• تاریخ انتشار: 17 شهریور 1401
یخچال آزمایشگاهی

نوع خاصی از تجهیزات تبرید شامل فریزرهای آزمایشگاهی و یخچال آزمایشگاهی و زیست پزشکی است که برای انجماد و همچنین نگهداری نمونه های بیولوژیکی استفاده می شود. عملکرد اصلی این واحدها دقت حفظ رژیم دمای تنظیم شده و قابلیت اطمینان عملیات است.

افراد آگاه توصیه می کنند هنگام خرید فریزر زیست پزشکی یا آزمایشگاهی بسیار مسئولیت پذیر باشند. این به دلیل این واقعیت است که مواد زیستی یا نمونه هایی که قرار است در داخل نگهداری شوند اغلب هزینه ای بسیار بالاتر از قیمت خود نصب دارند.

تفاوت یخچال آزمایشگاهی با یخچال خانگی

  1. برای یخچال های خانگی، دما در نقاط مختلف حجم داخلی می تواند در محدوده دما بسیار متفاوت باشد. تفاوت اصلی بین تجهیزات آزمایشگاهی توزیع یکنواخت دمای همگن در کل فضای داخلی واحد است. نگهداری سفت و سخت از رژیم دما به دلیل اصول طراحی خاص و ساختار پیچیده کنترل الکترونیکی رخ می دهد.
  2. پس از باز و بسته شدن درب واحدهای تبرید بیومدیکال، آنها قادرند دمای تنظیم شده را در مدت زمان بسیار کوتاهی بازیابی کنند. این امر توسط کمپرسورهای الکتریکی قدرتمند واقع در فریزرها و همچنین درهای نصب شده اضافی تسهیل می شود. هر قفسه ذخیره سازی نمونه درب مخصوص به خود را دارد.
  3. تجهیزات انجماد برای مقاصد خاص قادر به ایجاد و حفظ دمای بسیار پایین هستند. در شرایط آزمایشگاهی، محدوده دمایی که باید رعایت شود اغلب -40 درجه سانتیگراد و کمتر است. فریزرهای خانگی قادر به مقابله با چنین شرایط دمایی نیستند، محدودیت معمول آنها منفی 25 درجه است.
  4. پوشش داخلی و خارجی یخچال های آزمایشگاهی از موادی ساخته شده است که در برابر تأثیر عوامل محیطی تهاجمی مقاومت می کنند. همچنین در برابر مواد شوینده قوی و خوردگی مقاوم هستند.

انواع فریزر

با توجه به نوع بارگیری، فریزرهای عمودی و افقی را تشخیص می دهند. اعتقاد بر این است که یک واحد افقی برای ذخیره طولانی مدت مواد زیستی راحت تر خواهد بود.

علاوه بر این، این واحدها با تعداد اتاق های خنک کننده متمایز می شوند:

  • اتاق تک
  • چند محفظه ای

فریزرهای چند محفظه همه کاره هستند، بنابراین برای استفاده هیبریدی مناسب هستند. یک درب جداگانه روی هر محفظه نصب شده است و دما مستقل از بقیه حفظ می شود. بنابراین، انجام کار درون خطی در یک محفظه، با باز شدن مکرر درب فریزر، تأثیری بر موادی که برای مدت طولانی در سلول دیگر ذخیره می‌شوند، نخواهد داشت.

جهت مشاوره و اطلاع از لیست قیمت فریزر آزمایشگاهی با تیم نور صنعت تجهیز فردوس تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها