• تاریخ انتشار: 16 مهر 1401
انکوباتور

انکوباتور COتجهیزات آزمایشگاهی است که برای رشد سلول ها و بافت های زنده استفاده می شود. محیطی با PH افزایش یافته را فراهم می کند که شرایط داخل بدن انسان را تقلید می کند. انکوباتورهای CO2 همچنین دما و رطوبت نسبی بافت کشت شده را کنترل می کنند. فرآیند رشد بافت زنده در انکوباتورهای CO2 به عنوان در شرایط آزمایشگاهی شناخته می شود.

ساختار انکوباتورهای CO2 آن را از اتمسفر موجود در محیط اطراف محافظت می کند.فضای داخلی دستگاه جوجه کشی استریل بوده و برای جلوگیری از هرگونه آلودگی طراحی شده است.هوایی که به داخل انکوباتور جریان می یابد فیلتر شده و به طور مساوی توزیع می شود.

انکوباتورهای CO2 تجهیزات آزمایشگاهی ضروری در زمینه های تحقیقاتی بالینی، دارویی و علوم زیستی هستند.

دو نوع اصلی انکوباتور وجود دارد. اینها انکوباتورهای حرارتی مستقیم و ژاکت آب هستند. این دو نوع انکوباتور برای مقاصد مختلف اقتباس شده اند.

هر آنچه که باید در مورد انکوباتور آزمایشگاهی بدانید

انکوباتور حرارتی مستقیم

انکوباتورهای حرارتی مستقیم دارای کویل های گرمایشی در محفظه های داخلی انکوباتورها هستند. از آنجایی که کویل های گرمایشی با انکوباتورها تماس مستقیم دارند، تنظیم دما زمان کمتری می برد. عقیم سازی از طریق چرخه گرمای خشک یا گرما مرطوب انجام می شود و سریع است. انکوباتورهای حرارتی مستقیم سبک تر هستند و به راحتی قابل نصب هستند.

معایب انکوباتورهای حرارتی مستقیم عبارتند از:گرمای نابرابر در محفظه ها، تبخیر بیش از حد مایعات بافت، و گاهی اوقات فن حرارتی یا کویل ها می توانند باکتری/قارچ را تولید کنند.

دستگاه انکوباتور واتر ژاکت

این نوع انکوباتور دما را از طریق ژاکت های پر از آب که به طور یکنواخت محفظه ها را احاطه کرده اند تنظیم می کند. با افزایش دمای آب، دمای اتاقک های داخلی افزایش می یابد. بافرهای حرارتی برای حفظ گرما در هنگام قطع برق در ژاکت ها قرار می گیرند.

تنظیم دما در انکوباتورهای ژاکت آب کندتر است و دارای یک حد درجه حرارت بالاتر است که عقیم سازی را غیرممکن می کند. همچنین در صورت پر شدن حمل آن سنگین است.

انتخاب انکوباتور مناسب برای آزمایشگاه شما شامل ارزیابی نیازها، انواع سلول ها و استفاده در آینده است. در اینجا نکاتی وجود دارد که برای انتخاب انکوباتور مناسب نیاز دارید.

  1. محل قرارگیری دستگاه انکوباتور: دمای طبیعی محل انکوباتور بر عملکرد دستگاه انکوباتور تأثیر می گذارد. برای مناطق سردسیر، انکوباتورهای حرارتی مستقیم بهترین انتخاب هستند. انکوباتورهای آزمایشگاهی واتر جکت برای نقاط داغ یا مکان هایی با دماهای نوسانی عالی هستند. انکوباتورهای واتر ژاکت برای مناطق دارای ارتعاش (مثلاً نزدیک به سانتریفیوژ) نیز مناسب هستند، زیرا ارتعاشات انکوباتور را کاهش می دهند. مکان پیشنهادی انکوباتور شما تعیین کننده نوع دستگاه جوجه کشی برای انتخاب است.
  2. کنترل رطوبت دستگاه جوجه کشی: رطوبت یک شرط کلیدی است که باید در انکوباتور حفظ شود. رطوبت ایده آل برای جلوگیری از تبخیر محتوای آب در بافت ها ضروری است. رطوبت نسبی مورد نیاز بافت های زنده بیش از 90 درصد است. انکوباتور ژاکت آب رطوبت را حفظ می کند، در حالی که انکوباتورهای حرارتی مستقیم ممکن است باعث تبخیر بیش از حد مایع در بافت های زنده شوند. مدل های جوجه کشی نیز کنترل رطوبت متفاوتی دارند. مراقب انکوباتورهایی باشید که دارای کنترل رطوبت عالی با زمان پاسخ کوتاه هستند.
  3. کنترل CO2 : CO2 بیش از حد در انکوباتورها می تواند باعث هیپوکسی در بافت ها شود. انکوباتورها از سنسور حرارتی سنتی یا حسگر مادون قرمز برای کنترل سطوح CO2 استفاده می کنند. نیاز CO2 شما برای بافت های کشت شده باید بر تصمیم شما در انکوباتور تأثیر بگذارد.
  4. کنترل آلودگی: تولیدکنندگان راه هایی را برای محدود کردن آلودگی انکوباتورها معرفی کرده اند. هوای داخلی به طور مداوم با استفاده از فیلتر HEPA فیلتر و استریل می شود. فشار مثبت نیز به انکوباتورها تعبیه می شود تا جریان هوای داخل از محیط اطراف انکوباتور کاهش یابد. انکوباتورهایی با کنترل آلودگی موثر انتخاب کنید.

بررسی دقیق تمام پارامترهای انتخابی شما برای اطمینان از انتخاب انکوباتور مناسب ضروری است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها