• تاریخ انتشار: 23 آذر 1401
چمبر

تایید قابلیت اطمینان و دوام محصولات شما بخش مهمی از عرضه آنها به بازار است. چمبر های پایداری که برای تست حالت پایدار به کار می‌روند، ممکن است بخش مهمی از آزمایش مؤثر برای شما باشد. شما می توانید تعیین کنید که محصولات شما در شرایط مختلف حرارتی و آب و هوایی که در طول حمل و نقل، ذخیره سازی و استفاده با آن مواجه می شوند، چگونه عمل می کنند و در برابر آن مقاومت می کنند.

به داشتن یک چمبر دما و رطوبت بهینه شده برای تست پایداری کمک می کند. در اینجا چیزی است که باید در مورد چمبر های پایدار بدانید.

چمبر های پایداری یا ثبات چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، چمبر های پایداری، شرایط دما و رطوبت مشخص و ثابت را در یک محیط کنترل شده حفظ می کنند.

چه برای داروها، لوازم آرایشی، منسوجات، مواد غذایی و آشامیدنی، یا الکترونیک، تست پایداری (همچنین به عنوان تست حالت پایدار شناخته می‌شود) یکی از فرآیندهایی است که شرکت‌ها برای تعیین میزان ایمنی و عملکرد محصولاتشان در قفسه نگهداری می‌کنند. یا در شرایط محیطی خاص

به ندرت صنعتی وجود دارد که به چمبر های ثبات نیاز نداشته باشد. در حالی که بر ارزیابی دوام محصولات متمرکز است، تست پایداریرا  نیز برای ارزیابی بسته بندی همراه استفاده می کنیم.

این محصولات دست و محیط را در سراسر زنجیره نگهداری تغییر می دهند. آنها باید در طول حمل و نقل، ذخیره سازی و استفاده مورد نظر ایمن و محافظت شوند.

تست پایداری چگونه کار می کند؟

چمبر‌های پایداری برای تقلید از شرایط در یک فضای کاری کنترل‌شده به ترکیبی از کاربردهای گرما و سرمایش و آب متکی هستند. گرما به یک منبع آب اعمال می شود که معمولاً در یک ظرف متصل به محفظه ذخیره می شود و باعث می شود بخار تبدیل شود و سپس به فضای کاری بسته پمپ می شود. چمبر های فقط دما از این مرحله مرطوب کننده عبور می کنند.

هوای گرم و بخار با سرعت ثابتی به داخل محفظه وارد می شود. بسته به سطح عملکرد محفظه، با توجه به قدرت کمپرسور آن، ممکن است مدتی طول بکشد تا دما به سطوح لازم برای یک آزمایش مشخص برسد.

این سطوح برای مدت زمان طولانی حفظ می شوند تا ارزیابی شود که یک محصول (دستگاه در حال آزمایش) تا چه اندازه در برابر شرایط شبیه سازی شده ای که احتمالاً پس از انتقال به بازار یا ذخیره سازی در جایی با آن مواجه می شود، مقاومت می کند.

چمبر های پایداری علاوه بر گرمایش دارای ویژگی خنک کنندگی برای تقلید از محیط های سردتر هستند. این شرایط تست با دمیدن هوای سرد به داخل محیط کار توسط یک فن حاصل می شود.

ویژگی های بهترین چمبر های دما و رطوبت برای تست پایداری

زمان می برد تا برندها در بین مصرف کنندگان یا شرکا شهرت قوی داشته باشند. اگر محصولی مطابق انتظار عمل نکند، این شهرت می تواند یک شبه کاهش یابد. اگر محصول آنها مصرف کنندگان را در معرض خطر یا خطر جدی قرار دهد، این می تواند به یک مسئولیت بزرگ برای یک شرکت تبدیل شود.

تست پایداری یکی از راه های جلوگیری از چنین اتفاقاتی است. همانطور که به دنبال بهترین محفظه پایداری هستید، در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید.

  • قابلیت اطمینان دما به خوبی تنظیم شده در هسته آزمایش حالت پایدار قرار دارد. اگر نمی‌توانید مطمئن باشید که رطوبت و دما از طریق آزمایش ماندگاری یا دوام ثابت می‌مانند، در این صورت زمان ارزشمندی را تلف می‌کنید. محفظه‌های موثر باید دارای سیستم‌های گرمایشی مجهز به گرمکن‌های نیکروم با هسته سرامیکی باز باشند که کنترل دما را در محدوده ± ۰.۵ درجه سانتی‌گراد حفظ کند.
  • محدوده دمای داخل محفظه باید شرایط آزمایش را بین -20 درجه سانتیگراد تا 94 درجه سانتیگراد (4- درجه فارنهایت تا 201 درجه فارنهایت) داشته باشد.
  • قابلیت رطوبت باید بین 20% تا 95% RH (رطوبت نسبی) باشد. برخی از چمبر ها دارای ویژگی های اختیاری هستند، مانند سنسور رطوبت بالا، که محدوده رطوبت شما را تا 98٪ RH افزایش می دهد. از طرف دیگر، می‌توان یک خشک‌کن هوای خشک‌کننده نصب کرد تا به محفظه شما کمک کند تا رطوبت را به حداقل 5% RH برساند.
  • سیستم خنک کننده در یک چمبر پایداری معمولاً از یک سیستم تبرید تک مرحله ای، فشرده، مکانیکی و مستقل تشکیل شده است.
  • یکی از جدیدترین به روز رسانی های نوآورانه برای اتاق های آزمایش، نظارت از راه دور است. تست پایداری به ساعت‌های زیادی نیاز دارد تا یک محصول یا DUT خیسانده شود، که اگر نیاز به نظارت شخصی داشته باشید می‌تواند زمان‌بر باشد. روش دیگر، فناوری نظارت از راه دور، مانند AESONE CONNECT، مهندسان را قادر می‌سازد تا از آزمایشگاه فاصله بگیرند و همچنان شرایط آزمایش را پیگیری کنند. حتی می تواند به محض تشخیص خطا، آزمایش ها را متوقف کند.

ملاحظات بیشتر هنگام خرید چمبر پایداری

هنگام خرید چمبر دما و رطوبت برای تست حالت پایدار، فقط چند نکته دیگر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

اندازه واقعا مهم است. اگر چندین محصول را به طور همزمان یا یک محصول بزرگ را آزمایش می کنید، آن چیزی است که در یک چمبر نیاز دارید.

نکته دیگر، نوع آزمایشی است که پیش‌بینی می‌کنید انجام دهید. به عنوان مثال، اگر علاوه بر چرخه دما (یا یک آزمایش تکراری) نیاز به آزمایش پایداری دارید، بهتر است در چمبری با اجزای قدرت سرمایه گذاری کنید تا شرایط را سریع تغییر دهید.

با این حال، اگر فقط آزمایش پایداری را انجام می دهید، یک چمبر حالت پایدار عالی است. این به این دلیل است که شما شرایط را ایجاد می کنید و آنها را حفظ می کنید. اگر چنین است، سری LH از سیستم های زیست محیطی مرتبط (AES) ممکن است یک گزینه عالی باشد.

تست پایداری نیاز به صبر دارد زیرا رسیدن به شرایط تعیین شده زمان می برد. و ماهیت DUT مهم است – اگر گرما بدهد، محفظه ای با کمپرسور کوچکتر باید سخت تر کار کند تا آن را به درستی تنظیم کند.

به همین دلیل مهم است که با سازنده خود در مورد نیازهای خاص خود صحبت کنید. آیا نمونه شما در حین آزمایش بار زنده (گرما) می دهد؟ آیا آزمایش شما به زمان های خیز/ رمپ سریع نیاز دارد؟ حداکثر وزنی که باید در داخل چمبر آزمایش شود چقدر است؟ اندازه و مقدار دستگاه مورد آزمایش چقدر است؟ آیا در تلاش برای رسیدن به استاندارد خاصی هستید؟

در نهایت، بهترین چمبر دما و رطوبت برای شما با استانداردهای آزمایش خاص شما مطابقت دارد که بسته به ماهیت محصول شما متفاوت است.

عوامل زیادی در انتخاب چمبر پایداری مناسب دخیل هستند، اما این باید چارچوب خوبی به شما بدهد. یک تولید کننده معتبر به شما کمک می کند تا از شرایط خاص خود عبور کنید و به شما این اطمینان را می دهد که محصولات شما برای مدت زمان و شرایط در نظر گرفته شده ایمن و کارآمد برای مصرف کنندگان باقی می مانند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس مشتاق است به شما کمک کند تا چمبر پایداری دما و رطوبت را شناسایی کنید که نیازهای خاص شما را برآورده می کند. امروز با ما تماس بگیرید تا درباره راه حل های آزمایشی که برای شما مناسب هستند بیشتر بدانید.

5/5 - (1 امتیاز)
یک چمبر رطوبت برای تست محصول در نقاط تنظیم مختلف، از جمله حفظ رطوبت و شرایط دمایی کنترل شده برای ذخیره سازی دارو در صنعت داروسازی، تست برد مدار در صنعت الکترونیک و تست کاغذ در صنعت کاغذ استفاده می شود.
به طور معمول، یک چمبر رطوبت (که چمبر پایداری نیز نامیده می شود) دمای بین 0 تا 80 درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی از 20٪ تا 90٪ را ارائه می دهد. چمبر های تست رطوبت تخصصی ممکن است محدوده وسیعی برای دما و رطوبت داشته باشند.
5 نوع چمبر پایداری، چمبر رطوبت، چمبر آب و هوا/محیط زیست.
هدف از آزمایش پایداری ارائه شواهدی در مورد چگونگی تغییر کیفیت یک ماده دارویی یا محصول دارویی با زمان تحت تأثیر عوامل محیطی مختلف مانند دما، رطوبت و نور و ایجاد یک دوره آزمایش مجدد برای ماده دارویی یا ماندگاری دارو
برای آزمایش مواد و محصولات در شرایط دما و رطوبت در طول زمان استفاده می شود. آنها تغییرات در ماده یا محصول را تحت تأثیر دما و رطوبت تشخیص می دهند تا مدت زمان ماندگاری را بررسی کنند یا روند پخت (پیری) را در محصول تسریع کنند.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها