• تاریخ انتشار: 24 شهریور 1401
چمبر دما و رطوبت ، چمبر

قطعات یا محصولات تمام شده چمبر دما و رطوبت پس از کارخانه در معرض محیط های مختلف قرار می گیرند. طبق گزارش RAC (مرکز تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان) از ایالات متحده، دما بیشترین تأثیر را بر محصول دارد و رطوبت در بین بسیاری از عوامل محیطی رتبه سوم را دارد.

دما و رطوبت خیلی زیاد یا پایین ممکن است باعث تغییر شکل حرارتی یا مکانیکی در اثر انبساط و انقباض محصولات شود، بنابراین لازم است بررسی شود که محصول و سیستم حتی در این محیط شدید نیز می توانند به خوبی عمل کنند. آزمایش‌های مقاومت در برابر دما و رطوبت باعث می‌شود که رطوبت به قطعات و محصولات نهایی نفوذ کند تا هوابندی را بررسی کند یا تغییر رنگ، خوردگی و غیره را بررسی کند تا از کیفیت و قابلیت اطمینان محصول از قبل اطمینان حاصل شود.

 

چمبر دما و رطوبت

در زمینه های مختلف مانند الکترونیک، خودرو، آزمایشگاه، نیمه هادی ها، مهندسی مکانیک و منسوجات، تست قابلیت اطمینان باچمبر دما و رطوبت انجام می شود تا قابلیت اطمینان محصول تایید شود و میزان خطا و خرابی سیستم به حداقل برسد. این امر قابلیت اطمینان محصول را بهبود می بخشد و همچنین قدرت کسب جایگاه برتر در بازار را افزایش می دهد.

چمبر دما و رطوبت

چمبر دما و رطوبت چیست؟

چمبر دما و رطوبت (TH Chamber) دما و رطوبت خاص را به طور پایدار کنترل می کند، مانند دمای بالا / دمای پایین / رطوبت بالا / رطوبت کم در یک فضای خاص. معمولاً تست قابلیت اطمینان در شرایط آب و هوایی شدید فراتر از حد لازم در یک محفظه انجام می‌شود، داده‌های آزمایش می‌تواند برای پیش‌بینی دوام محصولات استفاده شود. بنابراین چمبر دما و رطوبت تجهیزات ضروری برای تست دوام و قابلیت اطمینان محصولات در تمام صنایع رایج -الکترونیک، ماژول های الکترونیکی، ماشین آلات دقیق، منسوجات، داروسازی، مهندسی ژنتیک و اجزای مواد نوری است.

محفظه TH گرمایش، سرمایش، رطوبت زدایی و رطوبت را برای تشکیل دما و رطوبت خاص انجام می دهد و عملکردهایی برای ثابت نگه داشتن دما و رطوبت دارد.

چمبر دما و رطوبت حرارت را برای رسیدن به دمای تنظیم شده در صورتی که دمای فعلی محفظه داخلی کمتر باشد انجام می دهد و در حالت مخالف فرآیند خنک سازی را انجام می دهد. همچنین کنترل رطوبت همانند کنترل دما است، محفظه TH برای رسیدن به رطوبت تنظیم شده و ثابت نگه داشتن آن، رطوبت یا رطوبت زدایی را انجام می دهد. برای به دست آوردن اطلاعات صحیح، دما و رطوبت باید به طور مداوم توسط سنسوری که کالیبراسیون را انجام می دهد بررسی شود.

از کدام آب برای چمبر دما و رطوبت  استفاده شود؟

آب یک عامل ضروری برای کنترل رطوبت برای استفاده از محفظه TH است.

اما در صورت استفاده از آب‌های زیرزمینی یا آب بی‌کیفیت، ممکن است خوردگی محفظه تسریع شود، در این صورت مشکلات دوام برای قسمت‌های مرطوب‌کننده یا خرابی اهرم آب در خط مکمل آب ایجاد می‌شود. بنابراین توصیه می کنیم از آب با توجه به شرایط زیر استفاده کنید

(1) PH 6.2 ~ 7.2

(2) رسانایی 20 U/cm

با استفاده از آب مناسب برای محفظه TH می توان طول عمر قطعات را افزایش داد و می توان برنامه تمیزکاری منظم را برنامه ریزی کرد. همچنین، باعث می‌شود که همان شرایط آزمایش برای نمونه حفظ شود و آزمایش تمیز و بدون آلودگی انجام شود. ما پولیش الکترولیتی در داخل مخزن آب را برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی درمان کرده ایم و بخاری در برابر خوردگی و آلودگی خارجی نیز مقاوم است. داخل محفظه TH JEIO TECH از SUS برای مقاومت در برابر خوردگی ساخته شده است.

 چگونه آب را به درستی در مخزن آب اتاق TH پر کنیم؟

چمبر دما و رطوبت

چمبر دما و رطوبت

چمبر دما و رطوبت

مقدار آب مصرفی بستگی به نیاز آزمایش دارد و 3 نوع نحوه تامین آب به شرح زیر وجود دارد.

✓   تامین دستی: تامین آب زمانی که کاربر بخواهد از طریق ورودی آب.

(برای تامین آب به راحتی با بررسی سطح آب موجود است.)

✓   اتصال مستقیم خط آب: اتصال مستقیم آب مقطر به خط تامین آب، برای آزمایش طولانی مدت مفید است.

✓   اتصال مخزن آب اضافی که از آب مقطر پر شده است به خط تامین آب. در صورت عدم وجود خط آب مفید است.

آب باید به طور مداوم برای کنترل رطوبت در طول آزمایش تامین شود، اگر آب کافی در مخزن آب وجود نداشته باشد، ممکن است حادثه به دلیل گرمای بیش از حد رخ دهد. محفظه TH JEIO TECH مقدار آب باقیمانده در مخزن آب را توسط Load cell که در زیر مخزن نصب شده است اندازه گیری می کند و آن را به صورت تصاویر قطره آب روی کنترلر نمایش می دهد که اجازه می دهد به راحتی آب باقی مانده را بفهمید. همچنین اگر آب باقیمانده کمتر از 25 درصد باشد، هشدار هشدار داده می شود و زمانی که آب باقیمانده زیر 10 درصد باشد، عملیات متوقف می شود تا کاربر و آزمایشگاه در برابر موقعیت های خطرناک محافظت شود.

چمبر دما و رطوبت

آزمایش‌های طولانی‌مدت یا تست دما و رطوبت بالا در یک اصطبل امکان‌پذیر است، به لطف بررسی میزان آب باقی‌مانده به راحتی و در دسترس برای تأمین مداوم آب در مخزن آب در حین تأمین به مخزن کارتریج حتی در زمان استفاده. تامین آب را می توان با سیستم تامین آب موثر و سیستم چرخش آب به حداقل رساند.

همچنین LC Connected (سیستم مانیتورینگ موبایل، گزینه) اطلاع رسانی آب باقیمانده را از طریق اپلیکیشن موبایل ارائه می دهد و به شما امکان می دهد هر زمان و هر کجا که هستید محفظه را کنترل کنید.

 چه ملاحظاتی برای انتخاب اتاقک بهینه TH.

✓   هدف استفاده و نیاز تست

باید محدوده کنترل دما و رطوبت، تلرانس ها، دما و زمان افزایش/افت رطوبت را با توجه به نیاز تست در نظر بگیرد. و بقیه – خط مستقیم آب، درب داخلی، سرعت جریان هوای گردش هوا در داخل و غیره – باید بسته به کاربرد در نظر گرفته شوند، در صورت نیاز، جزئیات را با سازنده مشورت کنید.

✓   نمونه های آزمایشی

با توجه به شرایط آزمایش، ویژگی‌های نمونه‌ها را در نظر بگیرید که آیا این ماده قابل اشتعال یا خورنده است. و به طور معمول یک منطقه کنترل دما و رطوبت معتبر در داخل محفظه وجود دارد، بنابراین حجم داخلی مناسب را با توجه به اندازه نمونه ها انتخاب کنید.

✓   فضایی برای نصب چمبر دما و رطوبت

از نحوه انتقال محفظه به محل نصب اطمینان حاصل کنید. و چمبر دما و رطوبت  دارای سیستم تبرید با هوا خنک است، بنابراین محیط فضا مانند دما و رطوبت، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، تهویه و زیربنای تامین و تخلیه آب را بررسی کنید.
شرط اصلی این است که دور از منبع گرما، فاصله از دیوار (کنار و عقب) حداقل 20 سانتی متر باشد. اگر دمای فضای نصب بیش از حد بالا باشد، سیستم تبرید به دلیل گرم شدن بیش از حد مبرد در اثر خرابی کندانسور دچار خطا می شود. برعکس، سیستم تبرید یا به دلیل تراکم بیش از حد و سطح نامناسب مبرد زمانی که دما در فضای نصب پایین است، دچار نقص می شود. سیستم تبرید به دمای محیط بسیار حساس است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که محدوده دمایی 18 تا 30 درجه سانتیگراد و رطوبت زیر 80RH را حفظ کنید.

هنگام انتخاب چمبر دما و رطوبت مناسب، باید عوامل مختلفی مانند کاربرد، هدف آزمایش، ویژگی های نمونه و محیط نصب همانطور که توضیح دادیم در نظر گرفته شود، بنابراین توصیه می کند با یک متخصص مشورت کنید.

چمبر دما و رطوبت

از نظر قابلیت اطمینان، اگر هر روش آزمایشی در شرایط آزمایش یکسان باشد، حتی اگر دستگاه آزمایش یا آزمایشگر متفاوت باشد، باید نتایج یکسانی به دست آید.

محفظه TH JEIO TECH محصولی است که بر اساس مشخصات بین المللی طراحی و تولید شده است و برای عملکرد نهایی آزمایش شده است، ما تکرارپذیری عالی را از طریق آزمایش با هدف تعیین دوام ماژول در برابر نفوذ طولانی مدت تأیید کرده ایم. رطوبت زیر 2±85 درجه سانتیگراد و رطوبت 5±85 درصد به مدت 6 هفته.

ما چمبر دما و رطوبت را در مشخصات مختلف و مشاوره‌های فنی متخصص بر اساس مهارت‌ها و تجربه‌های انباشته شده در بیش از 15 سال ارائه می‌کنیم. اگر سوال و سوالی دارید، لطفا آزادانه با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها