• تاریخ انتشار: 12 خرداد 1399
اصلاح نباتات

اصلاح نباتات چیست؟

تولید محصولات کشاورزی به هزاران یا صد ها سال قبل بر می گردد. انسان اولیه مواد غذایی مورد نیاز خود را از محیط زیست و تنوع آن بدست می آورد. و با گذشت زمان و کسب مهارت ها و آموزه های جدید به تولید مواد غذایی با کیفیت برتر طی مراحل تکثیر و رشد پرداخت.
او پی برد که بذر های با کیفیت، سالم و درشت تر را برای کشت های سال های بعد جمع آوری و نگهداری کند. همین موضوع ذهن او را درگیر نمود تا به تولید گیاهان با صفات ژنتیکی برتر فکر کند. نتیجه و حاصل تمام تحقیقات بشر، امروز به علم نوین اصلاح نباتات ختم شده است. به جرات می توان گفت که علم اصلاح نباتات با تمدن بشر همگام بوده است.

کاربرد:

اصلاح نباتات علم بهبود بخشیدن به صفات گیاهی با استفاده از تحلیل های ژنتیکی جهت تولید گیاهان با خصوصیات برتر و مطلوب است.
این خصوصیات شامل مقاومت گیاه در برابر عوامل بیماری زا و آفات، دانه ها و میوه های مرغوب به لحاظ ارزش های تغذیه ای، سازگاری گیاه با شرایط متنوع زیست محیطی مانند شوری، خشکی، رطوبت بالا می شود.
در کشور ما پژوهشگران و محققان برجسته ای با تکیه بر آموزه های خود در حوزه ی مهندسی ژنتیک، توان ژنتیکی گیاهان را بررسی نموده و تلاش های زیادی در جهت تولید گیاهان مرغوب با قابلیت های برتر در کاربرد های پزشکی و دارویی نموده اند.
قطع به یقین دستاورد های محققین و پژوهشگران حاصل دسترسی و بهره مندی از آزمایشگاه های اصلاح نباتات و تجهیزات آزمایشگاهی برتر است. که امروزه در تمام مراکز و موسسات علمی پژوهشی راه اندازی شده است.

تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه اصلاح نباتات:

این آزمایشگاه ها دارای تجهیزات و دستگاه های مرتبط با مهندسی ژنتیک است تا هدف اصلی محققین برآورده شود. این تجهیزات شامل:

  • آون( فور)
  • هود
  •  ژرمیناتور
  •  فیتوترون
  • انکوباتور
  • شیکر انکوباتور
  •  بن ماری
  • و ….

تیم مهندسی و مجرب شرکت نور صنعت تجهیز فردوس با سابقه ی بیش از ۱۵ سال تجربه در خصوص راه اندازی و تجهیز این آزمایشگاه ها و ارائه مشاوره های مفید افتخار آن را داشته که با محققین برگزیده ای در سراسر کشور همکاری نماید و تجهیزات بروز و با کیفیت تولید کند.

کاربرد اصلاح نباتات

امتیاز دهید
این آزمایشگاه ها دارای تجهیزات و دستگاه های مرتبط با مهندسی ژنتیک است تا هدف اصلی محققین برآورده شود. این تجهیزات شامل: آون( فور آزمایشگاهی) هود کلاس 1 یا هود کلاس 2 ژرمیناتور فیتوترون انکوباتور شیکر انکوباتور بن ماری و ....

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوربین مداربسته هایک ویژن

خیلی سایت خوبی دارین ❤️❤️❤️

دوربین مداربسته هایک ویژن

مدیریت
2 سال قبل

نظر لطف شماست جناب، سایت شما هم خوبه و استفاده میکنیم از مطالبتون