و هوای خشک بسیار خوب کار می کند ممکن است در محیط های با رطوبت بالا به درستی کار نکند.

چمبر های زیست محیطی به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا محصولات خود را در یک محیط واحد تحت فشار قرار دهند.

یک محفظه محیطی امکان آزمایش محصول را در هر دو نوع آب و هوای قاره ای، با زمستان های سرد و تابستان های گرم، و آب و هوای مدیترانه ای با دمای بالاتر، فراهم می کند.

چمبر های محیطی، اگر به درستی کالیبره شوند، نتایج قابل اعتمادی تولید می کنند که عملکرد محصول را در چرخه زندگی واقعی آن شبیه سازی می کند.

معایب آن این است که این یک فرآیند انرژی بر است که می تواند بر دمای داخل محفظه آزمایش نیز تأثیر بگذارد.

مرطوب کننده های اولتراسونیک برای تبدیل آب به بخار به گرما متکی نیستند.

بخار آب با جاری شدن آب روی دیافراگم ایجاد می شود که در فرکانس های اولتراسونیک ارتعاش می کند.

قطرات خارج شده از این روش بسیار نازک هستند و می توانند به سرعت در هوای محفظه آزمایش تبخیر شوند.

سپس هوای مرطوب شده به محفظه آزمایش منتقل می شود. سیستم مورد استفاده در چمبر های آزمایش آب و هوایی FDM به نظر ما کارآمدترین است.

مزایای اصلی استفاده از فناوری اولتراسوند در این دستگاه عبارتند از:

  • عملکرد بهتر برای تولید رطوبت
  • بهره وری انرژی بهتر
  • سیستم بی صدا در حین کار
  • کار سرد، یعنی عدم تولید گرمای بیشتر
  • تولید فوری رطوبت

برای اطمینان از دقیق بودن تست های محصول، سازندگان باید بدانند که چگونه یک چمبرها آب و هوا را کالیبره کنند.

اگر علاقه مندید بدانید که چرا کالیبره کردن آن بسیار مهم است، این مقاله را بخوانید.

کالیبراسیون صحیح چمبر های آزمایش برای نتایج قابل اعتماد ضروری است.

چمبرهای آزمایش مختلف بسته به نحوه کار چمبر‌های محیطی و اینکه محفظه در کدام بخش استفاده می‌شود، فرآیندهای کالیبراسیون متفاوتی دارند، بنابراین لازم است قبل از شروع فرآیند کالیبراسیون با سازنده محفظه تماس بگیرید تا ببینید کدام روش صحیح است.

چمبر محیط زیست چگونه کار می کند؟

اصل عملکرد چمبر محیطی این است که تمام شرایط را می توان به صورت دستی از طریق انواع فرآیندهای مکانیکی مدیریت کرد.

دما توسط یک بخاری برقی برای گرم کردن یا یک واحد تبرید برای خنک کردن محفظه کنترل می شود.

برای مثال، برای شبیه‌سازی اثر خورنده دریا، محققان محلول نمک را از طریق نازل داخل محفظه اسپری می‌کنند و یک غبار ریز ایجاد می‌کنند که کل محصول را می‌پوشاند.

رطوبت در محفظه آزمایش را می توان به دو روش مختلف شبیه سازی کرد: تبخیر آب با منبع گرما یا با فناوری اولتراسوند.

بخار آب معمولاً از طریق یک مولد بخار وارد محفظه آزمایش می شود که آب را گرم کرده و بخار ایجاد می کند. این بخار به سمت بالای محفظه محیطی بالا می رود، جایی که دوباره خنک می شود و رطوبت کل در محفظه آزمایش افزایش می یابد. این روش مفید است زیرا می تواند رطوبت بالا را در محفظه های بزرگ و نسبتاً سریع ایجاد کند.

چه چیزی را می توان در یک چمبر آب و هوایی آزمایش کرد

به طور بالقوه، یک چمبر اقلیمی می تواند هر نوع محصولی را آزمایش کند، زیرا هر چیزی که می تواند به بازار عرضه شود باید ابتدا تحت آزمایشات آب و هوایی قرار گیرد تا ویژگی های مورد انتظار سازنده را تأیید کند یا صرفاً مطابق با مقررات رسمی نهادهای نظارتی باشد.

کاربردها:

  • هوافضا، دفاع و مخابرات: بخش‌هایی که به آزمایش‌های شدید با دمای بسیار بالاتر یا زیر صفر، شوک‌ها و ارتعاشات، با توجه به استفاده از محصول نهایی نیاز دارند.
  • نیروی هوایی، دفاع و مخابرات: مناطقی که در بیشتر موارد شامل آزمایش‌های «افراطی» با دمای بسیار بالا هستند. بالا یا زیر صفر، ضربه ها، شوک ها و ارتعاشات خاص، با توجه به استفاده ای که از محصول نهایی خواهد شد.
  • غذا و نوشیدنی: برای تعیین مدت ماندگاری محصولات، تاریخ انقضا و زمان مقاومت مواد غذایی در شرایط بهینه ای که از کارخانه خارج شده است. همچنین در مورد بسته بندی و تماس بسته بندی/محصول اعمال می شود.
  • مواد شیمیایی/آرایشی/دارویی: برنامه دیگری که مقررات آن با توجه به دخالت مستقیم سلامت انسان بسیار سخت است: به تحلیل عمیق ما در بخش داروسازی و تست پایداری ICH مراجعه کنید.
  • مواد شیمیایی/آرایشی/دارویی: حوزه دیگری که با توجه به دخالت مستقیم سلامت انسان، کنترل‌های آن به‌ویژه سخت‌گیرانه است: تجزیه و تحلیل عمیق ما را ببینید. در بخش داروسازی و تست های ICH برای به اصطلاح تست پایداری
  • مصالح ساختمانی: ساختمان‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم تحت فشارهای مستمر و مختلفی مانند هوازدگی قرار دارند. مصالح ساختمانی می تواند تحت تأثیر این تنش های ثابت قرار گیرد. در این راستا، به بینش ما در مورد کربناته شدن بتن و محفظه آب و هوایی برای آزمایش مواد مراجعه کنید.
  • مصالح ساختمانی: ساختمان هایی که ما در آن زندگی می کنیم در معرض استرس های مداوم از انواع مختلف مانند آب و هوا هستند. مصالح ساختمانی می توانند از این یادآوری های مداوم به شدت آسیب ببینند. بینش ما را در مورد کربناتاسیون بتن و محفظه آب و هوایی برای آزمایش مواد ببینید
5/5 - (1 امتیاز)
چمبر محیطی یک فضای بسته است که در آن شرایط محیطی مانند دما و رطوبت قابل کنترل است. برخی از محفظه ها نیز می توانند با وارد کردن اسپری نمک به داخل محفظه، خوردگی را شبیه سازی کنند. ابعاد این محفظه ها ممکن است بسته به نوع محصولی که باید آزمایش شود، بسیار متفاوت است.
چمبر های پایداری محیطی با دما و رطوبت کنترل شده را فراهم می کنند. آنها برای تست های پایداری عالی هستند، به عنوان مثال. در داروسازی یا بسته بندی کاربردهای دیگر شامل آزمایش محیطی یا ذخیره سازی کنترل شده است
چمبر دما یک محیط کنترل شده است که قادر به ایجاد شرایطی است که یک محصول در طول استفاده با آن مواجه می شود. چمبر های دما اثرات طولانی مدت طیف متنوع دما را برای بررسی پارامترهای کیفی یک محصول یا قطعه آزمایش می کنند.
نظر درون چمبر توسط یک قاضی انفرادی برای رسیدگی به درخواست یکی از طرفین برای معافیت موقت نوشته می شود، به عنوان مثال، برای تعلیق حکم دادگاه زیر، برای تعطیلی توقف، یا برای دستور موقت.
یک چمبر رطوبت برای تست محصول در نقاط تنظیم مختلف، از جمله حفظ رطوبت و شرایط دمایی کنترل شده برای ذخیره سازی دارو در صنعت داروسازی، تست برد مدار در صنعت الکترونیک و تست کاغذ در صنعت کاغذ استفاده می شود.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها