• تاریخ انتشار: 12 تیر 1401
یخچال آزمایشگاهی

یخچال های آزمایشگاهی برای هر محیط آزمایشگاهی ضروری هستند. آن‌ها واکسن‌ها و سایر مایعات را خنک نگه می‌دارند تا بتوان با خیال راحت از آنها برای آزمایش یا بیمار استفاده کرد.

تمیز کردن یخچال آزمایشگاهی

متأسفانه، اگر یخچال آزمایشگاهی خود را تمیز و بهداشتی نگه ندارید، در خطر آلودگی و رشد باکتری در یخچال هستید. این آلودگی می تواند عواقب جدی برای کارمندان و/یا بیماران شما داشته باشد، بنابراین داشتن یک روال تمیز کردن کامل بسیار مهم است.

ایجاد یک برنامه به طور خاص برای تمیز کردن یک راه آسان برای اطمینان از تمیز بودن یخچال درجه پزشکی شما همیشه است. همچنین به حذف مواد تاریخ مصرف گذشته یا فراموش شده ای که بیش از آنچه باید در یخچال آزمایشگاهی باقی مانده اند کمک می کند. اگر این مواد قدیمی برای مدت طولانی در یخچال بمانند، می توانند سایر مواد تازه را آلوده کنند. واکسن ها سالانه از بیش از 2.5 میلیون مرگ غیرضروری جلوگیری می کنند، اما باید در شرایط دقیق نگهداری شوند. اگر آن واکسن‌ها در یخچال‌ها و فریزرهای آزمایشگاهی معیوب یا غیربهداشتی آلوده شده باشند، نمی‌توان آن‌ها را با خیال راحت به بیماران تزریق کرد. سایر کارهای معمول تمیز کردن باید شامل ضدعفونی کردن فضای داخلی و خارجی، پاک کردن واحدهای قفسه بندی و آماده کردن فضا برای هرگونه مواد ورودی باشد.

چگونه یخچال آزمایشگاهی یا دارویی را تمیز کنیم؟

از نظر مواد شوینده برای ضدعفونی کردن یخچال آزمایشگاهی علمی خود می توانید از آب گرم به همراه یک ضدعفونی کننده تجاری استفاده کنید. محصول ضدعفونی کننده باید برای استفاده در مرکز شما تایید شده باشد و باید بتواند سطح بهداشتی مورد نیاز شما را فراهم کند. از هیچ وسیله خراش دهنده ای مانند پشم فولادی یا پاک کننده هایی که ممکن است به سطح آسیب بزنند یا خراش دهند استفاده نکنید. خراش های داخل یخچال های نگهداری واکسن منجر به خطر آلودگی بیشتر می شود زیرا باکتری ها می توانند برای مدت طولانی در شکاف ها پنهان شوند.

یخچال هایی با سطل های قابل جابجایی و قفسه بندی تمیز کردن را بسیار آسان می کند. نشت از هر نوع در قفسه ها یا سطل ها محفوظ خواهد بود. در صورت نیاز، می‌توانید آن‌ها را بیرون بیاورید و با یک پاک‌کننده یا سفیدکننده در آب گرم خیس کنید تا تمیز شوند. همچنین می‌توانید با استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های خاصی که در بسیاری از امکانات پزشکی یا آزمایشگاهی استفاده می‌شوند، مانند انفجار یخ خشک یا تمیز کردن با بخار، آن‌ها را ضدعفونی کنید. مطمئن شوید که قفسه ها و سطل ها را قبل از قرار دادن دوباره در یخچال دارویی خشک کرده اید تا باکتری ایجاد نکنند.

در نهایت، مطمئن شوید که آزمایشگاه شما برنامه‌ای به وضوح قابل مشاهده برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن تمام یخچال‌ها و فریزرهای پزشکی دارد. این برنامه باید در جایی نزدیک یخچال قرار گیرد و دقیقاً زمان تمیز کردن تجهیزات را مشخص کند.

تمیز کردن یخچال و فریزر آزمایشگاه شما به طور منظم می تواند به جلوگیری از رشد باکتری کمک کند. همچنین اطمینان حاصل می کند که تمام محتویات یخچال شما تازه و برای استفاده بی خطر است.

امتیاز دهید

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها