• تاریخ انتشار: 18 دی 1398
هود کشت بافت

لزوم استفاده از هود کشت بافت (هود کلاس 1) چیست؟

تولید و تکثیر گیاهان عاری از ویروس نتیجه ی تلاش دانشمندان و محققان علوم زیستی می باشد.

کشت بافت و رشد بافت در محیط های کشت مایع و یا نیمه جامد (آگار) صورت می پذیرد

و محقق برای تسریع این امر و بهبود عملکرد خود نیاز به محیط عاری از هر گونه آلودگی دارد.

در جهت لزوم استفاده از هود کشت بافت (هود کلاس 1) می توان گفت که در آزمایشگاه های کشت بافت و رشد گیاه یکی از کاربردی ترین تجهیزات آزمایشگاه محسوب می شود.

جریان هوا در هود کشت بافت یا هود کلاس 1:

هود های کشت بافت از نوع کلاس 1 است که خود دارای دو نوع جریان هوا می باشد.

جریان هوای افقی:
در هود کشت بافت کلاس 1 دارای جریان هوای افقی، ۱۰۰ درصد هوای تازه با راندمان ۴۰ درصد از قسمت پری فیلتر عبور نموده و ذرات درشت راجذب می کند. پس از عبور از فیلتر هپای اصلی به صورت افقی به سمت کاربر جریان می یابد. لذا این نوع هود فقط شرایط ایمنی را برای نمونه فراهم می کند و کاربر شرایط ایمنی ندارد. لذا کاربر ملزم است تحقیقات میکروبی و آلوده با این نوع هود به هیچ وجه انجام ندهد.

جریان هوای عمودی:
در هود کشت بافت کلاس 1 با جریان هوای عموی، ۱۰۰ درصد هوای تازه با راندمان ۴۰ درصد از قسمت پری فیلتر عبور نموده و ذرات درشت را جذب می کند و پس از عبور از فیلتر هپای اصلی به صورت عمودی به سمت پایین جریان می یابد. لذا این نوع هود مناسب کشت بافت نیست زیرا چنانچه دست کاربر آلودگی داشته باشد جریان هوای عمودی آلوده شده و آلودگی را به ظرف کشت بافت منتقل می کند.

 

لزوم استفاده از هود کشت بافت

امتیاز دهید
جریان هوای افقی: در هود کشت بافت کلاس 1 دارای جریان هوای افقی، ۱۰۰ درصد هوای تازه با راندمان ۴۰ درصد از قسمت پری فیلتر عبور نموده و ذرات درشت راجذب می کند. جریان هوای عمودی: در هود کشت بافت کلاس 1 با جریان هوای عموی، ۱۰۰ درصد هوای تازه با راندمان ۴۰ درصد از قسمت پری فیلتر عبور نموده و ذرات درشت را جذب می کند و پس از عبور از فیلتر هپای اصلی به صورت عمودی به سمت پایین جریان می یابد.
کشت بافت و رشد بافت در محیط های کشت مایع و یا نیمه جامد (آگار) صورت می پذیرد

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها