• تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1401
تجهیزات آزمایشگاهی

به دست آوردن تجهیزات آزمایشگاهی مناسب می تواند پرهزینه باشد، بنابراین ما در این مقاله می گوییم که چگونه باید وجه کم آغاز به کار کنید.

تجهیزات آزمایشگاهی

ربکا شاپیرو، میکروبیولوژیست، پس از شروع یک شغل در دانشگاه گوئلف در کانادا، با یک دلهره آئر مواجه شد که ساخت یک آزمایشگاه از ابتدا با بودجه کم.

او بخری از تجهیزات آزمایشگاهی را داشت آنها را از هیئت علمی بازنشسته به ارثبره بود اما خیلی از آنها شکسته بودن و قابل استفاده نبود یا وقتی استفاده می شد خطرناک بود احتمال شکستن تجهیزات بود.

او در سال 2018 – 6 ماه پس از کار جدیدش، شاپیرو از دولت کانادا درخواست کمک مالی یا همان وام کرد که دولت کانادا آن را به او پرداخت و شروع کرد به خرید کردن تجهیزات آزمایشگاه ولی باز بودجه آن کم بود بعضی تجهیزات را مجبور بود از سایت های ارزان یا دست دوم خریداری کنه تا آزمایشگاه خد را تکمیل کند.

شاپیرو با بودجه اینکه به دست آورده بود خمین می زند که تا الان بیشتر وسایل خود مانند هود لامینار – سانتریفیوژها – یخچال و فریزرآزمایشگاهی و … غیره را با کاهس 60 تا 90 درصدی نسبت به قیمت های کاتالوگ ها یا فروشگاه های بزرگ خریداریکرده است.

اکثر محققین با محدودیت های بودجه مواجه هستند چرا چون باید مراقب هزینه کردن تجهیزات آزمایشگهی باشند، آنها می خواهند تجهیزات را خریداری کنند مبالغ بیشتر از بودجه آنها است.

با قیمت هایی که به سرعت بالا می رود در کشورهایی که منابع کمتری دارند ممکن است با محدودیت هایی مواجه شوند حتی در کشورهای در حال توسعه اغلب برای تهیه حتی ابتدایی ترین تجهیزات با مشکل مواجه هستند.

تجهیزات آزمایشگاهی

هزینه مالی برای تجهیزات آزمایشگاهی:

خوشبختانه،برای تهیه تجهیزات ارزان قیمت و صرفه جویی در پول فراوان است. افرادیکه می خواهند آزمایشگاه راه اندازی کنند باید بدانند آنها را در کجا جستجو کنند.

برای تهیه تجهیزات آزمایشگاهی نیاز به صبر و جستجو دارد حتی کسانی که سرمایه عالی دارند آنها هم جستجو می کنند تا کمترین هزینه تجهیزات را تهیه کنند حتی ممکن است بعضی وسایل ها که دنبالشان می گردید.

در سایت های اینترنتی تخفیف خورده باشد یا در فروشگاه های سخت افزار یا حتی در رستورانها تهیه کرد تا می توانید هر چه سریع تر تهیه کنید تا فروخته نشود.

شاپیرو می گوید برای جستجو تجهیزات آزمایشگاهی با قیمت ارزان حس موفقیت آمیزی به آدم می دهد این واقعا سرگرم کننده می باشد این را به شما توصیه میکنم.

یکی از صرفه جویی هایی که می توان گفت خرید چیزهایی که دیگران استفاده نمی کنند ولی کار شما را راه می اندازد از خرید آنها پرهیز کنید یعنی به اشتراک قرار دهید به همدیگر آن هزینه را برای تجهیزات پیشرفته تر کنید.

با این حال حتی با وجود تخفیف های سنگین، رخی از محققان هنوز نمی توانند حتی ابتدایی ترین تجهیزات آزمایشگاهی را تهیه کنند.

یک زیست شناس گیاهی قبل از شروع به کار در سال 2016 دکترای خود را از دانشگاه ماساچوست دریافت کرد.

در آنجا او هیچ تکان دهنده یا شیکر نداشت چه برسه به دستگاه های پیچیده تر که در دوره تحصیلات تکمیلی به آن تکیه کرده بود.

او گفت: ” من واقعا به دلیل کمبود تجهیزات نتوانستم تحقیقاتم را انجام دهم، این واقعا ناامید کننده است.”

نتیجه گیری:

در این مقاله می توان نتیجه گرفت که با بودجه کم هم می توان تجهیزات آزمایشگاهی تهیه کرد به شرطی که با تلاش و صبر و جستجو آن وسایل آزمایشگاهی را که خیلی مورد نیاز است تهیه کردد یا حتی تجهیزاتی که می توان از کسی قرض گرفت یا به اشتراک گذاشت تا استفاده کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
با هزینه کم 60 تا 90 درصدی می توان تجهیزات آزمایشگاهی هود لامینار، چمبر دما و رطوبت، یخچال دارویی و ... غیره تهیه کرد.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها