• تاریخ انتشار: 25 خرداد 1401

انکوباتور آزمایشگاهی چیست؟

انکوباتور آزمایشگاهی یک جعبه عایق گرم شده است که برای رشد و نگهداری کشت هی میکروبیولوژیکی یا سلولی استفاده می شود، انکوباتورهای آزمایشگاهی دمای بهینه، رطوبت و محتوای گازی اتمسفر داخل را حفظ می کند. بسیاری از انکوباتورهای آزمایشگاهی دارای یک تایمر قابل برنامه ریزی هستند که ممکن است در دماها و سطوح مختلف رطوبت تنظیم شود.

اندازه انکوباتور های آزمایشگاهی از واحدهای رومیز گرفته تا سیستم های بزرگ به اندازه یک کمد متفاوت است.

انکوباتور آزمایشگاهی

انواع مختلفی از انکوباتورهای آزمایشگاهی وجود دارد، از جمله انکوباتور های واحدهای نیاز اکسیژن بیولوژیکی ایده آل برای مطالعات حشرات یا گیاهان، انکوباتور های تکان دهنده، کوره های هیبریداسیون، بیولوراکتورها و طیف گسترده ای از چمبرهای تست آزمایشگاهی می باشد.

هدف از انکوباتورهای آزمایشگاهی چیست و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟

هدف از انکوباتور آزمایشگاهی ارائه یک محیط کنترل شده و از آلودگی و ایمنی کار و مقابل اعتماد با کشت سلولی و بافتی با تنظیم شرایطی مانند دما، رطوبت و CO2 می باشد.

انکوباتورهای آزمایشگاهی برای رشد و نگهداری کشت های باکتریایی، کشت بافتی و سلولی، مطالعات بیوشیمیایی و خونی، کارهای دارویی و تجزیه و تحلیل مواد غذایی ضروری است.

آیا می توان از فر به عنوان انکوباتورهای آزمایشگاهی استفاده کرد؟

از آنجایی که آنها هر دو گرما تولید می کنند، اغلب به اشتباه فرها و انکوباتورهای آزمایشگاهی را یکسان فرض می کنند یا سعی می کنند برای یک عملکرد استفاده شوند.

با این حال تفاوت این است که یک فر معمولا دمایی بین 93.3 تا 316 درجه سانتی گراد تولید می کند، در حالی که یک انکوباتورهای آزمایشگاهی معمولا از 15.6 تا 48.9 درجه سانتی گراد متغیر است.

بنابراین نمی توان از فر به عنوان انکوباتورهای آزمایشگاهی استفاده کرد زیرا اکثر فرها دمای کافی پایینی ندارند که برای استفاده به عنوان انکوباتورها مناسب باشد.

 

لیست قیمت و خرید
شرکت دانش بنیان نور صنعت فردوس تولید کننده تخصصی انواع کمد نگهداری مواد شیمیایی در ایران میباشد.

به دلیل نوسانات قیمت مواد اولیه از درج قیمت خرید کمد نگهداری مواد شیمیایی در سایت معذوریم.

جهت اطلاع از قیمت خرید انکوباتورهای آزمایشگاهی و مشاوره جهت تجهیز آزمایشگاه میتوانید با کارشناسان واحد فروش شرکت در ارتباط باشید.

کارشناس فروش : 

09924040145

امتیاز دهید

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها