• تاریخ انتشار: 16 تیر 1401
یخچال و فریزر آزمایشگاهی

هنگامی که در یک آزمایشگاه علمی یا پزشکی کار می کنید، به مکانی امن و مطمئن برای نگهداری مواد، نمونه ها و محصولات مختلفی که با آنها کار می کنید نیاز دارید. یخچال و فریزر آزمایشگاهی راه حل قابل اعتمادی برای کنترل دما و حفظ این منابع هستند. به دلیل ماهیت ظریف بسیاری از این مواد، مهم است که آزمایشگاه خود را به واحد سردخانه عالی مجهز کنید. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند. برای کمک به شما دریافتن تجهیزات مناسب برای آزمایشگاه و مواد، در اینجا راهنمای ما در مورد یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی مختلف است.

چرا به یخچال آزمایشگاهی نیاز دارید؟

یخچال و فریزر آزمایشگاهی در حفظ مواد و نمونه های حساس بسیار مهم هستند. به همین دلیل، آنها نسبت به یخچال معمولی خانگی شما دارای سیستم کنترل دما سفت و سازگارتر هستند. در صنعت پزشکی، این کنترل دما قابل اعتماد به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا واکسن ها، نمونه های خون، لوازم دارویی و موارد دیگر را با خیال راحت ذخیره کنند. همه این مواد به درجه حرارت بسیار سازگار و سایر اقدامات بهداشتی متکی هستند تا خطر عوارضی مانند رشد باکتری ها یا مواد ناپایدار را کاهش دهند. این یخچال و فریزر یک راه حل قابل اعتماد برای نگهداری از سردخانه برای آزمایشگاه های علمی، پزشکی و دارویی است. علاوه بر کنترل دما، یخچال های آزمایشگاهی پزشکی دارای سیستم امنیتی پیشرفته نیز هستند. این امر به نظارت بر هرگونه نوسانات در واحد ذخیره سازی کمک می کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، مانند از کار افتادن سنسور یا باز گذاشتن تصادفی درب فریزر توسط یکی از کارکنان، به کارکنان آزمایشگاه هشدار می دهد. با نظارت و هشدار به کارکنان آزمایشگاه در مورد تغییرات دما، سیستم هشدار به نظارت و رفع هر گونه خطا که می تواند منجر به تخریب یا آسیب دیدن نمونه های داخل یخچال شود، کمک می کند. این به حفظ نمونه‌ها کمک می‌کند و آزمایشگاه‌ها را از دست دادن مواد گرانبها و همچنین پولی که برای خرید آنها نیاز است، حفظ می‌کند.

یخچال و فریزر زیر پیشخوان

یخچال و فریزرهای زیر پیشخوان یک راه حل کارآمد برای ذخیره سازی برای آزمایشگاه هایی با فضای کمتر هستند. در دو و نیم یا چهار فوت مکعب، این واحدها به خوبی در زیر پیشخوان، در گوشه ها، و در مناطق دیگر با فضای محدود قرار می گیرند. یخچال های رومیزی نیز برای افزایش فضای پیشخوان و ایجاد فضای کاری بزرگتر به کارکنان شما خدمت می کنند. یخچال و فریزرهای زیر پیشخوان دارای بسیاری از گزینه ها و ویژگی های مشابه همتایان بزرگتر خود هستند، از جمله گزینه های ایستاده یا توکار، درهای شیشه ای یا جامد و موارد دیگر. این طیف از ویژگی ها و عملکردها، یخچال های بدون نسخه را به یک راه حل مناسب برای ذخیره سازی سرد برای آزمایشگاه های کوچکتر تبدیل می کند.

یخچال و فریزر آزمایشگاهی عمودی

یخچال‌های عمودی با کارایی بالا احتمالاً همان چیزی هستند که وقتی به یک یخچال آزمایشگاهی استاندارد فکر می‌کنید تصور می‌کنید. این واحدها در طیف وسیعی از اندازه‌ها هستند تا برای انواع مختلف آزمایشگاه‌ها مناسب باشند. همچنین می توانید از یخچال و فریزر ترکیبی برای نگهداری کارآمدتر استفاده کنید. واحدهای دو یا سه در برای آزمایشگاه های بزرگتر که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، به خوبی کار می کنند. البته، این واحدهای بزرگ‌تر هنوز با سیستم‌های کنترل دما دقیق و قابل اعتماد عرضه می‌شوند که به شما امکان می‌دهند دمای ایده‌آل را برای واکسن‌ها، داروها و سایر مواد خود تنظیم و حفظ کنید. این سیستم ها شامل یک کنترلر ریزپردازنده هوشمند، نمایشگر دیجیتال و یک سیستم امنیتی برای هشدار به کارکنان آزمایشگاه در مورد هر گونه مشکل یا نوسانات دما هستند.

فریزرهای با دمای پایین

هیچ تنظیم دمای جهانی برای واکسن ها، نمونه ها و سایر موادی که ممکن است در فریزر آزمایشگاهی خود نگهداری کنید وجود ندارد. به همین دلیل مهم است که دماهای مختلف مورد نیاز برای هر یک از نمونه های خود را پیگیری کنید.  در حدود -25 درجه سانتیگراد است، اما برای برخی از مواد به اندازه کافی سرد نیست. اگر آزمایشگاه شما نیاز به دمای پایین تری دارد، به فریزر با دمای پایین نیاز دارید. اینها دارای محدوده دمایی در حدود 10- تا 45- درجه سانتیگراد هستند که محلول ذخیره سازی سرد شدیدتری برای مواد آزمایشگاهی شما ارائه می دهد.

فریز آزمایشگاهی

فریزرهای با دمای بسیار پایین

اگر فریزرهای با دمای پایین به اندازه کافی برای کار آزمایشگاه شما سرد نیستند، برای محافظت از مواد خود به یک فریزر با دمای بسیار پایین نیاز دارید. متخصصان این فریزرها را برای قوی ترین و فشرده ترین انبار سرد طراحی می کنند. فریزرهای با دمای بسیار پایین دارای محدوده دمایی 50- تا 86- درجه سانتیگراد هستند. نیازهای شدید دمایی برای این مواد باعث می شود که سیستم امنیتی فریزر اهمیت بیشتری پیدا کند. به این ترتیب، این فریزرهای با دمای بسیار پایین دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی محافظت شده با رمز عبور، هشدار قطع برق صوتی یا باتری کم، هشدار خرابی سنسور و موارد دیگر هستند. این فریزرهای با دمای بسیار بالا همچنین دارای درب مغناطیسی برای عایق کاری و کنترل بیشتر هستند. علاوه بر این، این واحدها دارای یک سیستم خنک کننده سریع هستند که به بازگشت مواد به دمای مطمئن پس از باز و بسته شدن مجدد درب کمک می کند. این بازیابی دما به کاهش خطر فاسد شدن یا آلوده شدن مواد شما در زمانی که کارکنان شما مجبور به کار در داخل و خارج از فریزر هستند کمک می کند.

یخچال بانک خون

علاوه بر واکسن ها و داروها، متخصصان پزشکی از یخچال های آزمایشگاهی نیز برای نگهداری خون، پلاسما و سایر فرآورده های خونی استفاده می کنند. یخچال های بانک خون برای نگهداری ایمن خون و مواد مرتبط با آن باید از مقررات سختگیرانه پیروی کنند. علاوه بر کنترل دمای قابل اعتماد، یخچال های بانک خون باید دارای محفظه های ذخیره سازی داخلی و یک سیستم سازمانی قوی نیز باشند. سازماندهی فرآورده های خونی به تنهایی از طریق بینایی غیرممکن است، با این حال، تمایز بین نمونه های مختلف خون در آزمایشگاه بسیار مهم است. یک سیستم سازمانی قابل اعتماد و به خوبی نگهداری شده، کلید یخچال بانک خون آزمایشگاه شما است.

امکانات و لوازم جانبی

همانطور که در بالا ذکر شد، یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی پزشکی دارای ویژگی ها و تنظیمات مختلفی هستند که به محافظت از دما و امنیت دستگاه کمک می کند. برخی از این ویژگی ها به کاهش نیاز به باز کردن درب دستگاه کمک می کند و دمای داخلی را به خطر می اندازد. به عنوان مثال، یک درب شیشه ای روی یخچال آزمایشگاهی به شما این امکان را می دهد که بدون باز کردن دستگاه، مواد خود را بررسی و انبار کنید. به طور مشابه، یک دماسنج دیجیتال خارجی به شما و کارکنانتان و خواندن دقیق دمای دستگاه را می دهد و به شما امکان می دهد مواد خود را بدون بازرسی فیزیکی نگهداری کنید. لوازم جانبی دیگر، مانند سیستم هشدار صوتی، ثبت داده‌ها، یا نمایشگرهای دمای بی‌سیم، برای نظارت بیشتر بر روی مواد شما کار می‌کنند. این به شما و کارکنانتان اجازه می‌دهد تا مشکلات بالقوه را قبل از بروز پیدا کنید.

امیدواریم این راهنمای یخچال و فریزرهای مختلف آزمایشگاهی به شما کمک کند تا آزمایشگاه خود را با واحدهای سردخانه مورد نیاز خود تجهیز کنید. انتخاب تجهیزات مناسب بخش مهمی از راه‌اندازی آزمایشگاه شماست و نور صنعت تجهیز اینجاست تا به شما کمک کند. از یک یخچال عمودی استاندارد گرفته تا فریزرهای سخت و بسیار کم دما، ما اینجا هستیم تا محصولات معتبر و با کیفیت مورد نیاز آزمایشگاه شما را ارائه دهیم.

5/5 - (3 امتیاز)
در حدود -25 درجه سانتیگراد است
فریزرهای با دمای بسیار پایین دارای محدوده دمایی 50- تا 86- درجه سانتیگراد هستند
به محافظت از دما و امنیت دستگاه کمک می کند.برخی از این ویژگی ها به کاهش نیاز به باز کردن درب دستگاه کمک می کند و دمای داخلی را به خطر می اندازد.
یخچال و فریزر آزمایشگاهی در حفظ مواد و نمونه های حساس بسیار مهم هستند. به همین دلیل، آنها نسبت به یخچال معمولی خانگی شما دارای سیستم کنترل دما سفت و سازگارتر هستند. در صنعت پزشکی، این کنترل دما قابل اعتماد به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا واکسن ها، نمونه های خون، لوازم دارویی و موارد دیگر را با خیال راحت ذخیره کنند
برای نگهداری خون، پلاسما و سایر فرآورده های خونی استفاده می کنند.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها