• تاریخ انتشار: 5 تیر 1401
چمبر های پایداری

چمبرهای پایداری در داروها که چمبر دارویی گفته می شود، غذاها و لوازم آرایشی در مقالات قبلی پوشش داده شد. اینها بخش عمده ای را برای پیش بینی ماندگاری محصولات تشکیل می دهند، اما چنین مطالعاتی به سایر مواد نیز مانند مصالح ساختمانی، قطعات الکترونیکی، مواد بسته بندی و غیره گسترش می یابد. آزمایش برای چنین موادی به شرایط محیطی شدید مانند دماهای مختلف از نیتروژن مایع نیاز دارد. دما (185- درجه سانتیگراد) تا بالای 200 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی بین 20 تا 98 درصد برای مدت زمان طولانی متغیر است. برای شما عملی نیست که هر بار به منظور مطالعه با نمونه های خود به مناطق آب و هوایی مختلف بروید. چمبر های پایداری شرایط مورد نیاز برای انجام چنین مطالعاتی را در آزمایشگاه شما در هر کجا که ممکن است قرار دهید، ارائه می دهند.

چمبر های پایداری ثبات

محفظه های تست پایداری به طور ویژه برای انجام مطالعات پایداری و ماندگاری روی محصولات مختلف طراحی شده اند. به طور کلی بسته به کاربرد آنها به عنوان طبقه بندی می شوند:

محفظه ها مطابق با دستورالعمل های استاندارد بین المللی هستند و دارای بدنه فولادی ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی روکش آینه داخلی با ورق MS خارجی عایق شده با پوشش پودری سفید هستند. درب دارای واشر مغناطیسی با قفل درب رمزدار است. سینی های فولادی ضد زنگ با کیفیت بالا برای ذخیره سازی نمونه ها ارائه شده است. خنک کننده تحت تأثیر کمپرسور مهر و موم شده هرمتیک قرار می گیرد. جریان هوای کنترل شده در داخل، توزیع یکنواخت رطوبت و دما را تضمین می کند.

چمبر های دستی

محفظه های دستی اندازه کوچکی دارند و زمانی که تعداد نمونه ها کمتر است و احتمال تغییر شرایط وجود دارد برای استفاده راحت هستند.

چمبر های متحرک

چمبر های متحرک از نظر اندازه بزرگتر هستند و زمانی مناسب هستند که تعداد نمونه های زیادی ذخیره شود و شرایط نگهداری در بازه های زمانی طولانی حفظ شود.

برای هر شرایط ذخیره سازی مورد نیاز باید محفظه جداگانه نگهداری شود. طبق کمیسیون بین المللی هماهنگ سازی (ICH) شرایط دما و رطوبت تجویز شده برای مطالعات پایداری در داروها عبارتند از:

مطالعات طولانی مدت: 25 درجه سانتی گراد2 +/-، 60 درجه سانتی گراد +/- 5٪ RH

مطالعات متوسط: 30 درجه سانتی گراد2 +/ -، 65 درجه سانتی گراد  +/- 5٪ RH

مطالعات پایداری تسریع شده: 40 درجه سانتی گراد2 +/-، 75 درجه سانتی گراد +/- 5٪ RH

 

داده های پایداری تنها در صورتی معتبر است که شرایط محیطی در طول قرار گرفتن در معرض محصول سازگار باشد. برای برآورده شدن این شرایط ضروری است که ثبت خودکار داده ها در فواصل زمانی منظم انجام شود و روال های نگهداری پیشگیرانه به طور منظم در چمبر های پایداری انجام شود تا از عملکرد بدون مشکل در دوره های طولانی قرار گرفتن در معرض اطمینان حاصل شود.

امتیاز دهید
Stability chamber
چمبر های دستی اندازه کوچکی دارند و زمانی که تعداد نمونه ها کمتر است و احتمال تغییر شرایط وجود دارد برای استفاده راحت هستند.
چمبر های متحرک از نظر اندازه بزرگتر هستند و زمانی مناسب هستند که تعداد نمونه های زیادی ذخیره شود و شرایط نگهداری در بازه های زمانی طولانی حفظ شود.
چمبرهای پایداری در داروها که چمبر دارویی گفته می شود، غذاها و لوازم آرایشی در مقالات قبلی پوشش داده شد. اینها بخش عمده ای را برای پیش بینی ماندگاری محصولات تشکیل می دهند، اما چنین مطالعاتی به سایر مواد نیز مانند مصالح ساختمانی، قطعات الکترونیکی، مواد بسته بندی و غیره گسترش می یابد   چمبر - chamber

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها