• تاریخ انتشار: 15 آبان 1401
آون

آون های آزمایشگاهی لوازمی چند منظوره هستند که در صنایع علمی و تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد آنها در فرآیند پخت، پخت یا خشک کردن مواد مختلف که بعداً در آزمایشگاه‌های علمی، صنعت داروسازی و در فرآیندهای تولید استفاده می‌شوند، ضروری است.

موارد استفاده از آون های آزمایشگاهی

آون های آزمایشگاهی مواد را از طریق روش همرفت گرم می کنند. این ماده به جای محفظه اصلی در یک محفظه جداگانه قرار می گیرد. از تغییر مواد جلوگیری می کند اما حرارت آنقدر قوی است که آن را خشک یا درمان کند.

انتقال حرارت در فرآیند جابجایی گرانشی با تفاوت هوای گرمتر و سردتر حاصل می شود. توزیع گرما بسیار ضعیف است، بنابراین اکثر فورهای آزمایشگاهی بر اساس یک اصل همرفت مکانیکی کار می‌کنند، جایی که عایق اتلاف انرژی کمتری تولید می‌کند و از خروج گرمای تابشی جلوگیری می‌کند.

آون ها دارای جداره های دوتایی با لایه ای عایق (معمولاً هوا) بین آنها هستند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. دیوار داخلی از موادی با رسانایی حرارتی کم ساخته شده است. لایه بیرونی از فلز ساخته شده است. آنها مجهز به یک فن گردش هوای گرم هستند که امکان توزیع یکنواخت گرما را فراهم می کند.

آنیل کردن با استفاده از آون

برخی از مواد مانند شیشه یا فولاد نیاز به چند مرحله برای افزایش انعطاف پذیری خود دارند. از آنجایی که آون های آزمایشگاهی می توانند ماده را بدون آسیب رساندن به آن گرم و خنک کنند، در صنایع متالورژی یا تجهیزات پزشکی استفاده می شود. موادی که فرآیند بازپخت را طی کردند به راحتی برش داده می شوند و به محصولات مشخص شده مدل می شوند.

پخت

آزمایشگاه های علم مواد صنعت داروسازی از فور های آزمایشگاهی استفاده زیادی دارند. فرآیند پخت، ماده را بدون رطوبت زدایی گرم می کند. به عبارت دیگر باعث صرفه جویی در رطوبت ماده می شود.

خشک کردن

خشک کردن برای آزمایشگاه های بالینی و بیولوژیکی لازم است تا مواد را با رطوبت زدایی حفظ کنند. آون های خلاء و آون های هوای اجباری رطوبت را با دقت حذف می‌کنند تا نمونه در دمای پایین‌تر خشک شود، در حالی که آون های همرفتی گرانشی رطوبت را از طریق جریان هوای سبک‌تر از نمونه‌ها خارج می‌کنند، زیرا این ذرات ظریف احتمال بیشتری دارد که خرد شوند.

پخت

پخت یکی دیگر از کاربردهای راحت آون های آزمایشگاهی است. صنایع نیمه هادی و زمینه های علمی که از پلیمر در تحقیقات خود استفاده می کنند از فرآیند پخت سود زیادی می برند. وسیله ای برای ساخت چسب، اپوکسی و انواع ترکیبات پلیمری است. همچنین در سیستم های فضایی به دلیل استحکام پیوند بهتر بین مواد استفاده می شود.

استریل کردن

در نهایت، کوره های آزمایشگاهی در زمینه پزشکی برای استریل کردن استفاده می شود. حرارت موجود در آون، تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده برای عملیات و همچنین ظروف شیشه ای را که برای اهداف تحقیقاتی باید تمیز باشند، استریل می کند. درجه حرارت برای استریل کردن حدود 320 درجه فارنهایت است. این روش حداقل 45 دقیقه طول می کشد و پس از آن مواد به تدریج خنک می شوند تا ترک نخورند.

آون های آزمایشگاهی در صنعت

قبل از خرید فور آزمایشگاهی، باید با یک سازنده اجاق صنعتی مشورت کنید تا ببینید به چه نوع فر نیاز دارید. هنگامی که به دنبال یک فور آزمایشگاهی عالی هستید، به آنچه صنعت شما نیاز دارد توجه کنید.

انواع مختلف آون های آزمایشگاهی دارای ویژگی های متعددی هستند که به طور مداوم در طول سال ها توسعه یافته اند. بنابراین تجهیزات قابل اعتماد و قدرتمند هر سال بهبود می یابند و با نیازها و نیازهای آزمایشگاه ها سازگار می شوند.

مشتری می تواند از بین طیف وسیعی از مدل ها انتخاب کند که آیا فر برای سرمایه گذاری سریع در نظر گرفته شده است یا مجهز به برنامه های متعدد با چندین فاز است.

آون های جابجایی مکانیکی، فور های خلاء، آون های ثقلی و آون های با دمای بالا می توانند در صنعت داروسازی و آزمایشگاه ها کمک کننده باشند. از طرف دیگر، آون های چند منظوره و با هوای اجباری در خشک کردن ظروف شیشه ای استفاده می شوند، در حالی که آون های خلاء می توانند مواد ظریف را خشک کرده و حلال های قابل اشتعال را حذف کنند. آون های رومیزی و آزمایشگاهی راه‌حل ایده‌آلی برای فضاهای کوچک‌تر و زمانی که نیاز به استریل کردن، خشک کردن یا خشک کردن بارهای دسته‌ای کوچک دارید، هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آون های آزمایشگاهی و اینکه چگونه می توانند نیازهای روش های آزمایشگاهی شما را برآورده کنند، با شرکت نور صنعت تجهیز فردوس تماس بگیرید.

امتیاز دهید
آون های آزمایشگاهی که به آنها آون های آزمایشگاهی نیز گفته می شود، برای استریل کردن ضایعات مخاطره آمیز زیستی، ابزارهای تشریح یا رسانه ها/معرف ها برای سنجش آسپتیک استفاده می شوند. آنها همچنین برای خشک کردن، گرم کردن، آزمایش تنش های محیطی مانند تغییرات دما، نور و رطوبت استفاده می شوند.
سایر اشکال آون آزمایشگاهی عبارتند از آون های خلاء، آون های همرفت با هوای اجباری و اجاق های جابجایی گرانشی. آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی از فورهای خلاء استفاده می‌کنند که به روش‌های خاصی برای کمک به ایجاد اثر انگشت پیکربندی شده‌اند.
انکوباتورها معمولاً دمای بین 30 تا 60 درجه سانتیگراد را کنترل می کنند. برای دمای 70 درجه سانتیگراد تا 250 درجه سانتیگراد به فر نیاز است. اگر به دمای حداکثر 300 درجه سانتیگراد نیاز دارید، باید به محدوده فرهای با دمای بالا نگاهی بیندازید.
آون خشک کن آزمایشگاهی. یک آون خشک کن استاندارد برای حذف رطوبت از محفظه آون گاز طراحی شده است تا نمونه ها در سریع ترین زمان ممکن خشک شوند. این نوع آون هوای تازه و خشک را به داخل محفظه وارد می کند و همزمان هوای مرطوب را خارج می کند.
چهار نوع آون بر اساس روش های پخت وجود دارد: (1) همرفت، (2) معمولی، (3) مایکروویو و (4) ترکیبی. آون های همرفتی شامل فن هایی هستند که گرما را برای پخت و پز یکنواخت به گردش در می آورند. از طرف دیگر، نزدیکترین ظروف به بخاری در آون های معمولی سریعترین پخته شدن را دارند.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها