• تاریخ انتشار: 5 مرداد 1401
یخچال آزمایشگاهی

یخچال/فریزر آزمایشگاهی یک قطعه حیاتی از تجهیزات آزمایشگاهی هستند. آنها 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می کنند و نمونه ها، معرف ها، کیت ها، مواد شیمیایی و سموم را در شرایط بهینه محیطی سرد مورد نیاز ذخیره می کنند. چگونه محقق روزمره می تواند مطمئن باشد که یخچال یا فریزر مناسب را تهیه می کند؟ با فشار بر امور مالی، محققان ممکن است برای دستیابی به صرفه جویی در هزینه، یخچال و فریزر خانگی را انتخاب کنند، با این حال، قبل از تصمیم گیری باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

سفارشی سازی

گزینه های اضافی زیادی وجود دارد که می توان با یخچال/فریزر آزمایشگاهی خریداری کرد، مانند هشدارهای شیشه ای درب، شماره گیری خودکار، ثبت اطلاعات، پشتیبان گیری از باتری، ورودی های پورت، داخلی/خارجی ضد زنگ و موارد دیگر. با یک یخچال/فریزر خانگی، آنچه را که می‌خرید، همانطور که در حجم بالا طراحی و ساخته شده‌اند، بدون امکان اضافه کردن ویژگی‌های خاص آزمایشگاهی اختیاری همانطور که در بالا ذکر شد، دریافت می‌کنید.

مانیتورینگ دما

مانیتورینگ دما در واحدهای خانگی عموماً مفید نیست زیرا بسیار متفاوت است و مقاوم‌سازی نسخه‌های بدون یخبندان با سیستم‌های هشدار بسیار دشوار و پرهزینه است. بنابراین، مدل‌های داخلی نباید برای نمونه‌های باارزش و کیت‌ها و رسانه‌های حساس/پرهزینه استفاده شوند. یخچال و فریزر درجه آزمایشگاهی جایگزین مناسبی هستند. یخچال ها و فریزرهای آزمایشگاهی نه تنها می توانند هشدار دهند، بلکه دارای نمایشگرهای دیجیتالی هستند که به شما امکان می دهد نوسانات دمایی را به صورت بصری مشاهده کنید و دسترسی را برای به دست آوردن مجدد دمای کارکرد ایمن محدود کنید.

طول عمر

مهم است که کل هزینه عمر یخچال/فریزر را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است خرید یک واحد داخلی غیراقتصادی باشد، حتی اگر هزینه اولیه ممکن است کمتر باشد. پوشش داخلی یخچال و فریزرهای خانگی برای تحمل رطوبت معمولی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در آزمایشگاه ها ساخته نشده است و در صورت استفاده در یک برنامه آزمایشگاهی می تواند به طور قابل توجهی طول عمر آنها را کاهش دهد. واحدهای داخلی به گونه ای طراحی نشده اند که در داخل آزمایشگاه باز و بسته شوند. این بیشتر به حفظ دمای ضعیف و همچنین طول عمر دستگاه کمک می کند.

گارانتی / تعمیرات

یخچال یا فریزر آزمایشگاهی معمولاً با گارانتی ثابت یا طولانی ارائه می شود. با توجه به تجربه در گروه فردوس تجهیز، 96٪ مسائل را می توان از طریق تلفن مرتب کرد. با 4 درصد باقیمانده که از طریق تلفن قابل رفع نیست، ما در شرکت فردوس تجهیز نیروهای خدماتی داریم که در صورت نیاز آماده اقدام هستند. به محض اینکه یک یخچال/فریزر خانگی برای مقاصد غیر خانگی استفاده می شود، معمولاً ضمانت عادی آن واحد را باطل می کند. علاوه بر این، هماهنگی تعمیرات دشوار و معمولاً پرهزینه است، زیرا اکثر تکنسین ها واحدهای خارج از شرایط عادی خانه را تعمیر نمی کنند.

ذخیره سازی حلال ها

یک یخچال یا فریزر آزمایشگاهی معمولاً سیم‌کشی‌های آنها در خارج قرار دارد و به خوبی مهر و موم شده‌اند، به طوری که تجمع دودهای شیمیایی فرار/احتمالاً سوزاننده در یک فضای بسته و احتمال جرقه الکتریکی منجر به انفجار بسیار بعید است. آنها همچنین گزینه های ضد جرقه در دسترس هستند تا به به حداقل رساندن احتمال اشتعال کمک کنند.

امنیت

یخچال/فریزر آزمایشگاهی معمولاً قابل قفل شدن است تا بتوان از محتویات آن محافظت کرد، به خصوص در آزمایشگاه‌های بازتر بزرگتر. این برای الزامات قانونی مانند داروهای برنامه‌ریزی‌شده یا محصولات خطرناک مانند سم و غیره مهم است… یخچال یا فریزر خانگی دارای قفل نیست زیرا برای بازار داخلی طراحی شده‌اند، جایی که یک قفل می‌تواند یک محافظ ایمنی برای کودکان باشد.

خلاصه

به طور خلاصه، انتخاب سردخانه مناسب در آزمایشگاه می‌تواند به طور ناخواسته بر تداوم تحقیقات تأثیر بگذارد و منجر به زیان‌های مالی شود. ضروری است که انتخاب های یخچال و فریزر را با توجه به سطح خطری که می توانید با توجه به نیازهای تحقیقاتی خود بپذیرید، به دقت در نظر بگیرید. یخچال و فریزرهایی که مخصوص بازارهای آزمایشگاهی تولید می شوند با بسیاری از ویژگی های مهم طراحی شده اند که در یخچال و فریزرهای خانگی معمولی وجود ندارد. وقتی به ROI درازمدت نگاه می کنیم، یخچال یا فریزر آزمایشگاهی معمولاً انتخابی بسیار ارزشمندتر و مقرون به صرفه تر است.

5/5 - (1 امتیاز)
خیر زیرا یخچال و فریزرهایی که مخصوص بازارهای آزمایشگاهی تولید می شوند با بسیاری از ویژگی های مهم طراحی شده اند که در یخچال و فریزرهای خانگی معمولی وجود ندارد
با توجه به کارایی یخچال یا فریزر آزمایشگاهی معمولاً انتخابی بسیار ارزشمندتر و مقرون به صرفه تر است.
  1. سفارشی سازی
  2. مانیتورینگ دما
  3. طول عمر
  4. گارانتی / تعمیرات
  5. ذخیره سازی حلال ها
  6. امنیت
هشدارهای شیشه ای درب، شماره گیری خودکار، ثبت اطلاعات، پشتیبان گیری از باتری، ورودی های پورت، داخلی/خارجی ضد زنگ و موارد دیگر. با یک یخچال/فریزر خانگی، آنچه را که می‌خرید، همانطور که در حجم بالا طراحی و ساخته شده‌اند، بدون امکان اضافه کردن ویژگی‌های خاص آزمایشگاهی اختیاری همانطور که در بالا ذکر شد، دریافت می‌کنید.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها