• تاریخ انتشار: 1 تیر 1399

آزمایشگاه تشخیص کرونا :

شیوع ناگهانی ویروس نو ظهور کرونا و ابتلای بیماران زیادی جوامع بسیاری را غافلگیر کرد. و آنها را به سمت اقدامات فوری مانند ساخت آزمایشگاه تشخیص کرونا سوق داد.

تجهیز آزمایشگاه تشخیص کرونا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این نوع آزمایشگاه، در واقع یک آزمایشگاه جامع ویروس شناسی است. که باید به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی مجهز باشد.

آزمایشگاه های میکروب شناسی بسیاری در سراسری کشور به جهت مقابله با بحران کرونا ویروس تغییر کاربری داده اند. محققان و هیات علمی های برجسته و فعال کشور بر اساس توان و دانش تخصصی خود و با بهره گیری از برترین تکنیک های سلولی و مولکولی و تجهیزات پیشرفته خدمات تشخیص کرونا را با رعایت کامل اصول ایمنی و پیشگیری ارائه می دهند.

اقدامات صورت گرفته:

این محققان با کمک برترین تجهیزات آزمایشگاهی خیلی سریع وارد فاز عملیاتی شده اند.  بنا بر گزارش های حاصله، بسیاری از این آزمایشگاه ها که در سراسر کشور راه اندازی شده اند. توانایی پذیرش حدود ۱۰۰۰ نفر در دو شیفت صبح و عصر را دارند.

با این وجود چون ویروس کووید ۱۹ یک ویروس نوظهور است. هنوز استاندارد های بین المللی از سوی جوامع تعریف جامع نشده است.
تیم تخصصی شرکت نور صنعت تجهیز با تجربه ی بیش از ۱۵ سال طراحی و ساخت برترین تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه تجهیز آزمایشگاه های تشخیص کرونا توانست موفق عمل نماید.

هود کلاس 2 و هود کلاس 3:

شرکت نور صنعت تجهیز هودهای کلاس ۲ و کلاس ۳ را برای آزمایشگاه تشخیص کرونا طراحی می نماید. این نوع هود ها اگزاز فن آن به فیلتراسیون پشت بام متصل است.  فشار آزمایشگاه منفی را ۵ تا ۱۰ پاسکال لحاظ می نمایند تا هر گونه ویروس یا باکتری معلق در فضا از طریق فن آزمایشگاه و نهایتا فیلتر باکس و تونل حرارتی از آزمایشگاه خارج شود.

کاربرانی که با هود های کلاس ۲ و کلاس ۳ کار می کنند در معرض خطر انتشار ویروس هستند. پس ملزم به رعایت نکات ایمنی با استفاده از ماسک های مطمئن، دستکش، گان مخصوص هستند چرا که امکان عبور ویروس کووید ۱۹ از طریق فیلتر های هپا، الپا وجود دارد.

نکته ی حائز اهمیت دیگری که در این آزمایشگاه ها باید توجه خاصی به آن شود تخلیه ی هوا به صورت ۱۰ الی ۱۵ دفعه در ساعت است که در لوله های هوا پس از عبور از فیلتر باکس مجهز به هپا و تونل حرارتی اتفاق می افتد.

دستگاه دیگری که در آزمایشگاه تشخیص کرونا کاربرد دارد. دستگاه work station است. این دستگاه به لحاظ عدم گردش هوا یک فضای تمیز و عاری از هر گونه آلودگی است که کاربر با اطمینان بالا می تواند آزمایشات خود را در این فضای تمیز انجام دهد.

آزمایشگاه تشخیص کرونا

5/5 - (1 امتیاز)
بهترین هود آزمایشگاهی که می توان کرونا را آزمایش کرد و تشخیص دارد هود کلاس 2 و هود کلاس 3 می باشد. برای تهیه این هود ها می توانید با تیم حرفه ای شکت نور صنعت تجهیز فردوس تماس حاصل فرمایید.
بله، برای تشخیص کرونا اگر نمی توانید از هود کلاس 2 و هود کلاس 3 استفاده کنید می توانید از دستگاه ورک استیشین استفاده کرد.

دیدگاه شما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها