• تاریخ انتشار: 21 خرداد 1401
تهیه یخچال داروخانه

 

اگر یک داروخانه دارید، بدون شک طیف گسترده ای از داروها و واکسن ها را در محلی به نام یخچال داروخانه ذخیره خواهد کرد.

اگر چنین است، بسیاری از آنها در داروخانه های تخصصی نگهداری می شوند. یخچال های داروخانه با یخچال های خانگی بسیار متفاوت است، زیرا دارای ویژگی های کنترل دما بسیار دقیق هستند.

اما چرا هنگام نگهداری داروها در داروخانه دما برای یخچال داروخانه بسیار ضروری است؟

 

قیمت و خرید یخچال داروخانه

داروها باید در دمای خاص نگهداری شوند

برخی از داروها و واکسن ها باید در یک محدوده دمایی خاص، معمولا بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

این محدوده دمایی است که آنها را ثابت نگه می دارد.

در مورد واکسن ها، آنها باید در این محدوده بماند تا بتوانند به سیستم ایمنی اثر بگذارند. اگر بیش از حد گرم شوند، ایمنی زایی آنها کاهش می یابد و می توانند بی فایده شوند.

برخی از واکسن ها مانند سرخک به درجه حرارت حساس هستند. هنگامی که درجه حرارت بیش از حد بالا باشد، این واکسن ها می توانند به راحتی آسیب ببینند.

هنگامی که دما خیلی سرد می شود، این موضوع می تواند به واکسن ها آسیب برساند. موادی که در بسیاری از واکسن ها استفاده می شوند می تواند در دمای سرد منجمد شود و این می تواند واکسن را از بین ببرد.

در نتیجه آنها باید از لحظه ی تولید تا زمان استفاده در دمای محدود قرار داده شوند و گرنه آسیب می بینند.

یخچال داروخانه

نوسانات دما می تواند منجر به زیان مالی شود

مشکل استفاده از یخچال های خانگی یا یخچال های پزشکی بی کیفیت این است که می توانند دما را به اندازه کافی کنترل کنند.

هنگامی که برخی از داروها و واکسن ها در محدوده دمایی متغیر نگهداری می شوند، ممکن است به طور غیر قایل برگشتی آسیب ببینند. در دمای ناکتعادل تحت تاثیر قرار می دهد و استفاده از آن ناامن می شود، زیرا ممکن است بیمار را به خطر بی اندازد.

چگونه یخچال داروخانه ها را در دمای مناسب حفظ می کنند

چند راه وجود دارد که یخچال داروخانه ها ذخیره بهتری برای واکسن ها و داروها فراهم می کنند.

مزیت اصلی این یخچال ها این است که تنظیمات کنترل دما بسیار دقیق تری دارد. وقتی دما را تنظیم می کنید، مانند یک یخچال خانگی برای غذا و نوشیدنی نوسان نمی کند، اما در محدوده مشخص شده باقی می ماند.

یک یخچال داروخانه خوب از پروب های دما استفاده می کند. اینها همیشه دما را کنترل و آن را تثبیت می کنند، بنابراین دما همیشه یکنواخت است. آنها همچنین دمای واقعی واکسن ها را اندازه گیری می کنند و نه فقط دمای هوا را منجر به کنترل دقیق تر می شود.

به عنوان مثال:

اگر درب را به طور تصادفی باز بماند یا ایرادی در یخچال باشد، یک آلارم صوتی به صدا در می آید. این به شما امکان می دهد تا قبل از، ازبین رفتن داروها به سرعت برای حل مشکل اقدام کنید.

علاوه بر این، برخی از یخچال های داروخانه با ثبت دقیق داده های دما ارائه می شوند که به صورت 24 ساعته کار می کنند، بنابراین می توانید همیشه و حتی در ساعاتی دیگر دما را زیر نظر داشته باشید.

یخچال داروخانه را از کجا تهیه کنیم؟

همیشه داروها را در یخچال های داروخانه نگهداری کنید

هرگز داروها یا واکسن های خود را در یخچالی که برای این منظور طراحی نشده است نگهداری نکنید. ارزش ریسک کردن را ندارد خطر از دست دادن داروهای گران قیمت واقعی است و می تواند تاثیر مالی جدی بر تجارت شما داشته باشد.

البته انواع مختلفی از یخچال های داروخانه ای برای انتخاب وجود دارد که برخی از آنها بهتر از بقیه هستند.

بنابراین به اطراف نگاه کنید و ببینید چه چیزی در دسترس است. علاوه بر کنترل دما بسیار دقیق، ممکن است یخچالی با ویژگی های اضافی مانند قفل برای امنیت بیشتر یا طراح سازگار با محیط زیست که برق کمتری مصرف می کند بخواهید.

گزینه های خوب را بررسی کنید و یخچال مناسب برای داروخانه خود را بیابید تا مطمئن شوید که همه داروها و واکسن های شما همیشه به درستی ذخیره می شوند.

امتیاز دهید

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها