• تاریخ انتشار: 30 آبان 1401
هود شیمی ، غطاء كيميائي

هود شیمی محفظه ای تهویه شده است که در آن گازها، بخارات و دود گرفته شده و از محل کار خارج می شود. یک فن که در بالای ساختمان آزمایشگاه قرار دارد، هوا و آلاینده های موجود در هوا را از طریق مجرای متصل می کشد و آنها را به اتمسفر تخلیه می کند.

هود معمولی که در آزمایشگاه‌های دانشگاه پرینستون یافت می‌شود به یک ارسی جلویی متحرک و یک بافل داخلی مجهز است. بسته به طراحی آن، ارسی ممکن است به صورت عمودی، افقی یا ترکیبی از این دو حرکت کند و با عمل به عنوان یک مانع بین کارگر و آزمایش، محافظتی را برای کاربر هود فراهم می کند.

 

هود شیمی

 

شکاف‌ها و بافل‌های داخل هود شیمی هوا را هدایت می‌کنند و در بسیاری از هودها می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد تا یکنواخت‌ترین جریان را ایجاد کند. مهم است که از مسدود شدن بافل ها توسط ذخیره سازی بیش از حد مواد یا تجهیزات جلوگیری شود، زیرا این امر به طور قابل توجهی بر مسیر لوله داخل هود و در نتیجه راندمان جذب هود تأثیر می گذارد.

قاب اریب شده اطراف صفحه هود که ایرفویل نامیده می شود، با حذف منحنی های تیز برای کاهش تلاطم، امکان جریان یکنواخت هوا به داخل هود شیمی را فراهم می کند.

حجم ثابت – جایی که خروجی لوله یا مقدار هوای کشیده شده از داخل کاپوت ثابت است. در این پیکربندی، هنگامی که ارسی پایین می‌آید و سطح مقطع دهانه هود شیمی کاهش می‌یابد، سرعت جریان هوا (سرعت چهره) از طریق هود به نسبت افزایش می‌یابد. بنابراین، سرعت هوا در صفحه هود با پایین آمدن ارسی افزایش می یابد.

 

هود شیمی

 

حجم هوای متغیر – جایی که خروجی لوله یا مقدار هوای کشیده شده از داخل کاپوت با بالا رفتن یا پایین آمدن ارسی به منظور حفظ سرعت ثابت صورت متفاوت است. بنابراین، هنگامی که ارسی پایین می آید و سطح مقطع دهانه هود شیمی کاهش می یابد، سرعت جریان هوا (سرعت چهره) از طریق هود ثابت می ماند و حجم کل هوای تخلیه شده را کاهش می دهد.

 

هود شیمی

5/5 - (3 امتیاز)

دود هود محفظه ای تهویه شده است که در آن گازها، بخارات و دود گرفته شده و از محل کار خارج می شود. یک فن اگزوز که در بالای ساختمان آزمایشگاه قرار دارد، هوا و آلاینده های موجود در هوا را از طریق مجرای متصل می کشد و آنها را به اتمسفر تخلیه می کند.

هود شیمیایی برای حذف دودهای شیمیایی و ذرات معلق در محیط کار طراحی شده است در حالی که یک کابینت ایمنی زیستی برای ایجاد محیط کار تمیز و محافظت از کارکنانی که هنگام کار با عوامل عفونی یا سموم آئروسل ایجاد می کنند طراحی شده است.

هودهای شیمی برای ایمن نگه داشتن متخصصین آزمایشگاه در حین کار با مواد خطرناک طراحی شده اند. آنها هوا را فیلتر می کنند تا از استنشاق ذرات سمی که می توانند در ریه ها نشسته و عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کنند، جلوگیری کنند.

هنگام کار با ترکیبات سمی یا ترکیبات با نقطه جوش زیر 120 درجه سانتیگراد باید از هودهای بخور استفاده کرد. هودهای شیمی یا سایر تهویه های موضعی موثر باید در زمانی که مواد مورد استفاده از حد مجاز نور دهی در آزمایشگاه تجاوز می کنند، تهیه و استفاده شود.

هودهای نوع یک و هودهای نوع دوم چگونه متفاوت هستند؟
هودهای نوع یک هودهای تهویه نوع یک باید بالای تجهیزات پخت و پز که چربی یا دود تولید می کنند نصب شوند. ...
هودهای نوع دوم هودهای نوع دوم اغلب هودهای فر یا هودهای چگالشی نامیده می شوند. ...
کمی بیشتر در مورد تنظیمات هود.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها