یخچال‌های آزمایشگاهی برای نگهداری نمونه‌ها، آماده‌سازی‌ها، معرف‌های مختلف در استانداردهای دمایی کاملاً مشخص طراحی شده‌اند. اگر نیاز به خرید یخچال آزمایشگاهی دارید ، مهم است که ویژگی های اصلی آن را بدانید و همچنین بدانید که چرا یخچال خانگی برای مقاصد آزمایشگاهی مناسب نیست.

ویژگی های طراحی یخچال های آزمایشگاهی دقت رژیم دمایی تنظیم شده و همچنین توزیع یکنواخت جریان های سرد را در سراسر داخل یخچال تضمین می کند. این تفاوت اصلی بین تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات خانگی است. یخچال های خانگی به دمای محیط حساس هستند که می تواند منجر به نقض رژیم دمای ایده آل شود.

یخچال‌های آزمایشگاهی که معمولاً برای نگهداری نمونه‌ها و معرف‌ها استفاده می‌شوند، دمای ثابتی را حفظ می‌کنند تا خطر آلودگی متقاطع یا انفجار مواد فرار را به حداقل برسانند. همچنین برای این منظور تجهیزات آزمایشگاهی دارای یک فن است که هوا را در داخل واحد به گردش در می آورد و دما را در سطح ثابتی حفظ می کند. هنگامی که درب یخچال باز می شود، فن متوقف می شود تا از خروج هوای سرد از دستگاه جلوگیری شود.

این یخچال ها همچنین دارای محفظه های جداگانه برای جلوگیری از آلودگی متقابل هستند. آنها می توانند خون یا واکسن را ذخیره کنند.

بررسی و ثبت دمای اتاق های آزمایشگاهی و یخچال ها به صورت دستی دو بار در روز مهم است.

همچنین زنگ هشداریک عملکرد کاملاً مهم در ذخیره سازی واکسن ها، مواد دارویی و بیولوژیکی است. حتی ساده ترین یخچال های آزمایشگاهی و فریزرهای آزمایشگاهی باید مجهز به آلارم های دیجیتال و صوتی اضافی باشند.

توصیه می شود یخچال های آزمایشگاهی را با توجه به معیارهای زیر انتخاب کنید:

– ظرفیت (بستگی به ظرفیت موسسه ای دارد که در آن تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد).

– محدوده دما (معیار مهمی است که بستگی به برنامه ریزی برای نگهداری در یخچال دارد، اکثر یخچال ها دارای محدوده دمایی 2 درجه سانتیگراد تا 8 درجه سانتیگراد بر اساس DIN 58345 هستند)

– تعداد و انواع درب ها (یخچال می تواند داشته باشد. از یک تا چهار درب .بعضی از مدل ها درب های حجیم یا شیشه ای دارند).

شما می توانید با تماس با شرکت نور صنعت تجهیز فردوس، تجهیزات با کیفیت بالا را با قیمت مقرون به صرفه دریافت کنید. این شرکت انواع تجهیزات آزمایشگاهی را به بازار داخلی و بازار کشورهای همسایه عرضه می کند.

جهت مشاوره و اطلاع از لیست قیمت یخچال آزمایشگاهی با تیم نور صنعت تجهیز فردوس تماس بگیرید.