• تاریخ انتشار: 24 آبان 1401
یخچال آزمایشگاهی

وقتی صحبت از یخچال آزمایشگاهی و پزشکی به میان می‌آید، هر تأسیساتی نیازهای منحصر به فرد خود را برای ذخیره‌سازی سرد دارد. آزمایشگاه‌های تحقیقاتی زیست‌پزشکی برای نگهداری نمونه‌های حیاتی در دماهای دقیقاً کنترل‌شده به سردخانه نیاز دارند، در حالی که کلینیک‌های پزشکی ممکن است برای نگهداری دارو، واکسن‌ها، کیسه‌های خون یا اعضای بدن به آن نیاز داشته باشند.

برخلاف یخچال های معمولی آشپزخانه، یخچال آزمایشگاهی و پزشکی به تجهیزات طراحی شده ویژه برای اهداف آزمایشگاهی نیاز دارد. این یخچال ها پایداری دمایی یکنواختی را فراهم می کنند و در نتیجه نمونه ها و سرم های بیولوژیکی حیاتی را حفظ می کنند.

بیایید به مفصل بحث کنیم که چگونه یخچال آزمایشگاهی و پزشکی می تواند نقش اساسی در فرآیندهای دارویی و آزمایشگاهی ایفا کند.

یخچال آزمایشگاهی چیست؟

یخچال های آزمایشگاهی علاوه بر حفظ دمای ثابت و پایین با حداقل نوسانات، به گونه ای طراحی شده اند که محکم تر بوده و بازیابی سریع دما را ارائه می دهند. این امر به ویژه در شرایطی که درب یخچال به طور مداوم باز و بسته می شود بسیار مهم است. به عنوان مثال، یخچال‌های بیودارویی ما، گردش هوای اجباری را ارائه می‌دهند که بازیابی سریع پس از باز شدن درب را فراهم می‌کند و یکنواختی محفظه را حفظ می‌کند.

علاوه بر این، یخچال‌های پزشکی دارای آلارم‌های صوتی و تصویری هستند که به کارکنان در مورد دمای بالا یا پایین هشدار می‌دهند. این آلارم‌ها همچنین می‌توانند در صورتی که درب یخچال تا آخر بسته نباشد، خاموش شوند و از محافظت نمونه‌های حیاتی اطمینان حاصل شود.

یخچال های آزمایشگاهی معمولاً در محدوده دمایی 0 تا 10+ درجه سانتی گراد کار می کنند.

پیدا کردن یخچال پزشکی مناسب برای امکانات شما

بیایید در مورد عناصر مختلفی که باید هنگام خرید یخچال آزمایشگاهی در نظر بگیرید صحبت کنیم.

اندازه و ظرفیت

هنگام انتخاب یک یخچال آزمایشگاهی، مهم است که نیازهای ذخیره سازی خود را در نظر بگیرید، زیرا نحوه ذخیره سازی واحد خود می تواند بر عملکرد دمایی آن تأثیر بگذارد.

یخچال‌های پزشکی زمانی بهترین عملکرد را دارند که بین 30 تا 80 درصد بارگیری شوند زیرا یخچال‌های خالی از بالا تا پایین دستگاه دچار نوسانات دمایی زیادی می‌شوند. در این حالت ممکن است هوای سرد به درستی گردش نکند و منجر به ایجاد نقاط داغی شود که به نمونه های ذخیره شده آسیب می رساند.

 

یخچال آزمایشگاهی

 

مانیتورینگ دما

نظارت بر دمای یخچال آزمایشگاهی خود برای اطمینان از محافظت و نگهداری محتویات بسیار مهم است. در حالی که همه یخچال‌های علمی دارای خوانش دما در قسمت بیرونی واحدها هستند، توصیه می‌کنیم دما را از طریق دیتالاگر برای نظارت طولانی‌مدت و قابل اعتماد ثبت کنید. این دیتالاگرها دمای داخلی دستگاه را در بازه های زمانی تعیین شده توسط کاربر ثبت می کنند.

لاگرهای مبتنی بر USB، مانند آنهایی که با یخچال‌های درجه پزشکی ما ارائه می‌شوند، اطلاعات را در یک درایو ذخیره می‌کنند و به تکنسین‌های آزمایشگاه اجازه می‌دهند عملکرد دما را از طریق نمودارها و صفحات گسترده مشاهده کنند.

همین امروز از یخچال‌های آزمایشگاهی با کارایی بالا نور صنعت تجیز استفاده کنید!

یخچال‌های آزمایشگاهی ما با سه پیکربندی مختلف برای بانک‌های خون، واکسن و کاربردهای دارویی عرضه می‌شوند. آنها ذخیره‌سازی درجه پزشکی و داروسازی را ارائه می‌دهند و دارای دو سنسور دمای اضافی و ثبت داده‌ها هستند.

برای اطلاعات بیشتر از یخچال و فریزر آزمایشگاهی با تیم نور صنعت تجهیز فردوس تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

یخچال و فریزر آزمایشگاهی جنرال واحدهای مصارف خانگی هستند که به طور سنتی برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شوند. اگرچه معمولاً برای محیط آزمایشگاهی مناسب نیستند، اما ممکن است برای ذخیره محلول های آبی استفاده شوند. هیچ گونه مواد قابل اشتعال نباید در این واحدها نگهداری شود.

برخلاف یخچال های معمولی آشپزخانه، تبرید پزشکی به تجهیزات طراحی شده ویژه برای اهداف آزمایشگاهی نیاز دارد. این یخچال ها پایداری دمایی یکنواختی را فراهم می کنند و در نتیجه نمونه ها و سرم های بیولوژیکی حیاتی را حفظ می کنند.

یک کابینت یخچالی که برای نگهداری معرف‌های غیرفرار و نمونه‌های بیولوژیکی در دمای بین ۲۳ تا ۵۳.۶ درجه فارنهایت (۵- تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد) استفاده می‌شود، که معمولاً از طریق فروشگاه‌های عرضه تجهیزات آزمایشگاهی برای مصارف آزمایشگاهی و پزشکی به بازار عرضه می‌شود. این تعریف شامل واحدهای عمودی و زیر پیشخوان می شود.

یخچال‌های معمولی در ابعاد کامل، رومیزی و زیر میز در دسترس هستند. یخچال های ضد انفجار، واحدهای داروخانه و یخچال فریزرهای ترکیبی.

7 نکته نگهداری پیشگیرانه برای یخچال آزمایشگاهی: فهرست نهایی

  • به آلارم ها توجه کنید. ...
  • تمام مواد را به طور مناسب نگهداری کنید. ...
  • واشرهای درب را تمیز نگه دارید. ...
  • یخ یا یخ زدگی را به طور منظم حذف کنید. ...
  • مراقبت از کویل ها. ...
  • همینطور که میری تمیز کن ...
  • عمر واحد خود را افزایش دهید.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها