• تاریخ انتشار: 27 دی 1401
اتاق تست چمبر

اتاق تست شرایط محیطی

این بهترین منبع برای اطلاعات در مورد اتاق های تست شرایط محیطی  است

یاد خواهید گرفت:

  • اتاق آزمون چیست؟
  • طراحی اتاق های آزمون
  • و خیلی بیشتر …

اتاق تست شرایط محیطی چیست؟

اتاق تست شرایط محیطی یک محیط مدیریت شده و کنترل شده که برای آزمایش استقامت، پایداری و کاربردی بودن تجهیزات، محصولات و مواد شیمیایی استفاده می شود تعریف میکنیم. این یک محفظه کنترل شده است که اثرات شرایط محیطی را تقلید می کند که ممکن است محصول در طول استفاده با آن مواجه شود. محفظه های آزمایش برنامه ریزی شده تغییرات شدید دما، شرایط مرطوب یا مرطوب و تغییرات ارتفاع رادیکال ایجاد می کنند.

جدای از شرایط محیطی، محفظه های آزمایش را می توان به گونه ای طراحی و تنظیم کرد که از طریق استفاده از نیروهای فیزیکی مانند اینرسی، ارتعاش و ضربه مخرب، محدودیت های یک محصول را افزایش دهد.

تست ترکیدگی، که در این تصویر مشاهده می‌شود، میزان فشار مقاومتی را که این نمونه مقوا می‌تواند قبل از شکست تحمل کند، تعیین می‌کند، نمونه‌ای از آزمایش استقامتی که در محفظه‌های آزمایش انجام می‌شود.

برخی از اهداف دیگر برای اتاق های آزمایش عبارتند از:

  • آماده سازی محصول برای تست های اضافی
  • تست مستقل برای ترکیبی از مواد مختلف
  • بررسی فشار برای کمک به شناسایی مشکلات محصول در حالی که هنوز در مرحله نمونه اولیه است

طراحی اتاق های تست شرایط پایداری

طراحی محفظه تست بسته به نوع تست هایی که انجام می دهیم متفاوت است، که می تواند بسیار پیچیده یا بسیار ساده باشد. آنها در اندازه های مختلف برای مطابقت با نیازهای سازنده و شرایط آزمایش مورد نظر عرضه می شوند. به عنوان مثال، آنها می توانند به اندازه یک نیمکت برای آزمایش اقلام کوچک باشند یا به اندازه اتاق متناسب با ماشین باشند.

اگرچه اندازه و انواع محیط‌ها یک عامل هستند، اتاق‌های آزمایش مدرن دارای کنترل‌های تکنولوژیکی هستند که می‌توانند داده‌ها و بازخوانی‌های آنی را فراهم کنند که به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد شرایط را در میانه یک فرآیند تنظیم و تغییر دهند. در یک محفظه آزمایش ثابت، که در تصویر زیر می بینیم، مجموعه خاصی از متغیرها را در محفظه برنامه ریزی شده و برای دوره های طولانی بدون تغییر برنامه ریزی می کنیم.

اتاق تست شرایط محیطی

محفظه های آزمایش ثابت به طور ویژه برای حفظ دمای ثابت و دقیق به عنوان بخشی از آزمایش سن طراحی می شوند. آنها کانال ها و سیستم های کنترل الکتریکی دارند که می توانند محیط را برای فواصل طولانی حفظ کنند.

عوامل در طراحی اتاق تست:

اندازه اتاق تست

اندازه محفظه آزمایش به نوع محصولی که باید آزمایش شود بستگی دارد که می تواند از یک فوت مکعب تا 12000 فوت مکعب متفاوت است که به اندازه کافی بزرگ برای یک هواپیما است. در زیر تصاویری از دو نوع اتاق آزمایش را مشاهده می کنید. اولی یک محفظه آزمایش محیطی کوچک ISO برای آزمایش خشک کن هوای گرم صنعتی است. دومی یک راهپیمایی است که سطوح مختلف دما و شرایط مرطوب را ایجاد می کند. این 8*4*4 است و دارای یک ماشین باران بادی با یک توربین بادی است که می تواند بادهایی تا 160 مایل در ساعت (257 کیلومتر در ساعت) ایجاد کند.

محفظه تست پایداری کوچک

محفظه ی تست پایداری بزرگ

کنترل کننده های اتاق آزمایش

 

کنترل‌های محفظه آزمایش به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد تا تست را از رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ خود نظارت کنند. ما نماهایی از نقاط تنظیم، دما و رطوبت به آسانی با گرافیک های از پیش تعیین شده یا مواردی که می توانیم برای شرایط خاص مشتری سفارشی کنیم را در دسترس داریم. برخلاف اتاق‌های آزمایش مدل‌های قدیمی‌تر که داده‌ها را در پایان آزمایش ارائه می‌کنند، فناوری جدید به کاربران اجازه می‌هد.

هد شرایط آزمایش را در حین انجام آزمایش نظارت و تنظیم کنند. طبق صفحه کنترلر زیر، امکان نظارت بر دمای هوا، دمای محصول و رطوبت به صورت دیجیتالی و گرافیکی را داریم و داده ها در هر ثانیه در اختیار ما قرار می گیرد.

صفحه نمایشگر اتاق تست شرایط محیطی

اتوماسیون محفظه تست

اتاق‌های آزمایش خودکار را می‌توان به روش‌های مختلفی برنامه‌ریزی کرد تا شرایط محیطی متعددی را پشت سر هم ایجاد کند. مجموعه ای از مراحل را می توان در محفظه برنامه ریزی کرد، مانند دمای شیب دار، پرش و توقف و شروع خودکار. هدف از یک محفظه خودکار آزمایش استقامت و دوام یک محصول است. سیستم این چمبرها وابسته به یک کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) است که آن را برای عملکرد در تنظیمات صنعتی طراحی کرده ایم.

تست پایداری نور

تست پایداری نور سطوح نوردهی را در برابر طیف کامل نوری که محصول می تواند در طول استفاده تجربه کند ایجاد می کند. محفظه آزمایش دقیقاً تأثیرات نور خورشید، اشعه ماوراء بنفش و نورهای رنگی مختلف را تجزیه و تحلیل می کند که می تواند باعث محو شدن رنگ یا خراب شدن محصول شود. داده‌های مربوط به ارزیابی رنگ بصری، مقایسه تغییرات رنگ، و تشخیص متامریسم (در رنگ‌سنجی، تطبیق رنگ‌ها با توزیع‌های توان طیفی مختلف) را داریم.

برای محصولات بهداشتی حیاتی مانند داروها و داروها، محفظه های پایداری نوری در شرایط شدید فراتر از محیط عادی، تخریب اجباری ایجاد می کنند. تست پایداری نور را از سال 1990 در صنایع دارویی، رنگ، جوهر و رنگ داریم.

شورای بین‌المللی هماهنگ‌سازی الزامات فنی برای داروها برای استفاده انسانی (ICH) استانداردهای خاصی را برای آزمایش پایداری نوری تحت بند Q1B دارد که امکان دو گزینه منبع نور را برای آزمایش‌های دارویی فراهم می‌کند. تست Q1B نشان می دهد که هیچ تغییر غیرقابل قبولی از منبع نور وجود ندارد.

شما می توانید مشخصات اتاق تست شرایط محیطی مد نظر خودتان را با کارشناسان ما در میان بگذارید. ما با کمک تیم طراحی و فنی بهترین را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

 

امتیاز دهید

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها