• تاریخ انتشار: 29 تیر 1399
کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه

کاربرد لامپ های LED در اتاق های رشد گیاه ( Plant Growth Chamber) چیست؟

اتاق های رشد گیاه (Plant Growth Chamber) در دهه ی ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ در مراکز تحقیقاتی ظهور یافت. محققان در دهه ی ۱۹۸۰ به این نتیجه رسیدند که روشنایی با شدت بیشتری را به گیاهان تحقیقاتی خود بدهند. لذا نور پردازی از طریق لامپ های هلیوم و سفید تا حدی خواسته ی محققان را بر این امر برآورده ساخت.
روشنایی فلورسنت سال ها پیش، فرض استاندارد قرار گرفت. و در بیش از ۱۰ هزار اتاق رشد گیاهان در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

تعریف لامپ LED:

لامپ LED مخفف( Light Emitted Diode) به معنی دیود ساطع کننده ی نور می باشد. این نوع لامپ ها با تکنولوژی حالت جامد نور را ساطع و تولید می کنند.

کاربرد لامپ LED:

چراغ های LED برای تشویق رشد گیاهان است. گیاهانی که در معرض نور خورشید هستند، طول موج های مختلف نور را استفاده می کنند. تا رویش و گلدهی خود را تقویت کنند. گیاهان گلخانه ای و گیاهانی که در مراکز تحقیقاتی و در اتاق های رشد گیاه پرورش می یابند. این طیف نور را از چراغ های LED می گیرند.
طبق تحقیقات به عمل آمده، بیشتر گیاهان از نور آبی و مرئی استفاده می کنند و رشد رویشی آن ها تقویت می یابد.

طیف رنگی لامپ های فلورسنتی:

  •  طیف آبی
  • سفید
  • قرمز
  • زرد

لامپ های LED مخصوص رشد گیاه یک منبع نوری مناسب شبیه سازی شده ی نور خورشید جهت رشد گیاه و تحریک و تقویت فرآیند فتوسنتز طراحی شده است و طیف الکترو مغناطیسی مناسبی را ایجاد می کند که به نور خورشید شبیه است و باعث ایجاد سبزینگی و رشد گیاه می شود.

مزایا و معایب:

همانگونه که مزایای استفاده از LED ها در اتاق های رشد گیاه جذاب است اما در عین حال چالش برانگیز هم می باشد به گونه ای که امروزه دانشمندان و مدیران تاسیسات در حال طراحی LED هایی هستند که نیاز های خاص تحقیقاتی را برآورده نموده و در عین حال هزینه های عملیاتی را در اتاق های رشد گیاه کاهش دهد.

مشاوره: 

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس با بهره گیری از توان مهندسی کارشناسان مجرب خود این امکان را به مشتریان خود می دهد تا قبل از انتخاب و خرید هر محصول، مجموعه ای از اطلاعات تخصصی خود که حاصل تجربه ی بیش از ۱۵ سال سابقه ی فعالیت است را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. نصب و راه اندازی بیش از ۱۵۰۰ اتاق رشد گیاه (Plant Growth Chamber) در بسیاری از مراکز تحقیقاتی کشور و تجهیز این اتاق ها به باکس های LED با طول موج های مختلف و شبیه سازی شده ی نور خورشید یکی از افتخارات این شرکت می باشد.

لامپ ال ای دی

امتیاز دهید
بله ، لامپ های LED مخصوص رشد گیاه یک منبع نوری مناسب شبیه سازی شده ی نور خورشید جهت رشد گیاه و تحریک و تقویت فرآیند فتوسنتز طراحی شده است و طیف الکترو مغناطیسی مناسبی را ایجاد می کند که به نور خورشید شبیه است و باعث ایجاد سبزینگی و رشد گیاه می شود.
در بازار لامپ های مخصوصی برای کشت بافت هستند که باید استفاده کرد:
  •  طیف آبی
  • سفید
  • قرمز
  • زرد

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها